اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

لاستیک

دستگاه غلطک لاستیک سازی تشکیل شده از دو استوانه که در خلاف جهت هم می چرخند.جنس این رول ها معمولا از چدن های مقاوم در برابر خش، سایش و مقاوم در برابر مواد شیمیایی است.رول جلو معمولا با سرعت کمتری می چرخد و متحرک است و رول عقب با سرعت بیشتری می چرخد و ثابت است. فاصله دو غلتک با حرکت دادن غلتک جلویی تنظیم می گردد.

یک فیوز مکانیکی به شکل صفحه فشار بین انتهای پیچ تنظیم فاصله و محل جفت شدن به یاتاقان برای محافظت از غلتک در برابر شکستن جاگذاری شده است. هنگامی که فشار در فاصله بین دو غلتک زیاد باشد این صفحه کاملا می شکند و باعث می شود میل جلویی به سمت جلو سر بخورد. (امروزه دیگر از غلتک به عنوان یک وسیله اختلاط استفاده نمی کنند بلکه از آن به عنوان وسیله ای برای تکمیل عمل اختلاط پس از انجام عملیات اختلاط در بنبوری استفاده می شود و به اختلاط بهتر آمیزه کمک زیادی می کند)

عملیات اختلاط روی میل دو غلتکی

تهیه آمیزه با استفاده از میل دو غلتکی عمدتا" در کارخانه های کوچک ویا برای تهیه مقدار کمی آمیزه انجام می شود.به طورکلی، میل ها به عنوان تجهیزات ضروری برای بعد از مخلوط کن بنبوری و یا به عنوان ابزار نرم، ویا گرم کردن، شکل دادن در قبل از دستگاههای کلندر و اکسترودر حائز اهمیت می با شند. امروزه برای خنک کردن و یا ورقه کردن آمیزه ای که از بنبوری خارج می شود از غلتک استفاده می کنند.

در بعضی موارد فرآیند اختلاط نهایی آمیزه مثل افزودن گوگرد و شتاب دهنده ی پخت به آمیزه و همین طور افزودن اجزا با مقادیر کم مانند اضافه کردن مواد اسفنجی کننده یا جاذب رطوبت نیز روی میل ها صورت می گیرد. کائوچوهایی که به واحد کامپوند تحویل داده می شوند در اکثر موارد مثل NR-NBR به صورت عدل هایی با وزن تقریبی 25-100 KG بسته بندی شده اند که باید به وسیله تیغه های برش و گیوتین به قطعات کوچک تر تقسیم شوند طوری که به اندازه خوراک مورد نیاز(وزن مورد نیاز برای هر بچ) قابل توزین باشد.

نکاتی که حین اختلاط با میل باید در نظر گرفته شود

1- اگر آمیزه مورد استفاده در دمای غلتک کاری، خاصیت لاستیکی محدودی داشته باشد.آمیزه غلتش پیدا نمی کند(یعنی دور میل جلو نمی پیچد). در چنین مواردی آمیزه به بالا و پایین می پرد و یا به بخش های مجزا تبدیل می شود. برای رفع این عمل می توان با تغییر دمای یک یا هر دو غلتک ودر بعضی مواقع با تنظیم فاصله بین دو غلتک اصلاح نمود.

2- مواد پودری باید بعد از پیچیدن به دور غلتک و در فاصله بین دو غلتک وبه صورت رفت وبرگشتی اضافه شوند.همچنین موادی که به پایین ریخته می شوند باید هراز چند گاهی جارو و به همین صورت به آمیزه اضافه شود.

3- یکی از علتهای استفاده از غلتک خوب توزیع شدن مواد در سراسر آمیزه است که این مهم تنها با دقت اپراتور و چاقو زنی فراوان به دست می آید. اپراتور باید به طور مداوم آمیزه پیچیده شده دور غلتک را چاقو بزند تا مواد پودری در تمام آمیزه پخش شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>