اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برزنت سرامیکی

برزنت های سرامیکی که از الیاف سرامیکی تهیه می شوند معمولا برای صنایعی طراحی و ساخته شده اند که در آن دمای ترکیب کامپوزیت / رزین می تواند، تا دمایی حدود 1000 درجه سانتی گراد در یک محیط خورنده و اکسید کننده بالا رود. همچنین این الیاف استحکام بالایی داشته و مدول بالا را در کاربردهای تنشی و فشرده سازی نشان می دهد. به طوری که فشاری بالغ بر 400 کیلوپاسکال را تحمل می کند.

الیاف سرامیکی از یک سری الیاف پیش ساز یا یک سیم بسیار نازک که دارای هسته تنگستن هستند ساخته شده است. موادی مانند بور و بخارهای سیلیکون کاربید، روی یک پیش ساز بسیار داغ قرار گرفته و به آهستگی حرکت می کند. برخی از الیاف سرامیکی به کار رفته جهت تهیه پارچه سرامیک فایبر مونوفیلامنتهای با قطر بزرگ هستند.

برزنت سرامیکی منحصر به فرد برای رسیدگی به شرایط ادغام دمای بالا کامپوزیت های ماتریس تیتانیوم و سرامیک مناسب هستند. فقط مقادیر محدودی از الیاف سرامیکی سالانه تولید می شوند اما تولید برای تحقق نیازهای جدید می تواند به سرعت گسترش یابد.

برای کاربردهای بالستیک، از جمله کاشی های سرامیکی تقویتی، پیش ساخته ها با استفاده از اتوکلاو به صورت ضربدری تراش داده می شوند. تعدادی فیبر دیگر وجود دارد که می توانند با فیبرهای بالستیک با کارایی بالا ترکیب شوند تا نیازهای خاص عملکرد یا مقادیر بالاتر

برزنت سرامیکی از طریق فرایند دمیدن و ریسیدن، تبخیر کلوئیدی و تبدیل شدن به صورت مداوم به الیاف تا الیافی نازک تر ایجاد شود، و از طریق فناوری ساخت ویسکر (فناوری که در آن رسوب فاز بخار که عمدتا برای کاربردهای ویژه استفاده می شود) تولید می شوند. اگرچه تولید الیاف سرامیکی از دهه 1940 آغاز شد، اما تا اوایل دهه 1970 از این الیاف برای تولید پارچه به صورت تجاری استفاده نمی شدند. تولید جهانی الیاف سرامیکی در اوایل دهه 1980 در حدود 154 میلیون پوند تا 176 میلیون پوند تخمین زده شد که تولید ایالات متحده حدود نیمی از آن را تشکیل می داد.

میزان تولید ایالات متحده در سال 1990 به میزان 85.7 میلیون پوند بوده که در سال 1997 این میزان به 107.7 میلیون پوند افزای یافته است. در سال 2004، تولید ایالات متحده توسط چهار تولید کننده اصلی به 80 میلیون پوند کاهش یافته بود که 1 تا 2 درصد از تولیدات جهانی را به خود اختصاص می داد.از جمله کاربرد های برزنت سرامیک فایبر مسلح فویلدار می توان به استفاده از آن به عنوان درزگیر و عایق تجهیزات در برابر درجه حرارت بالا، برای تهیه پتو، پرده و روکش های ضد حریق، پارچه های درزگیر و تهیه لباس ایمنی اشاره کرد.

برزنت سرامیک فایبر مسلح چیست ؟

پارچه تهیه شده از برزنت سرامیکی پارچه ای است که از فیبر سرامیکی بر پایه آلومینو سیلیکات با خلوص بالا (که شامل 47 درصد آلومینا و 53 درصد سیلیکا و کمتر از 1 درصد Fe2O3 است) تهیه شده است، بدان معنا که از درصد تقریبا یکسانی از اکسید آلومینیوم و اکسید سیلیسیم تهیه شده است.

ماهیت این دو ترکیب به گونه ای است که مقاومت بسیار زیادی در برابر حرارت دارند در نتیجه الیاف تهیه شده از آن ها نیز بسیار مستکم و مقوم در برابر حرارت هستند. این پارچه را می توان با رشته فایبرگلاس و سیم های فولادی تقویت کرد به همین دلیل است که به این برزنت، سرامیک فایبر مسلح نیز می گویند.

این پارچه بدون در نظر کرفتن فویل رویی آن یک محصول سفید رنگ و بی بو است، بیشترین کاربرد آن برای استفاده در درجه حرارت های بالا تا 2300 درجه فارنهایت یا 1260 درجه سانتی گراد می باشد که در بین تمام انواع پارچه ها بهترین تحمل حرارتی محسوب می شود. نقطه ذوب این پارچه بالای 1700 درجه سانتی گراد می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>