اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارواش

مواد شوینده کارواش به ترکیبات و شوینده هایی گفته می شود که در مرکز کارواش، برای تمیز کردن بدنه بیرونی خودرو و محیط داخل آن به کار می روند. این مواد هم به صورت مایع و هم به صورت جامد در حالت روغنی یا گریس وجود دارند. این مواد روغنی اغلب برای تمیز کردن داشبورد خودرو استفاده می شوند که البته با تقاضای مشتری برای این کار همراه است.

صاحبان اتومبیل معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند؛ آنهایی که از خدمات کارواش برای تمیز کردن خودروی خود استفاده می کنند و کسانی که وسایل نقلیه خود را در خانه می شویند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل دارید ماشین خود را تمیز نگه دارید، قطعاً یکی از این دو راه را انتخاب می کنید. در هر صورت به شوینده های مناسب نیاز خواهید داشت. مراکز کارواش، بهترین مواد شوینده کارواش را استفاده می کنند تا آسیبی به بدنه خودرو وارد نشود.

نکات مهم درباره استفاده از بهترین مواد شوینده کارواش

در این قسمت درباره نکات مهمی صحبت می کنیم که به شما کمک می کنند بتوانید بهترین مواد شوینده کارواش را خریداری کنید. این ترکیبات هم برای صاحبان کارواش و هم برای صاحبان خودروها مناسب هستند. حتی اگر خودتان شخصاً می خواهید خودرو را بشویید، نیاز دارید که بهترین شوینده را استفاده کنید.هنگام خرید مواد شوینده کارواش، با نام شامپو کارواش یا صابون شوینده خودرو برای کارواش برخورد می کنید.

تمام شامپوهای مخصوص شستشوی ماشین، غلیظ، بدون بوی آزار دهنده و بدون خاصیت قلیایی شدید هستند. مواد شوینده مخصوص خودروها در کارواش باید اندکی خاصیت قلیایی باشد. دلیل این فرمولاسیون ویژه هم مشخص است. بدنه خودرو عموماً لکه ها و آلودگی های زیادی دارد که بسیاری از آنها ماهیت چربی و روغنی دارند. مواد شوینده کارواش باید قلیایی باشد تا بتواند این لکه ها را رفع کند.

مواد اولیه در مواد شوینده کارواش با خاصیت قلیایی یا مواد تشکیل دهنده آن ممکن است شامل هیدروکسید پتاسیم (KOH)، هیدروکسید سدیم (NaOH)، متا سیلیکات سدیم (Na2SiO3) و تری اتانول آمین (TEA)، تگزاپون باشد. بسته به PH مخلوط مورد نظر در شوینده ها می توان از این مواد استفاده کرد. هر تولید کننده بسته به نیاز بازار و استراتژی هایی که دارد این مواد اولیه را به کار می برد.

برخی از انواع مواد شوینده کارواش، حاوی مواد زیادی هستند که ویژگی های متفاوتی را برای این محصولات به دنبال خواهند داشت؛ سورفاکتانت آنیونی برای تولید کف و خاصیت تمیز کنندگی در شوینده، یکی از این ترکیبات هستند.سورفاکتانت آنیونی به منظور از بین بردن کثیفی های سخت یا سطحی روی بدنه اتومبیل مناسب است. مواد شیمیایی فسفاته یا نمک های فسفات برای شستشوی ماشین با آب (آب سخت با محدودیت مواجه است) و حذف کثیفی ها روی خودرو، بهترین حلال ها برای تمیز کردن به ساده ترین روش است. اگر به فرمولاسیون بهترین مواد شوینده کارواش نگاه کنید، این ترکیبات را روی آن می بینید.

درباره فرمولاسیون محصولات و مواد شوینده کارواش

تهیه و تولید انواع مواد شوینده کارواش، شامپو مخصوص شستشوی اتومبیل یا مواد کف زا، زیاد پیچیده نیست. برای تولید، یک فرمولاسیون دقیق نیاز است. سپس مواد اولیه باید فرآهم شود و با درصدهای استاندارد با یکدیگر مخلوط شوند. مخلوط نهایی در آزمایشگاه، مورد سنجش و تست کنترل کیفیت قرار می گیرد.اگر برای تهیه و تولید مواد شوینده کارواش، فرمولاسیون قوی و مناسب به کار نرود، تمام محصولات تولید شده، کیفیت لازم را ندارند و قدرت پاک کنندگی خوبی ارائه نمی دهند.

شامپو اتومبیل یک محصول تمیز کننده ضروری برای صاحبان خودرو است. این شامپوهای مخصوص جزو بهترین مواد شوینده کارواش محسوب می شوند. همه رانندگان تقریباً می دانند که استفاده از شوینده های مایع و سایر پاک کننده های متداول می تواند به وسایل نقلیه آسیب وارد کند.

