اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تلویزیون

در مورد تاریخچه ی تلویزیون در ایران باید گفت: واژه ی تلویزیون از دو بخش تشکیل شده که از زبان یونانی و لاتین می آید. قسمت اول کلمه یعنی تل به معنای دور است و ویزیون به معنای دیدن است. تلویزیون ابزاری است مخابراتی برای ارسال و دریافت عکسهای متحرک و صدا از یک فاصله دور. آغاز کار تلویزیون در کشور ما درسال 1337 بود. البته مقدمات و فکر راه اندازی آن در کشور از دو سال قبل از این تاریخ آغاز شده بود.

تاریخچه ی تلویزیون در ایران و سازمان رادیو تلویزیون

همانطور که میدانیم قبل از انقلاب 57، صدا و سیما به نام "سازمان رادیو تلویزیون ملی" شناخته میشد. راه اندازی این سازمان در سال 1330 مطرح شده بود که تا عملی شدن این سازمان چند سالی تاخیر به وجود آمد زیرا در آن زمان تهیه ی تصویر برای چند ساعت در شبانه روز کار چندان ساده ای نبود و هزینه ی هنگفتی را طلب می کرد.

در همین زمان یک سرمایه دار بخش خصوصی به نام "حبیب الله ثابت پاسال" تأسیس یک فرستنده ی تلویزیونی را به دولت پیشنهاد داد و دولت وقت نیز آن را پذیرفت. این فرستنده تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف بود وتمام برنامه های آن از مقررات اداره کل انتشارات پیروی می کرد. این فعالیت در بخش خصوصی ادامه داشت تا اینکه سرانجام در سال 1346 تأسیس سازمان رادیو تلویزیون دردولت وقت تصویب شد.

امکانات فنی تلویزیون در آن دوران

امکانات فنی تلویزیون در آن دوران محدود بود به یک استودیو، سه دوربین و دو دستگاه ضبط مغناطیسی محدود می شد و از آنجا که فرستنده تلویزیون ایران با سیستم 525 خطی آمریکایی کار می کرد و سیستم تلویزیون ملی 625 خطی اروپایی بود، تلویزیون ملی با نصب یک فرستنده دو کیلو واتی با سیستم 525 خطی بر بالای ساختمان هتل هیلتون، امکان استفاده از این شبکه را برای همه دارندگان تلویزیون با سیستم های مختلف، امکان پذیر کرد.

تاریخچه ی تلویزیون در ایران و برنامه های تلویزیون در گذشته

در آن زمان بیشتر برنامه های تلویزیون ایران شامل برنامه های سرگرم کنند بود. با گذشت زمان کمی سازمان رادیو تلویزیون یک گروه فرانسوی را مسئول برنامه ریزی برای تلویزیون ایران کرد. پس از گذشت زمان و با توجه بودجه ای که سازمان رادیو تلویزیون در دست داشت، هنرمندان فیلمساز جذب این سازمان شدند و فیلم ها ی داستانی و مستندی را مخصوص سازمان رادیو تلویزیون برای پخش در تلویزیون ملی ساختند.

تغییر و تحولات پس از انقلاب اسلامی ایران

تلویزیون ملی ایران در سال های پس از انقلاب اسلامی با تغییر نام به سیمای جمهوری اسلامی ایران در قالب دو شبکه برنامه های خود را پی گرفت. در سال های آغازین پس از انقلاب بیشترین زمان برنامه های سیما به مستندهای سیاسی تبلیغاتی و اخبار سراسری اختصاص داشت. اکنون پس از گذشت چند دهه از به وجود آمدن سازمان صدا و سیما، تلویزیون ملی ایران محدود به 1 یا دو کانال نیست و این سازمان با تعداد زیاد کانال های خود در عرصه ی جهانی حضور دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>