اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وازلین

در سال 1859 شیمی دان 22 ساله ای به نام رابرت چیزبرو (Robert Chesebrough) به تیتوسویل، یک شهر کوچک پنسیلوانیا که اخیراً نفت در آن کشف شده بود، سفر کرد. او که تحقیقاتی در یک چاه نفت انجام می داد، متوجه شایعاتی میان کارگران در مورد ماده ای ژله مانند شد که مرتبا وارد اجزا مختلف تجهیزات می شود و عملکرد قطعات را مختل می کند.

رابرت چیز برو هنگام مشاهده کارگران نفت، توجه داشت که کارگران چگونه پوست خود را با بقایای مواد نفتی روی مته آغشته می کنند تا به بهبودی بریدگی و سوختگی آنها کمک کند.او دریافت این ماده ژله ایی یک محصول جانبی فرایند حفاری بود، دارای خاصیت شفابخشی برای پوست است.وقتی چیزبرو کمی از این ماده شگفت انگیز را به آزمایشگاه برد تا بر روی آن آزمایش انجام دهد، بررسی هایش سرانجام به ساخت محصول معروف و پرکاربرد وازلین منجر شد.

ژل پترولیوم یا پترولاتیوم که با نام وازلین شناخته می شود نوعی روغن معدنی است که رابرت آگوستوس چیسبوری در سال 1859 آن را کشف کرد. وازلین در حقیقت ترکیبی از پارافین، واکس میکرو کریستالی و مواد معدنی می باشد.

کاشف وازلین رابرت چسبرو اعتقاد عجیبی به محصول خود داشت به طوری که تا پایان عمر، هر روز یک قاشق وازلین را می نوشید. مخترع وازلین در سن 96 سالگی در خانه خود واقع در ایالت نیوجرسی در گذشت. گفته می شود وی در دهه پنجم زندگی خود دچار نوعی بیماری تنفسی شد و به همین خاطر به پرستار شخصی خود دستور می داد تا از سر تا پای او را با وازلین چرب کند که در نتیجه این بیماری بهبود یافت. مخترع وازلین در ایالت نیویورک دفن شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>