اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف های کاذب در نمونه های مختلفی تولید می شود و اصولاً در معماری داخلی ساختمان ها کاربرد دارد. این سقف ها زیبایی قابل توجهی به نمای ساختمان می بخشد.

سقف_کاذب

از چند بخش میلگرد، نبشی، گچ کاری و غیره تشکیل شده است. پیچیده ترین سقف کاذب از شش قسمت تشکیل شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با سقف کاذب و ویژگی ها و فرایند تولید آن آشنا کنیم. 

سقف کاذب (Dropped ceilin) به عنوان سقف اصلی یا پوشش زیر سقف سازه ای ساختمان کار می شود. این سقف علاوه بر پوشش دهی تأسیسات سقف اصلی از عوامل زیبا سازی در معماری داخلی نیز هست و همچنین نقش جلوگیری از اتلاف انرژی را دارد.

مزایای سقف کاذب:
سقف های کاذب جایگاه ویژه ای در معماری به خود اختصاص داده اند، طوری که برای ایجاد فضایی زیبا و مطلوب بهترین گزینه برای طراحان است.

در ادامه شرح ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش انتقال حرارت به بیرون یا از درون ساختمان.
  • حداقل رسانی انتقال انرژی صوتی و ایزولاسیون ساختمان نسبت به صدا.
  • ایجاد فضایی زیبا و مدرن در طرح داخلی خانه.
  • دسترسی آسان به تأسیسات زیر سقف.
  • طول عمر و اجرای آسان بالا.

کاربرد سقف کاذب رابیتس:
سقف کاذب از آن دسته محصولاتی است که زمینه ابتکار عمل و خلاقیت بیشتری را برای معمار و گچ کار ایجاد می کند و فضای بیشتری برای اجرای طرح ها ی جدید به آنها می دهد، در اجرای سقف کاذب از ورق رابیتس استفاده می شود این نمونه سقف بیشتر در محیط های مسکونی کاربرد دارد.

سقف کاذب آکوستیک:
این سقف با فاصله ای که تا سقف اصلی ایجاد می کند مانند عایقی برای حرارت و صدا عمل می کند، خود سقف نیز متریال عایق در برابر حرارت و صدا را دارا می باشد.

این سقف هامعمولاً در مکان های پر سر صدا کاربرد دارد که صدا نباید منعکس شود، به همین دلیل سقفی که مورد استفاده قرار می گیرد باید از نوع آکوستیک باشد.

کارایی سقف کاذب آکوستیک:
کاربرد سقف آکوستیک عموماً در سینماها، تالارها، محل های اجرای همایش و استودیوهای ضبط می باشد. ساختار سقف آکوستیک معمولاً پارچه، مقوای فشرده و در برخی موارد گچ است.

کاربرد سقف کاذب پی وی سی (PVC):
سقف کاذب پی وی سی (PVC) در مواقعی کاربرد دارد که هزینه کم و زمان نصب محدود و نصب آسان مد نظر باشد و در عین حال ویژگی های یک سقف کاذب را تا حدی دارا باشد.

تنوع رنگ و طرح در این نوع سقف زیاد است و به عنوان یک عایق خوب عمل می کند، متریال قالب این محصول پلاستیک است به همین دلیل قابل شست و شو می باشد، از دیگر ویژگی های این نوع سقف ضد رطوبت بودن آن است که گزینه مناسبی برای ناحیه شمال کشور و شهرهای باران خیز می باشد همچنین این سقف در ساخت حمام و توالت بسیار مورد استفاده واقع می شود.

سقف کاذب آلومینیومی:
در برخی مکان های عمومی که کار با تأسیسات و لوله کشی مربوط به سقف زیاد است و سیستم های روشنایی ممکن است دچار مشکل شوند.

نیاز به رسیدگی مسئول تأسیسات و تعمیر و تعویض باشد، باید حتماً از سقف های کاذب استفاده شود، چرا که استفاده از سقف ها غیر کاذب و معمولی امکان دسترسی به سیستم های روشنایی و لوله کشی را سلب می کند.

همچنین سقف معمولی اگر در این شرایط قرار گیرد زخمی می شود و ظاهری زشت و نامطلوب به مکان می دهد. در حال حاضر تنها گزینه برای این مسئله سقف کاذب آلومینیومی می باشد، که در قالب بلوک های 60*60 تولید می گردد و در کنار هم چیده می شوند تا در هر زمان که لازم بود با کنار زدن بلوک آلومینیومی مربوطه، دسترسی به سقف اصلی ممکن شود.

کاربرد سقف کاذب آلومینیومی:
کاربرد عمده این محصول به دلیل ضد آب بودن در استخرها و پارک های آبی سر پوشیده، اداره ها، بیمارستان ها، فرودگاه ها و به ندرت در سقف مکان های مسکونی نیز کاربرد دارد.

کاربرد سقف کاذب پیش ساخته گچی:
سقف های پیش ساخته گچی همان سقف های آلومینیومی 60*60 هستند که پوشش گچی رو آنها را پوشانده است، این قطعات وزن سبک و قابلیت نصب بسیار ساده دارند و مثل سقف های آلومینیومی در کنار هم چیده می شوند نقطه قوت این محصول نسبت به دیگر سقف های گچی، وزن سبک ترمی باشد، که این امر نصب آسان تر را فراهم می سازد.

کارایی سقف کاذب گریلیوم:
این محصول به صورت مشبک برای تهویه هوا طراحی شده است همچنین مقاوم در برابر خوردگی زنگ زدگی و آتش سوزی می باشد، راحتی کار با آن و قابلیت تعویض آسان، این محصول را در مکان های عمومی و بزرگ و پرجمعیت به محصولی کاربردی تبدیل کرده است.

سقف کاذب گریلیوم بیشتر در مترو ساختمان های پرجمعیت و بزرگ و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف کاذب تصویر دار یا آسمان نما:
این نوع از سقف ها ایده ای جدید برای زیباسازی دکوراسیون داخلی هستند. در واقع ترکیبی از سقف کاذب مشبک و آسمان هستند که ویژگی مهم این سقف ها، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد، بیش ترین کاربرد آن ها در لابی هتل ها و مجتمع های مسکونی و غیره می باشد.

نتیجه گیری:
در این مقاله شما با سقف کاذب و مراحل تولید و ویژگی های آن آشنا شدید. سقف کاذب باید با در نظر گرفتن ساختمان و نوع کاربرد آن، از سقف کاذب مناسب استفاده نمود. در نظر گرفتن اولویت ها ما را راهنمایی می کنند که کدام سقف مناسب تر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>