همانند اکثر محصولات پرکاربرد و شوینده ها، صاحبان خودروها یا مدیران کارواش همیشه به دنبال خرید بهترین مواد شوینده هستند تا نتایج مطلوبی را برای آنها داشته باشد. انتخاب غیر اصولی و ناآگاهانه برای انواع شوینده ها که برای تمیز کردن خودرو به کار می رود باعث می شود به ماشین آسیب وارد شود و از همه مهم تر، برای محیط زیست هم خطرناک خواهد بود.در ادامه این بحث، برخی از موادی را که به طور کلی در ساخت شامپوی اتومبیل استفاده می شوند، توضیح می دهیم.

1-سدیم لوریل سولفات یا SLS: یکی از ترکیباتی که در مواد شوینده کارواش در شامپوی اتومبیل یافت می شود، SLS است. این ترکیب در مواد تمیز کننده برای تولید کف، در خمیردندان، مواد پاک کننده و تمیز کننده پوست صورت و … یافت می شود.سدیم لوریل سولفات در بسیاری از شوینده های خودرو هم وجود دارد. نکته مهم درباره این ترکیب در شوینده ها این است که تماس طولانی مدت با پوست می تواند باعث تحریک آن شود.

2-کوکو دی اتانول آمید (Coco diethanolamide): این ماده شیمیایی یک ماده کف کننده است که نه تنها در شامپوی مخصوص شستشوی اتومبیل، بلکه در سایر محصولات حمام نیز استفاده می شود.آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، این ماده شیمیایی را به عنوان ماده سرطان زا شناسایی کرده است. این ترکیب به ندرت در شوینده ها مصرف می شود اما اگر در فرمولاسیون مواد شوینده کارواش وجود داشت از خرید آن خودداری کنید.

3- کلرید سدیم (NaCl): یکی از ترکیبات به کار رفته در مواد شوینده کارواش یا شامپوی مخصوص خودرو، نمک کلرید سدیم است. همه ما با این ساختار آشنایی داریم. این نمک در فرمولاسیون شوینده ها می تواند تا حدودی خاصیت تمیز کنندگی را افزایش دهد.

4- آب مقطر: آب مقطر، فاقد بسیاری از ناخالصی ها نظیر املاح و مواد معدنی است. اگر بعد از اتمام شستشو در کارواش، مشاهده کردید که لکه های سفید روی اتومبیل ایجاد می شود، به این دلیل است که مواد معدنی موجود در آب، به حالت تغییر رنگ ظاهر شده اند.

5- ایزوپروپیل الکل (Isopropyl alcohol): یکی از ترکیبات مهم در فرمولاسیون مواد شوینده کارواش، ایزو پروپیل الکل است. این ترکیب باعث می شود قدرت شوینده برای تجزیه و حل کردن آلودگی، ذرات روغن و رسوبات و جرم روی سطح اتمبیل، افزایش یابد. علاوه بر این، نقش ضد عفونی کننده هم دارد.

در مواد شوینده کارواش به جای ایزو پروپیل الکل، اتیل الکل نیز ممکن است استفاده شود. اثرات ایزو پروپیل الکل به خوبی اثبات شده است. با استفاده از این ماده شیمیایی، خودروی شما کاملاً پاک می شود و بقایای چربی در لابه لای درزگیر از بین می رود. برای کار با این ترکیبات باید محیط کارواش دارای تهویه قوی باشد؛ چرا که بخاراتی از این مایع آزاد می گردد.

ترکیباتی که در فوق به آنها اشاره کردیم، تنها چند ماده اصلی است که در ساخت شامپوی اتومبیل و مواد شوینده کارواش استفاده می شوند. انواع رایحه ها، رنگ ها یا رنگدانه های مختلف نیز به آنها افزوده می شود تا یک محصول استاندارد و کارآمد به دست مشتری برسد.

کدام شوینده را برای تمیز کردن اتومبیل خود بخریم؟

صاحبان خودرو هر ساله چندین بار وسایل نقلیه خود را می شویند تا آلودگی ها کاملاً برطرف شوند. اگرچه بسیاری از آنها به کارواش مراجعه می کنند با این حال، انتخاب شامپوی مناسب برای شستشوی ماشین نیاز به تحقیق بیشتر دارد. با وجود صدها محصول در بازار، رانندگان باید کالای متناسب با نیاز خود را انتخاب کنند.

چگونه متوجه می شوید که کدام شامپوی شستشوی ماشین برای شما بهتر است؟

میزان کثیف بودن بدنه بیرونی خودرو یا داخل کابین تعیین می کند که شما چه نوع محصولی را باید انتخاب کنید. مواد شوینده کارواش از برندهای مختلف برای از بین بردن جرم و رسوب و سایر لکه های سخت به کار می روند.محلول های که حاوی چندین ماده شامل کلرید سدیم یا ایزوپروپیل الکل هستند، برای شوینده های خودرو مناسب تر می باشند.

تقریباً تمام شامپوهای اصلی برای شستشوی ماشین، مواد شیمیایی یکسانی دارند. افزودن عوامل تمیز کننده مختلف به محلول، محصولات را از یکدیگر متمایز می کند. با این حال، برخی افراد ترجیح می دهند از شامپوهای ارگانیک برای خودرو استفاده کنند که حاوی مواد بی خطر برای محیط زیست هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>