اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قوطی پروفیل یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنایع گوناگون است.

پروفیل

همه ی ما قوطی پروفیل را دیده ایم. برای ساخت درب و پنجره، نیمکت های فلزی، نرده های پیاده رو، راه پله ها، نرده کشی دیوارهای کارخانه ها، ساخت ستون و اسکلت فلزی و غیره از قوطی پروفیل استفاده می شود.

قوطی پروفیل، مربع شکل و مستطیل شکل تولید می شود. قوطی پروفیل یکی از مهم ترین مقاطع فولادی، در ساختمان سازی و صنایع مختلف است.

قوطی پروفیل، ویژگی های مهمی دارد که می توان به قابلیت شکل پذیری، جوش پذیری، کیفیت سطحی زیاد، تنوع گسترده و فرم پذیری خوب اشاره کرد.

فرایند تولید قوطی پروفیل فلزی، معمولاً با روش نورد سرد تولید می شود. در این روش، در ابتدا ورق ها با قیچی به نوارهای نازک تر برش داده می شود.

سپس به دستگاه فرمینگ به لوله تبدیل می گردد. در آخرین مرحله، با عبور از غلتک های سایزینگ، به شکل قوطی تبدیل می شود.

پروفیل ها نسبت به معیارهایی مانند کاربرد، شکل ظاهری، روش تولید، وزن و جنس دسته بندی می شود.اگر سطح مقطع بسته و هندسی باشد، به آن قوطی پروفیل میگویند.

قوطی پروفیل با جنس های فولادی، آلومینیومی و کامپوزیتی تولید و در بازار عرضه می شود.

پروفیل ها در ابعاد مختلفی تولید می شود. هر یک از ابعاد وزن خاص خود را دارد. برای اطلاع از وزن دقیق قوطی بهترین روش استفاده از جدول اشتال قوطی است.

معمولا هر جنس پروفیل در چه مکان هایی قابل استفاده است؟
پروفیل های فولادی بر اساس انواع آلیاژهایی که در آن به کار برده می شود، به انواع مختلفی تقسیم می شود. و نسبت به نوع آلیاژ درون فولاد کاربردشان هم تغییر می کند.

پروفیل فولاد کربنی:
از انواع پروفیل های فولاد کربنی که در بازار وجود دارد، پروفیل هایی که از جنس فولاد کربنی است، پرکاربردترین نوع پروفیل است. پروفیل های فولاد کربنی، در ساختمان سازی، ساخت لوازم خانگی و صنایع مختلف کاربرد گسترده ای دارد. پروفیل فولاد کربنی عموماً از ورق سیاه ST37 یا ورق روغنی ساخته می شود.

ضخامت این نوع پروفیل ها بین 2 تا 5 میلی متر است. عموماً برای نمای ساختمان و ساخت درب و پنجره استفاده می شود. پروفیل های فولاد کربنی تا سایز 400 میلی متری در صنعت استفاده می گردد.

پروفیل گالوانیزه:
پروفیل گالوانیزه از ورق فولاد کربنی تولید می شود. روی سطح این نوع پروفیل، با روی پوشش داده می شود.

از اصلی ترین کاربرد پروفیل گالوانیزه، ساخت درب و پنجره می باشد. معمولاً از این نوع پروفیل در جاهایی که احتمال زنگ زدگی و فرسایش زیاد باشد، استفاده می شود.

پروفیل استیل:
پروفیل استیل از جنس فولاد ضد زنگ است. پروفیل استیل به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد، در صنایعی مانند صنعت غذای، دارویی و شیمیایی مناسب است.

پروفیل آلومینیومی:
آلومینیوم خواص منحصر به فرد زیادی دارد. از جمله خواص این نوع پروفیل می توان به انعطاف پذیری و تحمل فشار بالاو ضد زنگ بودن پروفیل اشاره کرد.

این پروفیل نسبت به بقیه ی پروفیل ها وزن کمتری نیز دارد. کاربرد اصلی پروفیل آلومینیومی، نمای ساختمان و ساخت درب و پنجره است.

پروفیل کامپوزیت:
پروفیل کامپوزیتی ترکیبی از فلز، سرامیک و پلیمر است. این پروفیل بسیار سبک بوده و در برابر زمین لرزه و رطوبت بسیار مقاوم است. این پروفیل بیشتر در مناطق زلزله خیز و مرطوب مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>