اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساپلی

ساپلی درختی با عمر طولانی و کند رشد می باشد، که نقش اکولوژیکی بسیار مهمی در جنگل های مرکزی و غرب آفریقا ایفا می کند. این درخت بلند و راست تار آفریقایی، ارتفاعی در حدود 60-45 متر، قطر 1/5-1 متر و دانسیته 0/69 گرم بر سانتیمتر مکعب دارد. چوب این درخت در برابر قارچ، موریانه و … مقاومت بالایی دارد و در کل چوب بسیار با دوامی است.

ساپلی، جزء خانواده ماهاگونی به شمار می رود، گروهی از درختان که نقش بسیار مهم و اساسی در جنگل های استوایی و حاره ای ایفا می کنند؛ که تنه آنها نیز ارزش تجاری بالایی دارد. تنه عریض این درخت تا ارتفاع 30 متری هیچ شاخه یا برگی ندارد. ساپلی به رنگ صورتی- قهوه ای تا مسی قرمز- قهوه ای می باشد. این گونه چوبی، بو و عطری متمایز و مشابه سدر از خود ساطع می کند

. درون چوب ساپلی به رنگ قرمز تیره یا بنفش قهوه ای است، که به مرور زمان تیره می شود. در حالی که برون چوب به طوسی- صورتی یا کرم رنگ می خورد، و با SAPELLI1.JPGپوست طوسی قهوه ای که در بعضی قسمت ها نیز کنده شده، پوشیده شده است. ساپلی در آفریقا، سیرالئون، شرق اوگاندا و جنوب آنگولا پراکنده است. ساپلی بیشتر از 70 درصد از الوارهای برداشت شده در شمال کنگو را به خود اختصاص می دهد.

ساپلی، تارها و الیاف چوبی درهم تنیده و گاهی مواج و همچنین بافت مناسب و درخشش طبیعی زیبایی دارد. کار با این چوب بسیار راحت است، اما گاهی در حین ماشینکاری به دلیل الیاف در هم تنیده، کمی کار با آن سخت می شود؛ اما در مقابل میخ و چسب خوری و رنگ پذیری خوبی دارد.

ساپلی، چوبی پراکنده آوند است که به علت نقش و نگارهای متفاوتی که دارد از جمله خالدار، رگه رگه، موجدار و نقوش مواج چوب (مخصوص صفحه پشتی ویلن و گیتار) بسیار شناخته شده و پرطرفدار می باشد. به دلیل نقش و نگارهای زیبای این چوب، جزء گونه های گران قیمت به حساب می آید؛ مخصوصا اگر از آن روکش تهیه شود، قیمتش بسیار بالا می رود.

چوب ساپلی برای ساخت مبلمان چوبی، کابینت سازی، روکش های ورقه شده و فضای داخل، اتصالات داخلی و خارجی، لایه رویی و زیرین تخته خرده، قایق و کشتی سازی، کفپوش چوبی، ابزارآلات موسیقی، پالت چوبی و … استفاده می شود. Untitled-1پوست درخت ساپلی نیز، به علت دارا بودن خواص ضدالتهابی، برای درمان سردرد، عفونت چشم و تورم پا و تنه درخت ساپلی نیز برای تقویت مرکزی سقف در خانه ها استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>