اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

LSF سازه ای پیش ساخته و سبک می‌باشد.

سازه_LSF

که در کارخانه و بر پایه ی طرح معماری ساختمان تولید می‌شود سپس با استفاده از سایر اتصالاتی چون بولت ها و پیچ های سرمته ای در محل موردنظر نصب می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و شرح چگونگی اجرای سازه LSF شرح میدهیم. 

چگونگی اجرای سازه LSF:
در اجرای سازه LSF مانند سیستم های دیگر ساختمان سازی ابتدا طرح های معماری و سازه ای و درنهایت نقشه های اجرایی تهیه می‌شود سپس اجرای سیستم براساس آنها صورت می‌گیرد.

مراحل اجرای سیستم LSF به شرح زیر می‌باشد:

شالوده:
برای نصب و برپا کردن دیوارها در سیستم ال اس اف، ابتدا نواری به عمق 40 تا 50 سانتی متر اجرا می‌شود.

طراحی شالوده بایستی به صورتی انجام گیرد تا تمام بارهای وارده به دیوار به طور صحیح انتقال داده شود.

با توجه به عواملی چون نوع و ارتفاع ساختمان، مقدار بار وارده و ظرفیت باربری خاک، می توان میزان ابعاد شالوده را دریابیم.

اجرای شالوده در هر شرایطی قابل اجرا بوده و هیچگونه محدودیتی در رابطه با جنس و شیب زمین وجود ندارد.

دیوار:
برای انجام مراحل اجرای LSF انکربولت هایی از قبل کار گذاشته می‌شود. در این قسمت ابتدا تراک های کف بر روی این انکربولت ها نصب می‌شوند سپس به صورت کشویی استادها داخل تراک کف قرار می‌گیرند.

تراک به اعضای افقی گفته می‌شود که به صورت کشویی از بالا و پایین استادها را در برمی‌گیرند.

منظور از استادها، اعضای قائم و اصلی برپایی دیوارها می‌باشند. که در سیستم های سازه ای وظیفه ی آنها تحمل بارهای ثقلی می‌باشد.

از اجزای تشکیل دهنده دیوارهای باربر و غیر باربر در سیستم های ساختمانی LSF می توان به استادها و تراک ها اشاره کرد که بارهای عمودی و جانبی را به صورت پانلی به تکیه گاه انتقال می دهند.

از دیوارهای باربر به عنوان نگهدارنده نمای خارجی بنا، انتقال دهنده بارهای عمودی ساختمان، جذب کننده بارهای جانبی ساختمان (مثل باد و زلزله) استفاده می‌شود.

معمولا از دیوارهای غیر باربر، برای جداسازی فضاهای داخلی بنا استفاده می‌شود.

معمولا استادهای فولادی را برای عبور دادن تأسیسات از قبل سوراخ کاری می‌کنند. سپس از بالا و پایین با فواصل 40 یا 60 سانتی متری به تراک ها اتصال داده می‌شود.

معمولا برای بادبندی دیوارها، استادهای فولادی به تراک های فولادی اتصال داده می‌شود سپس با نصب پانل های گچی به شکل پانلی ساخته می‌شوند.

این شیوه ساخت در صورتی که بخواهیم بادبند اضافه کنیم، برای مقاومت آن در برابر بارهای جانبی (از جمله بارهای حاصل از باد و زلزله) بسیار مناسب می‌باشد.

سقف:
در سیستم ال اس اف از شیوه های اجرایی گوناگونی برای سقف ها و بام ها استفاده می‌شود. به گونه ای که انواع بام ها قابل اجرا هستند.

دو نوع از متداول ترین روش های اجرای بام به شرح زیر است:

  • استفاده از خرپاهای سقفی که از قسمت جلو تا عقب بنا را پوشش دهی می‌کنند.
  • استفاده از سیستم تیرریزی مسطح که برای اجرای سقف ها بین تکیه گاه ها یا دیوارهای باربر مشترک، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تیرریزی ها معمولا در ساخت و ساز سقف های میانی در سیستمLSF، در امتداد استادهای دیوار انجام می‌شود.

برای پوشش دهی این سقف ها از بتن ریزی یا نصب تخته های چوبی یا گچی انجام می‌گیرد.

در مناطق زلزله خیز یا مناطقی که وزش باد شدید باشد قاب سقف را باید مهاربندی کرد.

تأسیسات:
مقاطع CFS در واقع به عنوان تیرچه های سقف یا استادهای دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد این مقاطع دارای سوراخ هایی می‌باشند که برای عبور و نصب تأسیسات از آن ها استفاده می‌شود.

به علت پیش ساخته بودن سیستم LSF امکان دسترسی به اتصالات جهت تعمیر، ترمیم و یا تعویض برخی قطعات به سادگی امکان پذیر می‌باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>