اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوتیل استات

ایزوبوتیل استات، خواصی شبیه به بوتیل استاد دارد. در صنایع رنگ و رزین، تینرها، لاک ها و پوشش ها، چسب ها و پاک کننده ها استفاده می شود. صنایع داروسازی هم از این استر استفاده می کنند. در تولید چرم مصنوعی نیز کاربرد دارد. ویسکوزیته این ماده نسبت به نرمال بوتیل استات پایین تر است و نسبت به لاک هایی که حالت نرمال آن را دارند، سریع تر خشک می شود. گاهی وقت ها نیز به دلیل قیمت پایین تری که دارد، جایگزین نرمال بوتیل استات می شود.

حلال بودن و کاربردهایش

مقدار آب موجود در ایزوبوتیل استات پایین است و به عنوان یک حلال، در لاک های واکنشی استفاده می شود. برای آزمایشگاه های شیمی آلی، یک انتخاب مناسب است.یکی از مواد اولیه ساخت لاک ناخن است و قابلیت این را دارد که لاک های مختلفی را که روی ناخن ها زده می شوند، پاک کند. همین طور در محصولات مراقبت ناخن هم از این ماده استفاده می شود.خاصیت بسیار مناسبی در حلال بودن دارد. به سرعت تبخیر می شود و به همین دلیل در پوشش هایی که جامد درصد باال دارند و همین طور جوهرهای چاپی، کاربرد دارد

رقیق کردن با ایزو بوتیل استات

یکی از ویژگی های این محصول، قدرت رقیق کردن آن است. ایزوبوتیل استات باعث رقیق ترین لاک های مختلف از جمله لاک های نیتروسلولزی، اتیل سلولز و رزین های سنتزی و صمغ های طبیعی می شود. هنگام پاک کردن، تیرگی باقی نمی ماند. به دلیل این ویژگی خاصی که دارد، مانند دیگر رقیق کننده های معمول عملکرد خوبی دارد. مثل اتانول که در دسته هیدروکربن های الیفاتیک قرار می گیرد و تولوئن که در دسته آروماتیک هاست.

برای رقیق کردن رنگ استفاده می شود. به همین دلیل در تینرها و رقیق کننده های دیگر هم استفاده می شود. جوهری که برای نشانه گذاری میوه ها استفاده می شود، حتماً باید ایزوبوتیل استات را جزو مواد اولیه اش داشته باشد. این حلال، به میوه ها آسیب نمی رساند.

دیگر کاربردها

صنایع داروسازی برای تولید پنی سیلین از این ترکیب استفاده می کنند. همچنین بخش اصلی خیلی از ترکیبات تجاری دارویی نیز به حساب می آید.در صنایع غذایی هم کاربردهای خودش را دارد. یک ماده طعم دهنده مصنوعی میوه است که بوی میوه های مختلف را دارد. بنابراین در تولید آب نبات، بستنی، و محصولات پخته شده مانند ماست و پنیر و… کاربرد دارد. بعضی از مزه ها را با همین حلال استری به دست می آورند!

نحوه ی نگهداری و امنیت ایزو بوتیل استات

اگر قصد نگهداری از این محصول را دارید، چند نکته ایمنی هستند که حتماً باید رعایت کنید. در مورد قدرت اشتعال و خطراتی که در مورد سلامتی دارد، در بخش های بالاتر صحبت کردیم. در حال حاضر توصیه هایی برای نگهداری ایزوبوتیل استات هستند که حتماً باید رعایت شوند. با وجود کاربردها و فوایدی که دارد، خطراتی هم دارد که بهتر است در نظر داشته باشیم. این نکته ها، به شما در استفاده درست و ایمنی کمک می کنند.

به محل نگهداری توجه کنید

به گرمای محیطی که ایزوبوتیل استات را نگه می دارید، توجه کنید. در دمای محیط اتاق می تواند مشتعل شود. دمای 22 درجه سانتی گراد، خیلی بالا نیست. بنابراین باید حواسمان به دمای محیط باشد.بهتر است در محیط های باز نگهداری شود. اما اگر محیط بسته را برای نگهداری انتخاب می کنیم، حتماً تهویه مناسبی داشته باشد. گرم شدن این حلال، به راحتی باعث اشتعال آن می شود. حتی ممکن است هنگام گرم کردن درون یک ظرف، آتش بگیرد.در نزدیکی محل نگهداری، کپسول های دی اکسید کربن برای خاموش کردن آتش احتمالی وجود داشته باشد. به سرعت می توان آتش آن را مهار کرد. اما در صورتی که تمهیدات لازم را انجام داده باشیم.

مراقب طبیعت باشید

درست است که ایزوبوتیل استات یک ترکیب برگشت پذیر است. اما به پوشش گیاهی و ابزیان آسیب می رساند. این حلال بعد از نفوذ به خاک، با گذشت زمان تجزیه می شود. اما آسیب های خودش را به طبیعت می رساند. در صورت نفوذ به اکوسیستم آبی، آسیب جدی به آبزیان می زند. و حتی ممکن است باعث مرگ آنها بشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>