اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب

مرحله1 (پوست کنی): گرده بینه های صنوبر ایتالیایی و آیوس کامرونی که توسط تکنیسن های آلپی در بخش کنترل کیفیت و همگام با قوانین سخت گیرانه حفاظت جنگل ها در کامرون و ایتالیا انتخاب شده اند؛ پوست کنی شده و با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و خاص برای رسیدن به ابعاد پیش بینی شده، به ورق های نازک روکش تبدیل می شوند.

مرحله2 (رنگ اندود شدن): قلب اصلی پروسه های شرکت آلپی شامل رنگ نمودن ورق های روکش برای رسیدن به طیف ها و نقش های رنگی مورد نظر می باشد. ورق های چوبی با غوطه ور شدن درون تانکرهای استیل ضدزنگ در دمای کنترل شده و با اضافه شدن روغن های گیاهی رنگی (عاری از کروم و سایر فلزات سنگین) اشباع و رنگ می شوند. ورق های روکش، پس از رسیدن به رنگ و نقش مورد نظر از مخازن خارج شده و خشک می شوند تا برای مرحله بعدی آماده شوند.

مرحله3 (چسب زنی و ترکیب نمودن): پس از پشت سر گذاشتن مراحل قبل، بنابر طرح و نقش مورد نظر، ورق های روکش رنگ شده را روی هم قرار داده و با آغشته نمودن آنها به چسب به یکدیگر می چسبانند. سپس این بلوک های ورق را با فشار زیاد تحت پرس سنگین قرار می دهند. پس از این پرس، بلوکی با ارتفاع چندین متر و عرض حدودا 70 سانتیمتر خواهیم داشت.

حالا این بلوک آماده برش خوردن است، تا از آن روکش هایی با ضخامت 0/4 تا 0/6 میلیمتر یا بیشتر تولید شود. چسب ها در این مرحله نه تنها ورق های روکش را به همدیگر متصل می کند؛ بلکه با اضافه نمودن رنگ به چسب، رگه ها و نقش ها را تغییر داده و طرح جدیدی به روکش چوبی می بخشد. به این ترتیب به رنگ ها و طرح هایی می رسیم که به صورت طبیعی وجود ندارد و اگر هم موجود باشد به دلیل کم بودن تعداد درختان و حفظ گونه های گیاهی استفاده از طرح های مشابه فرآوری شده آن، جایگزین می گردد.

در آخرین مرحله، تمامی روکش های تولید شده تحت بازرسی دقیق کیفیت قرار می گیرند. روکش های فرآوری شده چوبی، به لحاظ ترکیب طرح های طبیعی و نامحدود بودن تنوع این طرح ها ضمن ایجاد حس طبیعت، با ارزش ترین جایگاه را بعد از چوب طبیعی به خود اختصاص داده اند. این گونه روکش ها را شاید نتوان در خانواده روکش های طبیعی قرار داد؛ چرا که اگرچه بر گرفته از مدل طبیعی چوب هستند ولی اغلب بنا بر مهندسی و دانش انسان تولید می گردند.

در این فرایند جنس چوب روکش با طرح آن همخوانی نداشته و اکثراً از درختان ارزان قیمت و سریع الرشد به دست می آید. امروزه صنعت چوب در ایران با توجه به کمبود منابع جنگلی و در نتیجه عدم دسترسی کافی به روکش های طبیعی چوب، با استفاده از طرح ها و رنگ های متنوع این روکش های فرآوری شده، می تواند جوابگوی تقاضای بالای بازار باشد. علاوه بر شرکت آلپی در حال حاضر اینگونه روکش ها در کارخانه هایی در کشور های مختلف مثل چین، ترکیه و برخی دیگر از کشور های اروپایی تولید می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>