اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لاستیک


بنبوری لاستیک

قسمت های بنبوری لاستیک
بنبوری دستگاه اختلاط داخلی است که از سه قسمت عمده تشکیل یافته است:

  • قسمت تغذیه
  • قسمت اختلاط
  • قسمت موتور

قسمت تغذیه بنبوری لاستیک

این قسمت شامل یک قیف تغذیه برای دریافت مواد می باشد همچنین یک رام برای نگهداری مواد در داخل اطاقک اختلاط تشکیل یافته است. بالا و پایین رفتن رام و باز و بسته شدن دریچه قیف تغذیه به وسیله فشار هوا صورت می گیر رام مواد مخلوط شونده را در محدوده عمل موثر روتورها نگه می دارد.

قسمت اختلاط بنبوری لاستیک

از دو سیلندر به هم مرتبط که درون آن از دومارپیچ حلزونی که روتور نامیده می شوند، تشکیل یافته است. این روتورها درکنار هم درون این سیلندرها قرار گرفته اند و در جهت عکس یکدیگر با سرعت های متفاوت، نسبت به یکدیگر درحال چرخش هستند، یکی از روتورها اندکی سریعتر حرکت می کند. هر یک از دو روتور دارای دو یا چهار بادامک می باشد.

دور موتورها توسط گردش موتورهایی که با ولتاژ بالا کار می کنند تامین می گردد. این سیلندرها و روتورها درون محفظه چدنی قرار دارند که محفظه اختلاط، نامیده می شود. عمل اختلاط درون این اطاقک اختلاط انجام می گیرد به همین دلیل، بنبوری را مخلوط کن داخلی می نامند. در قسمت زیرین اطاقک، درب تخلیه برای مواد خمیری شکل، قرار گرفته است که به صورت هیدرولیکی باز و بسته می شود.

معیار برای تخلیه مواد
برای تصمیم گیری در مورد زمان پایان بخشیدن به عمل اختلاط، متد های متفاوتی وجود دارد که معمولترین آنها عبارتند از:

  • تصمیم گیری از روی زمان از قبل تعیین شده
  •  رسیدن دمای آمیزه به دمای از قبل تعیین شده
  •  رسیدن آمیزه به دمای مشخص در یک زمان از قبل تعیین شده

هدف، بالابردن و تضمین کیفیت محصول نهایی، اجتناب از over mixing و کاهش اختلاف میان محصول حاصل از بچهای مختلف است.تاکنون شواهد بسیاری نشان داده است که با در نظر گرفتن انرژی ورودی در مراحل مختلف سیکل اختلاط (هم به صورت توان لحظه ای و هم به صورت توان کلی و یا کار ورودی)می توان دقت وکنترل بر روی فرآیند را افزایش داد.

در اختلاط یک آمیزه لاستیکی ایجاد هرگونه تغییری در توان مصرفی می تواند نمایشگر مرحله ای از فرآیند باشد.مانند تر شدن، پراکندگی(dispersion) و نرم شدن که هر کدام از اینها در تعیین خواص نهایی محصول مؤثرند.خواصی چون ویسکوزیته و تورم (die swell) که بستگی به کسر حجمی لاستیک در مخلوط دارند، در انتهای مرحله پراکندگی به مقدار اپتیمم خود میرسند.

در واقع در ابتدای مرحله dispersion، ذرات فیلر هنوز به صورت توده هایی هستند که تکه های لاستیک را در بین ذرات خود در بر گرفته اند و هنگامیکه نیروی برشی بر آنها اعمال می شود کل توده فیلر به همراه لاستیکی که در برگرفته است به عنوان یک ذره فیلر منفرد عمل مینماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>