اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله جدار چاه یکی دیگر از انواع لوله های فولادی موجود در بازار است که در صنعت ساخت و ساز کاربرد گسترده ای دارد.

جدار_چاه

لوله جدار چاه در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود: محصولات بدون شیار و محصولات شیاردار مشبک

این دو مدل از لحاظ ظاهری تفاوت هایی دارد که یکی از این تفاوت ها، وجود شیار هایی عمودی در دسته ی دوم است. که از محصولات شیاردار می توان به لوله های حجم دار استفاده شده در چاه اشاره کرد.

این نوع لوله ها معمولا برای حفر چاه های عمیق برای انتقال آب و مایعات استفاده می شود. این لوله ها در چاه به منظور جلوگیری از ریزش و خطرات احتمالی و نشت چاه مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله ی جدار چاه مقرون به صرفه و اقتصادی است و وزن مناسب و استحکام بالایی دارد. این لوله ها ضد فرسایش است در نتیجه عمر زیادی دارد و از رشد قارچ ها جلوگیری می کند.

لوله جدار چاه چیست؟
شکل ظاهری لوله های جدار چاه یا لوله غلاف، به صورت استوانه ای توخالی می باشد که این لوله وقتی در اعماق چاه قرار بگیرد، به عنوان یک ابزار برای پمپاژ کردن و خارج کردن سیالاتی مثل گاز و نفت و آب می باشد.

این لوله ها از نظر تنوع جنس آنها به دو نوع فلزی و پلی اتیلن تقسیم بندی می شود.

نوع فلزی لوله ها از سال ها قبل تا کنون در صنعت استفاده میشده و اکنون یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین نوع لوله در صنایع مختلف استفاده می شود. نوع پلی اتیلن و PVC اخیرا وارد صنعت شده است و مزایای خوبی نسبت به نوع فلزی دارد.

انواع لوله های جدارچاه و نحوه تولید آن ها:
لوله ها بسته به جنس استفاده شده در تولید به دو نوع لوله ها پلی اتیلن یا PVC و لوله های جدار چاه فلزی تقسیم می شودند. که در ادامه با ویژگی این دو نوع بیشتر آشنا میشوید.

لوله های جدارچاه فلزی:
لوله های فلزی از گذشت تا کنون به عنوان یکی از مهم ترین و پرکاربردترین لوله ها در صنایع مختلف شناخته می شود که در ادامه با نحوه ی تولید لوله های جدار چاه فلزی آشنا میشوید.

لوله های جدار چاه فلزی به دو شیوه تولید می شوند:

روش اول:
ورق های فلزی را به روش نورد و خم کردن لوله های استوانه ای شکل را بعد از نورد لوله در امتداد محور قرار می دهند و خم می کنند و درز ایجاد شده را جوشکاری می کنند و شکل لول می شود.

روش دوم:
ورق فلزی را به شکل زاویه ای و درزهای مارپیچی میپیچانند و درزهای روی لوله را به صورت مارپیچ جوشکاری می کنند و لوله را تشکیل میدند.

لوله های جدارچاه PVC:
لوله ها جدارچاه پلی اتیلن یا PVC اخیرا وارد صنعت شده و مزایای بالایی دارد که مقاومت بالا در برابر خوردگی، وزن کم و حمل ساده، کم هزینه بودن آن ها، عمر بسیار طولانی، غیر سمی بودن آن ها و عدم ایجاد آلودگی در آب، غیر هادی بودن آن ها، جابه جایی و نصب آسان، قابل نصب تا عمق 500 متر، وزن کم و حمل ساده از مزایای آنها است.

انواع حفاری چاه ها:
فرو کردن غلاف با استفاده از جک فشاری درون
در جاهایی مانند منطقه ی وسترن شمالی آمریکا، غلاف ها به وسیله ی جک در طی عملیات حفاری تعبیه می شوند.

دوعدد جک هیدرولیکی در اطراف چاه محکم می شود که پمپ های فشاری این جک ها را فعال می کنند. و به کمک این جک ها غلاف ها وارد چاه میرود.

غلاف می تواند تا عمق بیشتر از 1500 فوت نصب شوند.و در زمانی که غلاف با قطر بزرگ تر استفاده شود چهار جک مورد استفاده قرار می گیرد. در زمان عملیات نصب، نیروی وارد شده از جک ها بر سطح مقطع غلاف تقسیم می شود.

فرو کردن غلاف در چاه به صورت ضربه ای:
در این روش به غلاف ضربه وارد می شود و به پایین فرو میرود. و لجن ها و خاک هایی که از داخل خاک خارج می شود، از داخل غلاف بیرون میرود.

کاربرد لوله جدار چاه:
یکی از پرکاربرد ترین روش ها برای انتقال آب آشامیدنی در سطح شهر و روستاها، حفر لوله ها جدار چاه با عمق زیاد است. به وسیله ی این کار پروژه های انتقال آب انجام می شود.

وزن لوله جدار چاه:
لوله جدار چاه با ضخامت و ابعاد مختلف در بازار عرضه می شود که بسته به نیاز و مسافت و نوع مصرفی بهترین و به صرفه ترین نوع لوله جدا چاه انتخاب می شود.

لوله های مشبک معمولا در ضخامت ها 10 اینچ و سایز 4 میلیمتر به بالا بین مصرف کندگن عرضه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>