اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پکینگ

پکینگ کانال کولر که با نام های نخ کانال کولر و نخ آزبست گرد نیز شناخته می شود؛ از الیاف و طناب نسوز آزبست تابیده بافته می شود. میزان تحمل دمایی این محصول تا 550 درجه سانتیگراد می باشد.

مشخصات فنی

  • میزان تحمل حرارت: از 200- درجه سانتیگراد تا 700 درجه سانتیگراد البته مقاومت پکینگ کانال کولر دربرابر حرارت مداوم و مسقیم تا 550 درجه سانتیگراد می باشد
  • آسیب های زیست محیطی: دارد ( هم انسانی و هم محیط اطراف)
  • میزان تحمل فشار: صرفا جهت آب بندی تا 10 بار
  • تراکم: در نوع قبار دار 1.6 و در نوع بدون غبار 0.7

بررسی تخصصی

همان طور که میدانید در صنعت عظیم و گسترده امروز، رقابت در ارائه محصولات یکی از مهم ترین فاکتور ها و المان ها به حساب می آید. یکی از اصول رقابت ارائه محصول با قیمتی مطلوب تر از سایر رقباست. ارائه قیمت مطلوبتر ملزم به صرفه جویی در هزینه ها، نگه داری مناسب از دستگاه های صنعتی، بهره گیری از قطعات و خدمات با هزینه مطلوب و کیفیت مرغوب می باشد. در اینجا می خواهیم یکی از مهم ترین و قدیمی ترین محصولات نسوز را به شما معرفی کنیم.

پکینگ آب بندی کانال کولر از قدیمی ترین اعضای خانواده مواد نسوز است. البته عده بسیار زیادی به آن نخ آزبست گرد می گویند. اما بهتر است بدانید که متریال (ماده) اصلی تشکیل دهنده ی پکینگ آب بندی کانال کولر؛ نخ نسوز آزبست می باشد. نخ آزبست گرد یا همان پکینگ کانال کولر دارای خطرات زیست محیطی بسیاری هستند و در شرف خارج شدن از محدوده استفاده قرار دارند؛ به همین دلیل به این محصول پیرمرد خطرناک می گویند.

ساختار

همان طور که در بخش های قبل توضیح داده ایم؛ پکینگ آب بندی کانال کولر از نخ و الیاف آزبست به صورت تابیده ساخته شده است. نخ آزبست موجود در پکینگ کانال کولر قادر به تحمل حرارتی تا حدود 700 درجه سانتیگراد می باشد، البته میزان تحمل حرارت این پکینگ نسوز در حرارت مستقیم و مداوم؛ به دمای 550 درجه سانتیگراد تنزل پیدا می کند. پکینگ کانال کولر در دو نوع غبار دار و بدون غبار تولید می شود. اما در مورد شکل این پکینگ آب بندی؛ باید بگوییم که الیاف آزبست موجود در این محصول به صورت تابیده به یکدیگر میکس می شوند.

به همین دلیل الیاف آزبست را در یک رشته از پکینگ آب بندی کانال کولر، به راحتی می توانید مشاهده کنید. بهتر است بدانید که پکینگ کانال کولر دارای محدودیت تولید و همچنین منع در استفاده می باشد. دلیل این پیشگیری ها، مضرات زیست محیطی آزبست می باشد. به طور کلی صنعتگران اروپایی بعد از مجموعه ای از تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که پکینگ آب بندی کانال کولر به طور کلی سمی و برای انسان سرطان زاست. البته در محیط هایی که انسان با آن ها سروکار ندارد؛ استفاده از پکینگ کانال کولر بلامانع است.

ویژگی ها

پکینگ آب بندی کانال کولر یکی از پرکاربرد ترین پکینگ های نسوز می باشد. با انتخاب کردن این محصول برای آب بندی؛ می توانید اطمینان داشته باشید که هیچ گونه درزی در پمپ شما وجود نخواهد داشت. حتی برای آب بندی و درز گیری پمپ های خلع نیز از این پکینگ آب بندی استفاده می شود. دلیل این آب بندی کامل، اتصال الیاف آزبست به یکدیگر است. این استحکام محکم از شکل و ساختمان این الیاف حاصل شده است.

با یک نگاه الیاف آزبست زیر میکروسکوپ؛ شکل درختی شمشیری توجه شما را به خود جلب می کند. این شکل و ویژگی سبب شده است که حتی اگر پکینگ آب بندی آزبستی دچار پارگی شود؛ اتصال دو سر پارگی به یکدیگر، خللی در کار ایجاد نکند. از دیگر ویژگی های پکینگ کانال کولر می توان به استحکام و همچنین تحمل حرارتی بسیار خوب این محصول اشاره کرد. اما باید بدانید که علاوه بر تمام این مزیت هایی که ذکر کردیم؛ پکینگ کانال کولر دارای آسیب های زیست محیطی فراوانی به ویژه برای انسان می باشد.

غبار و الیاف آزبست به سبب همان شکل خاص و ویژه ای که قبلا ذکر کردیم به راحتی از راه تنفس وارد ریه انسان شده و آسیب های بسیار زیادی را ایجاد می کند، که امروزه این آسیب ها به بیماری سرطان ریه معروف شده اند. البته استفاده از این پکینگ آب بندی کانال کولر در مکانهایی که انسان در آن ها رفت و آمد ندارد؛ بلامانع است.

کاربرد ها

پکینگ آب بندی کانال کولر همان طور که از نامش پیداست؛ اولین کاربرد را در کانال کولر تعریف می شود. اما کاربرد های این پکینگ نسوز به اینجا ختم نمی شود و باید بگوییم که کاربردهایی به مراتب مهم تر و ضروری تر در دنیا ی صنعتی امروز برای این محصول یافت می شود. در اینجا به چند مورد از این کاربرد های مهم اشاره میکنیم:

  • استفاده به عنوان عامل افزایش دهنده نقطه اشتعال منسوجات نسوز
  • آب بندی پمپ های خلا در راکتور های نیروگاه های پلاسمایی
  • آب بندی مخازن مربوط به نیروگاه ها و پتروشیمی ها
  • آب بندی شف های مربوط به هیدرولیکهای صنعتی
  • استفاده به عنوان طناب نسوز در صنعت پتروشیمی
  • افزایش دهنده سایش و مقامت لنت ترمز
  • کاربردی برای تولید واشر آب بندی منهول
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>