اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

توری گابیون نوعی توری فلزی بوده که ظاهر و بافت آن مشابه توری مرغی است که برای تولید آن از مفتول گالوانیزه استفاده شده است.

واحد‌_گابیونی

توری گابیون دارای چشمه های شش ضلعی می باشد که از تابیدن سیم ها به وجود می آید و از سقوط سنگ جلوگیری می کند.

نوع مفتول مورد استفاده در توری های گابیونی، گالوانیزه گرم می باشد که دارای چشمه های کوچکی بوده و برای سنگ های ریز مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین این توری نسبت به محصولات دیگر، دوستدار محیط زیست است و استفاده از آنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و مقاومت خوبی در شرایط بد محیط زیست از خود نشان می دهند.

در فضاهایی که امکان تولید وجود داشته باشد، گابیون ها به صورت مکانیکی ساخته می شوند.

بسته بندی توری های گابیون به طوری است که واحدهای گابیونی در لایه های فشرده و وزن تقریبی 800 کیلوگرم، با ارتفاع تقریباً 2 در یک و نیم متر انجام می شود.

تعداد واحدهای هر گابیون برای بسته بندی، بستگی به عواملی چون نوع و اندازه ی هر گابیون دارد.

در محل ساخت گابیون بایستی از ابعاد و نوع صحیحی از گابیون ها استفاده شود، به همین علت در انتخاب ابعاد صحیح برای سازه های متفاوت مطمئن شوید.

از انتخاب ابعاد صحیح برای سازه های مختلف اطمینان حاصل کنید، زیرا ابعاد و نوع صحیحی از گابیون های مورد مصرف باید در محل ساخت گابیون تحویل داده شوند.

فرآیند تولید و نصب توری گابیون شامل مراحل زیر می باشد:

  • عملیات اتصال.
  • استفاده از ژئوتکستایل.
  • استفاده از سنگ.
  • ساخت قاب گابیون.
  • سبز کردن سازه های گابیونی.
  • آماده کردن فونداسیون.
  • قرار دادن واحد های گابیونی.

در ادامه درباره هریک از این مراحل به طور اختصاصی شرح می دهیم.

عملیات اتصال:
برای انجام عملیات اتصال، از انواع تقویت کننده ها، سیم روکش دار و سیم حائل استفاده می شود.

به طور کلی از سیم روکش دار برای اتصال و ایمن سازی قسمت های پر از سنگ، تقویت کننده های داخلی و اتصال داخلی واحدهای خالی استفاده می شود.

سیم های روکش داری که استفاده می شود بایستی از نوع کلاس A روی پوشانده شده باشند.

در صورت انتخاب سیم های موردنیاز مناسب، می توانید اتصال میان گابیون ها را امکان پذیر کنید. دقت کنید که از داشتن نوع صحیح سیم مفتول برای استفاده در اتصال میان گابیون ها و قبل از شروع کار، اطمینان حاصل کنید.

برای نصب سیم حائل و کمک به سیم پیچی، استفاده از وسیله ای به نام انبردست، برای ایجاد اتصالاتی محکم توصیه می شود، البته نباید از انبردست آرماتوربندی استفاده کنید زیرا به پوشش روی سیم آسیب می رساند.

همچنین هنگام استفاده از انبردست معمولی مراقب باشید تا آسیبی به سیم ها وارد نشود. برای بستن درب ها از اهرم استفاده می شود توجه کنید که هنگام بستن درب ها، آسیبی به پوشش آن وارد نشود.

استفاده از ژئوتکستایل:
ژئوتکستایل، منسوجاتی نفوذپذیر می باشند که از کنارهم قرارگرفتن الیاف ریز پلیمری و در هم تنیدن تشکیل می شوند. همچنین درصورت استفاده از آن همراه با خاک، توانایی تقویت، جداسازی و حفاظت را دارند.

ژئوتکستایل به طور کلی در دو نوع ژئوتکستایل لایه هافته و ژئوتکستایل لایه بافته، تولید و به بازار عرضه می شود.

از این وسیله در این مرحله برای فیلتر کردن و جداسازی استفاده می شود. نکته ی حائز اهمیت این است که برای انجام این مرحله نوع درست ژئوتکستایل، درجه و مقدار درست آن انتخاب شود.

استفاده از سنگ:
در این قسمت به تعدادی سنگ نیاز است که بایستی از سنگ هایی با کیفیت مناسب و درجه بندی بین 100 و 200 میلی متر و با وزن 2 و 3 استفاده شود، همچنین این سنگ ها باید تمیز، با دوام و از یک منبع خرد کننده تجاری باشند.

ساخت قاب گابیون:
برای ساخت گابیون به علت به دست آوردن خطوط و سطوح صحیح، همچنین هم ترازی ساختار به سهولت انجام شود، نیاز است که از یک قاب استفاده شود.

سبز کردن سازه های گابیونی:
منظور از سبز کردن سازه، کاشت گیاهان مناسب نسبت به شرایط آب و هوایی پروژه می باشد که بایستی در همان مرحله ی ساخت و ساز انجام شود و نباید به پس از پایان ساخت و ساز موکول کرد.

آماده کردن فونداسیون:
فونداسیون بایستی مطابق مشخصات مهندسی کوبیده شود تا در تمام سطوح، بارهای نقطه ای به حداقل برسد.

گابیون بر روی فونداسیون قرار می گیرد به همین جهت بایستی به طور کامل صاف باشد. پایه گابیون نیز باید صاف و عاری از هرگونه بی نظمی باشد و مطابق با مشخصات پروژه اجرا شود.

برای اینکه ساخت گابیون به آسانی انجام شود باید سطح پایه آن حداکثر 6 در نظر گرفته شود.

قرار دادن واحد های گابیونی:
واحدهای گابیونی را بایستی از بسته خارج کرده و روی سطحی سخت و صاف قرار داده شود. در نهایت این گابیون ها، باید به شکل اصلی خود حالت داده شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>