اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بوتیل استات


شکل اصلی ایزو بوتیل استات

این حلال که در دسته استرها قرار می گیرد، یک مایع بی رنگ است. وزن مولکولی این استر، نزدیک به 116گرم بر مول است. و در دمای 118 درجه سانتی گراد به جوش می آید. وزن مخصوصش 875,0 گرم بر سانتی متر معکب است. نام دیگرش متیل پروپیل اتانوات دو است. بوی میوه ها را می دهد و در بعضی از میوه ها مثل گلابی و تمشک، به طور طبیعی وجود دارد. غلظت های بالاترش می تواند بوی نامطبوعی ایجاد کند. یا حتی موجب سردرد و سرگیجه و افسردگی های مزمن بشود.

خطرات ایزو بوتیل استات

تهدید سلامتی

اولین خطری که می تواند ایجاد کند، برای دستگاه تنفسی است. اگر حلال غلظت بالایی داشته باشد و بوی نامطبوعی ایجاد کند، می تواند قسمت فوقانی دستگاه تنفسی را تحریک کند و باعث تهوع، استفراغ و سرگیجه بشود. و حتی در صورت ادامه پیدا کردن، می تواند باعث از دست دادن هوشیاری هم بشود. حالت مایع آن می تواند چشم و پوست را به شدت تحریک کند.

آتش سوزی و اشتعال

این حلال قدرت اشتعال دارد. دمای جوش آن 118 درجه سانتی گراد است. اما اگر قرار باشد آتش بگیرد، در دمای 22 درجه سانتی گراد، می تواند مشتعل شود. بهتر است مخزن های ذخیره این حلال را دور از منابع حرارتی، دور از نور مستقیم خورشید و در محیط هایی قرار بدهید که تهویه مناسبی دارند. محیط نگهداری را طوری تعیین کنید که به در صورت بروز هر گونه مشکلی، به سرعت آن را با کف ضد الکل یا کپسول دی اکسید کربن خاموش کنید.

خطر انفجار بخار ایزو بوتیل استات در خانه و خارج از آن هم زیاد است. حتی در فاضلاب هم می تواند آتش بگیرد. حتی اگر ظرفی را که پر از این حلال استری است را حرارت بدهید، امکان اشتعال وجود دارد. پس توصیه های لازم در مورد آتش گرفتن این محصول را جدی بگیرید. 22 درجه، دمای متعادل یک اتاق در تابستان است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>