اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


باتری


عایق زیر باتری

عایق زیر باتری، محصولی مقاوم و کاربردی است که اغلب برای عایق بندی باتری سرور و یا انواع باتری های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. البته این ورق نسوز را می توان برای عایق بندی حرارتی و الکتریکی تجهیزات خانگی و صنعتی گسترده دیگری نیز به کار گرفت.

در گذشته برای عایق بندی باتری ها از سینی استفاده می شد اما این سینی های فلزی، علاوه بر اینکه قابلیت عایق بندی الکتریکی نداشتند، از ماندگاری پایینی برخوردار بوده و دفرمه می شدند. اما هم اکنون، شرکت نسوز صنعت پارس افتخار تولید و واردات ورق های مناسب برای عایق بندی باطری ها را به طور انحصاری در اختیار دارد.

این ورق که از ترکیب چندین ماده معدنی ساخته می شود، از ویژگی های منحصر به فرد مکانیکی، شیمیایی و الکتریکی برخوردار می باشد. از آن جا که در تولید این عایق، مواد شیمیایی به کار نمی رود، کیفیت آن، کاملاً بستگی به درصد مواد معدنی موجود در ترکیباتش خواهد داشت.

همچنین، قیمت این محصول در مقایسه با عایق های دیگر، اندکی پر هزینه تر است؛ زیرا، تولید آن، امری دشوار و هزینه بر می باشد. اما با توجه به مزایای این محصول و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری باتری ها، خرید عایق زیر باتری، کاملاً مقرون به صرفه خواهد بود.این عایق شفاف و بدون رنگ بوده، و خاصیت الاستیکی قابل توجهی دارد. مقاومت گرمایی عایق استفاده شده برای زیر باتری، بسیار بالا بوده و تا 1000 درجه سانتیگراد هم می رسد.

البته مقدار دقیق تحمل حرارتی این محصول، براساس مقدار و کیفیت مواد معدنی موجود در آن متغیر می باشد. از سوی دیگر، ترکیبات این عایق انعطاف پذیر، خواص مکانیکی منحصر به فردی را برایش به ارمغان آورده و همچنین، آن را تبدیل به ماده ای با خواص شیمیایی خیره کننده نموده است که در برابر آب، اکثر مواد اسیدی، قلیایی، و روغن ها مقاوم خواهد بود. از دیگر مزایای عایق به کار گرفته شده در زیر باتری، خواص دی الکتریک عالی و مقاومت بالای آن در برابر الکتریسیته می باشد.

البته لازم به یادآوری است که شدت و ضعف تمام ویژگی های ذکر شده، ارتباط مستقیمی با شرایط محیطی و خواص دقیق مواد معدنی تشکیل دهنده این محصول خواهد داشت.با وجود تفاوت های جزئی در ویژگی های عایق به کار گرفته شده در زیر باتری، می توان موارد زیر را به عنوان مزایای اصلی این عایق در نظر گرفت:

  • وزن پایین
  • هندلینگ و برش آسان
  • طبیعی و کاملاً غیر سمی؛ به همین دلیل، مناسب به کارگیری در محیط های مختلف بوده و خطری برای انسان و یا طبیعت نخواهد داشت.
  • غیر قابل اشتعال
  • طول عمر و استحکام خیره کننده
  • عدم انتشار دود سمی در مواجهه با شعله
  • مقاومت بالا در برابر گرما تا 800 درجه سانتیگراد، برای زمان طولانی؛ البته بسیاری از مصرف کنندگان معتقدند که این محصول، قادر به تحمل حرارت تا 1000 درجه سانتیگراد خواهد بود. مقدار دقیق این ویژگی، بستگی به درصد مواد معدنی موجود در آن و کیفیت این مواد داشته و می تواند کمتر یا بیشتر باشد.
  • دارای قدرت بالا در مهار فشارهای وارد شده که یکی از دلایل عمده ماندگاری بالای آن می باشد.
  • مقاومت فوق العاده در برابر کشش که به دلیل خواص مکانیکی قابل توجه این محصول می باشد.
  • مقاوم در برابر بسیاری از اشعه های مضر
  • حفظ عملکرد مطلوب در محیط های اسیدی و قلیایی، و بازده بالا در مواجهه با آب و روغن؛ این ویژگی، در دراز مدت از فرسایش قطعات جلوگیری کرده و هزینه های تعمیر و نگهداری را به شدت کاهش می دهد.
  • خواص دی الکتریک عالی که امکان استفاده از این محصول را به عنوان عایق الکتریکی نیز فراهم می سازد.

عایق زیر باتری

همان گونه که در ابتدای این مقاله اشاره شد، از صفحات عایق، برای جلوگیری از بروز اتصال بین صفحات مثبت و منفی استفاده می گردد. تا چند سال قبل، از سینی های عایق برای این هدف استفاده می گردید که بعد از مدتی شکل خود را از دست داده و دفرمه می شدند.

همچنین، این سینی ها امکان عایق بندی الکتریکی را نداشتند و همین امر، احتمال بروز حوادث ناگوار را در هنگام استفاده از این صفحات به دنبال داشت.ویژگی های خیره کننده عایق زیر باتری ارائه شده توسط این شرکت، آن را تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها برای عایق بندی حرارتی و در عین حال، الکتریکی باتری های گوناگون صنعتی، از جمله باتری سرور نموده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>