اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب

بتونه ی چوب، مناسب برای بازسازی و پر نمودن درزها و شکافهای پارکت و کفپوش چوبی، مبلمان چوبی و به طور کلی وسایل چوبی می باشد.شما می توانید مبلمان و اجناس چوبی قدیمی خود را دور بریزید و یا آن را ترمیم کنید. این روزها، با توجه به بالارفتن فرهنگ استفاده از وسایل قابل بازیافت، معمولا افراد وسایل خود را تنها به این دلیل که کهنه، قدیمی و یا فرسوده شده و یا به بیانی مانند روزهای اول زیبا و بدون ایراد نیستند، دور نمی اندازند؛ بلکه سعی می کنند آنها را ترمیم و بازسازی نمایند. در نتیجه ما امروزه شاهد افزایش قابل توجهی فروش بتونه های چوب می باشیم.

بتونه های چوبی برای پر نمودن درزها و سوراخهای ناشی از خراش ناخن، پایه های میز و … قبل از رنگ نمودن چوب استفاده می شود. معمولا به صورت ترکیب با خاک اره چوب ناشی از سنباده زنی، به همراه تینر و گاهی رنگدانه استفاده می شود. این بتونه های چوبی از مواد سینتیکی که قابلیت جذب رنگهای مخصوص چوب را داشته باشند، ساخته می شوند.

بعضی دیگر از قبل رنگ دارند و پس از اعمال توانایی جذب رنگ را ندارند. شما به کمک بتونه های چوب به راحتی می توانید فرورفتگی ها و آسیبهای ایجاد شده روی سطوح چوبی اعم از کفپوش و پارکت چوبی، مبلمان و همچنین وسایل چوبی بکار رفته در فضای خارج را پر نمایید و به آنها جلوه ‍ ای تازه ببخشید. بتونه های چوبی ازمو در انواع طیف های رنگی مشابه بلوط آنتیک، راش، گیلاس، ابونی (سیاه)، کاج، صنوبر و حتی چوبهای خاص مانند جاتوبا موجود می باشد.

برای پر کردن حفره ها و ترکها، شما به یک پرکننده با ضخامت مناسب نیاز دارید. ابتدا باید درون حفره و شکاف ایجاد شده را در صورت امکان، سنباده بزنید و گرد و خاک ایجاد شده را پاک نمایید. با استفاده از کاردک مخصوص، حفره را با بتونه پر نمایید. سطح را صاف نموده و پس از خشک شدن سنباده بزنید. شما می توانید از این روش برای کفپوش چوبی، مبلمان و یا هر وسیله چوبی دیگری که در معرض ترک خوردگی می باشد، استفاده کنید. در ضمن بسته به نوع بتونه مصرفی، امکان رنگ نمودن سطح پس از این لکه گیری و خشک شدن کامل نیز، وجود دارد.

برای تعمیر مبلمان آسیب دیده؛ بهترین راه استفاده از ترکیب هر دو بتونه با ضخامت بالا و کم می باشد. (حفره های کوچک با بتونه نازک تر و حفره های بزرگ با بتونه ضخامت بالاتر). شما همچنین می توانید درزهای بین کفپوش چوبی و یا قرنیزها را با استفاده از بتونه های مخصوص چوب پر نمایید.

ژل های بتونه به علت اینکه سطح آسیب دیده را بسیار مشابه خود چوب در می آورند بسیار پرطرفدار هستند. این نوع ژل ها، با خاک اره حاصل از سنباده خوردن سطح آماده ترمیم، مخلوط می شوند. این نوع بتونه های چوب، چون از چوب طبیعی ساخته می شود، قابلیت رنگ پذیری و روغن خوری دارد. ضخامت بتونه با توجه به میزان خاک اره که به آن اضافه می گردد قابل تنظیم است. اما میزان معمول آن به صورت 50% ژل بتونه و 50% خاک اره سنباده چوب می باشد.

بتونه چوبی و Wood putty دو ماده شبیه هم ولی متفاوت در کاربرد هستند. Wood putty ماده ای بر پایه روغن، با سرعت خشک شدن کم با محدودیت کاربرد می باشد. در حالی که بتونه های چوبی برای تمامی سطوح چوبی قابل استفاده می باشند. با وجود اینکه سرعت خشک شدن بالایی دارد، اما برخلاف Wood putty خاصیت چسبندگی ندارد.

بتونه چوب روی چوب و قبل از رنگ کاری استفاده می شود. از موادی شامل خاک رس، پلی اورتان، اپوکسی، لاک و لاتکس تولید می شود. این بتونه ها، قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند، برخلاف بعضی بتونه هایی که تنها قابلیت جذب رنگهای پایه روغن را دارند. معمولا دارای رنگ طبیعی هستند، اما می توانند با رنگدانه هایی مخلوط شوند تا به رنگ مورد نظر و نزدیک به چوب برسند. معمولا برای پرنمودن درزها و فرورفتگی های بزرگ در چوب استفاده می شوند.

حدود 10 دقیقه بعد اعمال شروع به خشک شدن می کنند. اما تقریبا 24 ساعت طول می کشد تا کاملا خشک شود. خاک اره حاصل از سنباده کاری برای دستیابی به نزدیکترین طیف رنگی به چوب، گاهی با این بتونه های چوبی ترکیب می شود. انواع مختلفی از این بتونه ها وجود دارد، اما معمول ترین آن بتونه لاتکس می باشد که پایه آب است و در نتیجه به راحتی تمیز می شود. در ضمن قابلیت ترکیب با رنگدانه دارد. بتونه لاتکس مناسب ترین بتونه برای پر نمودن حفره ها و درزهای وسایل و مبلمان چوبی قبل از رنگ کاری می باشد.

بتونه پلی اورتان، برای مبلمان خام و بدون رنگ استفاده شود زیرا دارای مواد اشباع کننده ایست که می تواند از چوب حفاظت کند. بتونه اپوکسی، تنها روی چوب خام اعمال می شود. نیاز به سنباده خوری قوی دارد که ممکن است رنگ مبلمان چوبی شمار را دستخوش تغییر نماید. بعد از اعمال، بتونه چوبی معمولا نیاز دارد توسط رنگ پوشیده شود، زیرا ممکن است بعد از خشک شدن از سطح کار بریزد.بتونه چوبی برای برطرف نمودن آسیب های سطوح چوبی و مبلمان و چهارچوب در و پنجره به راحتی استفاده می شود. گاهی به علت قرار گرفتن در و پنجره در معرض هوازدگی، خاصیت اولیه خود را از دست می دهد و نیاز به تعمیر دارد.

بتونه های چوبی تک جزئی برای هر نوع بازسازی استفاده می شود، به غیر از جاهایی که در معرض تنش و بار باشد، مانند پایه میز یا صندلی. در این موارد بهتر است از Wood putty استفاده نمایید. این نوع بتونه ها برای مدت طولانی انعطاف پذیری خود را حفظ می کنند. Wood putty از کلسیم کربنات و روغن تولید شده است. برای رنگهای پایه روغن سازگار است.

مدت زمان خشک شدن بسیار طولانی دارد، حداقل 48 ساعت و گاهی تا 2 هفته نیز ممکن است به طول به انجامد.در مورد انتخاب بین بتونه چوبی و Wood putty باید گفت بستگی به شرایط مورد نظر و اولویت های مصرف کننده دارد. اینکه کدام مورد حائز اهمیت بالاتری است؟ مدت زمان خشک شدن، شباهت بیشتر به چوب زمینه، پوشش و رنگ مورد استفاده و …

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>