اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نفت

دما، نقش مهمی در تولید و انتقال نفت خام مومی دارد. مولکول های موم (نرمال پارافین ها شامل ترکیباتی با 12 اتم کربن تا 35 اتم کربن) از آنجا که در نفت خام حل می شوند، تحت دما و فشار مخزن، همانند مایعات رفتار می کنند.

به دلیل تشکیل رسوبات مومی، سطح مقطع کاهش می یابد و در ادامه، هزینه حمل نفت در خطوط، افزایش پیدا می کند. این رسوبات مهم ترین نگرانی در صنعت نفت و انتقال نفت خام از طریق خطوط لوله زیر دریا هستند. تعیین و بررسی عوامل ایجاد کننده این مشکل، در افزایش بهره وری و اطمینان پذیری جریان نفت خام ضروری است.عناصری که فرآیند تشکیل رسوب موم را تحت تأثیر قرار می دهند شامل شیب دما در دیواره خط لوله، میزان جریان و زمان ماند مایع است.

قرار گرفتن خطوط لوله در محیط سرد، باعث تجمع و جامد شدن قطرات می شود و ظاهری ابری ایجاد می کند. بنابراین، جریان نفت در نهایت کاهش می یابد، باعث انسداد و فشار زیاد در خطوط لوله می شود. در دمای کف اقیانوس (4 درجه سانتیگراد)، مولکول های موم شروع به رسوب بر روی دیواره لوله ها می کنند.

در نفت خام مومی، ایجاد رسوب و تشکیل ژل در درجه اول، مسئول رسوبات مومی هستند. مسدود شدن خطوط نفت به دلیل رسوب مداوم موم، در نهایت منجر به قطع ناگهانی خطوط لوله می شود؛ انسداد و فشار زیاد در خطوط لوله.

نگاهی بر انواع نفت خام و اجزای تشکیل دهنده آن

محتوای نفت خام یکی از عوامل مهمی است که به طور قابل توجهی بر تشکیل رسوب پارافین تأثیر می گذارد و مسئول ویسکوزیته و کاهش نقطه ریزش است. به علاوه، نفت حاوی مقادیر کمی گوگرد، ازت و ترکیبات اکسیژن نیز می باشد.فرآوری نفت خام شامل جداسازی آب، چربی و نمک است. نفت خام به رنگ سبز مایل به قهوه ای تا سیاه است و یک مایع بسیار چسبناک است که گاهی به حالت نیمه جامد یافت می شود. علت اصلی تشکیل رسوبات موم یا پارافین، از دست دادن حلالیت در نفت خام است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نیلو:
سلام خیلی ممنونم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>