اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوتیل

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید پوست بهتر و لطیف تری داشته باشید، به دست آوردن اطلاعات اندکی در مورد ترکیبات موجود در محصولات مراقبت از پوست بسیار مهم است. نه تنها دانستن مزایای ترکیبات اولیه به کار رفته در محصولات مراقبت از پوست، اهمیت دارد بلکه شناختن اینکه چه عناصری ممکن است برای پوست یا سلامتی شما مضر باشد نیز بسیار مهم می باشد.

بوتیل گلیکول، ماده ای است که تقریباً در هر محصول بهداشتی و مراقبتی از پوست وجود دارد! بنابراین زمان آن رسیده است که به این پرسش بپردازیم که بوتیل گلیکول در محصولات مراقبت از پوست برای چه استفاده می شود و آیا استفاده از این محصولات برای پوست، مضر است یا خیر؟!

به طور خلاصه، بوتیل گلیکول یک ترکیب شیمیایی است که معمولاً به عنوان جایگزینی برای پروپیلن گلیکول یا گلیسرول در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. علاوه بر این، مطالعات علمی و تحقیقات، هیچ اثر مضر از این ماده نشان نداده اند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که بوتیل گلایکول، ماده ای غیر سمی و غیر تحریک کننده برای پوست است.

اگرچه خطرات ایمنی مرتبط با بوتیل گلیکول به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است، اما افرادی که پوست بسیار حساس دارند ممکن است این ترکیب را یک عامل تحریک کننده (البته در غلظت های بالاتر) بدانند.

بوتیل گلیکول چیست؟

از نظر شیمیایی، بوتیل گلیکول نوعی مولکول است که از 4 اتم کربن و دو گروه OH (الکلی) تشکیل شده است. این ترکیب آلی در مقایسه با پروپیلن گلیکول و گلیسرول (به دلیل اتم کربن اضافی) از نظر اندازه، کمی بزرگ تر است.در حقیقت، چهار نوع بوتیل گلیکول وجود دارد که همه آنها با همین نام خوانده می شوند (اگرچه نام های شیمیایی آنها متفاوت است) و فقط در ساختار شیمیایی آنها تفاوت اندکی با یکدیگر دارند.

تفاوت در ساختار مولکولی بوتیلن گلیکول در هر کدام از انواع آن، موجب ایجاد خاصیت متفاوت می شود. این عامل به نوبه خود باعث می شود ترکیبات و مشتقات، عملکردهای متفاوتی در محصولات مراقبت از پوست بروز دهند. در بخش های بعدی بیشتر به این بحث خواهم پرداخت. چرا بوتیل گلیکول برای محصولات پوست استفاده می شود

کاربرد های بوتیل گلیکول

بوتیل گلیکول یکی از پرکاربردترین مواد اولیه برای تهیه و تولید لوازم بهداشتی پوست است! این ماده معمولاً در طیف گسترده ای از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی مانند پاک کننده ها، سرم ها، مرطوب کننده ها، ضد آفتاب، ماسک های لایه ای، ریمل و … استفاده می شود.

همچنین در سایر محصولات شخصی مانند خمیر دندان، کرم اصلاح و شامپو نیز به کار می رود. بی شک اگر فهرست مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست خود را بررسی کرده باشید متوجه می شوید که اکثر آنها حاوی بوتیل گلایکول هستند. در مواردی مشاهده نشده است که در این گونه محصولات از پروپیلن گلیکول یا گلیسرول استفاده شده باشد.

دلیل اینکه بیشتر محصولات مراقبت از پوست حاوی بوتیل گلیکول است این است که نقش مهمی در افزایش نفوذ محصولات به پوست افراد ایفا می کند؛ این ترکیب در مقایسه با مواد، مؤثرتر است.بوتیل گلیکول در تهیه محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد تا به محصولاتی مانند مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها، یک ثبات و یکنواختی معینی بدهد (حضور این ترکیب در محصولات باعث می شود که چربی کمتری داشته و کاربرد آن راحت تر باشد).بوتیل گلیکول به دلیل داشتن گروه های الکلی دارای خاصیت رطوبت ساز است. این جمله به مفهوم آن است که قابلیت این را دارد که رطوبت (مولکول های آب) را از هوای اطراف جذب نموده و پوست را آبرسانی کند.

انواع ساختارهای بوتیل گلیکول برای محصولات مراقبت از پوست

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد، چهار شکل مختلف بوتیل گلایکول وجود دارد که همه با توجه به محل قرارگیری دو گروه الکل خود، متفاوت هستند. در این قسمت به طور خلاصه بیان می کنیم که این ساختارها چیست و چه عملکردی در محصولات مراقبت از پوست دارند. با ما همراه باشید.

1و2-بوتان دی اُل: این فرم از بوتیل گلایکول باعث افزایش نفوذپذیری پوست می شود. همچنین از آن به عنوان یک ماده نرم کننده، استفاده می شود و می تواند کاهش ویسکوزیته کلی یک محصول را کاهش دهد.

1و2-بوتان دی اُل: این ترکیب، متداول ترین شکل بوتیل گلایکول است. این ماده به عنوان جایگزینی برای پروپیلن گلیکول و گلیسرول مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا دارای حلالیت بهتری است. همچنین از این ماده به عنوان رقیق کننده استفاده می شود و باعث کاهش ویسکوزیته محصولات می شود. این خواص باعث می شود تا در جلوگیری از خشک شدن محصولات و سایر مواد تشکیل دهنده مؤثر باشد. خطرات ایمنی و ملاحظات شیمیایی مرتبط با این ساختار آلی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان داده اند که این ماده غیر سمی است و باعث تحریک نخواهد شد.

2و3-بوتان دی اُل: این فرم از بوتیل گلایکول در محصولات مراقبت از پوست و مواد آرایشی استفاده نمی شود، اگرچه ثابت شده است که این ماده یک کاهش دهنده ویسکوزیته عالی می باشد. هنوز سمیت این ترکیب کاملاً مشخص نشده است، اگرچه تصور می شود که دارای حداقل اثرات سمی باشد.

1و4-بوتان دی اُل: این نوع بوتیل گلایکول عمدتاً به عنوان یک حلال در محصولات آرایشی استفاده می شود، اما به دلیل خاصیت محدود آن به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. این ساختار، بیشتر در محصولات چشمی مصرف می شود.

محصولات مراقبت از پوست بدون بوتیل گلیکول

اگرچه ثابت شده است که بوتیل گلایکول برای پوست بی خطر است اما همان طور که در بالا اشاره کردیم ممکن است برخی از افراد نسبت به بوتیلن گلیکول حساسیت داشته باشند. اگر شما به این چنین ترکیباتی حساسیت دارید به دنبال محصولاتی باشید که برای شما حساسیتی ایجاد نکنند.بوتیل گلایکول یک ماده مراقبت از پوست است که تقریباً در هر محصول پوستی (به ویژه محصولات پوست ساخت کشور کره) وجود دارد.

برای بهبود برخی از خواص محصولات مراقبت از پوست از این ترکیب استفاده می شود. در طول سال ها مطالعات بسیاری انجام شده است و نتایج نشان داده است که بوتیلن گلیکول، ماده ای مطمئن برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی است. با این حال، افراد با پوست بسیار حساس ممکن است هنگام استفاده از محصولات حاوی بوتیل گلایکول دچار حساسیت یا آلرژی شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>