اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سیلکون


ورق لاستیک سیلیکون

سیلیکون یک لاستیک بسیار تمیز و بو و با مزه کم است که در دسته لاستیک های سبز قرار دارد. علاوه بر مقاومت در برابر دما، از دیگر مزایای ورق لاستیک سیلیکون می توان به عایق کاری الکتریکی، مقاومت در برابر فشار و فشرده سازی و همچنین عدم نفوذ آب در آن اشاره کرد.

به دلیل این مزایا، لاستیک سیلیکون یک ماده همه کاره برای بسیاری از صنایع، از جمله: خورشیدی و باد، آماده سازی غذا، کشاورزی، نفت و گاز، قطعات لاستیکی سیلیکونی در محصولات لاستیکی اکسترود شده درز گیر های لاستیکی و لوله ها، واشرهای لاستیکی قابل استفاده است.

طریقه استفاده ورق لاستیک سیلیکون در صنعتی

ورق های لاستیکی سیلیکون می تواند به صورت اشکال مختلفی برای بر طرف کردن نیاز انواع مختلف صنایع از جمله خودرو سازی، لوله کشی، الکترونیک، ساخت و ساز، هوافضا، مواد غذایی و صنایع پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.

هر یک از این صنایع کاربردهای خاص خود را دارند (برای این منظور باید از قطعات لاستیکی سیلیکونی سفارشی استفاده شود). به عنوان مثال، در صنعت ساخت و ساز می توان از ورق های سیلیکونی برای محافظت در برابر آتش و درزگیری قسمت های لعاب دار استفاده کرد در حالی که در صنعت خودرو می توان برای واشر و تریم های خارجی استفاده شود.

ورق لاستیک سیلیکون چیست

ورق لاستیک های سیلیکونی الاستومرهایی هستند که بر اساس پلیمرهای خطی با وزن مولکولی بالا، عموماً از پیش ماده polydimethysiloxanes ساخته می شوند، که همچنین ممکن است با گروه های عملکردی اصلاح شوند. این ورق لاستیک سیلیکون یک محصول مصنوعی نیمه آلی است. ساختار شیمیایی این لاستیک به گونه ای است که زنجیره ای از اتم های سیلیکون و اکسیژن به جای اتم های کربن و هیدروژن، مانند سایر لاستیک ها تشکیل شده است.

ساختار مولکولی لاستیک سیلیکون به گونه ای است که زنجیره ای بسیار انعطاف پذیر اما را دارا می باشد. سیلیکون ها هم در دماهای کم و هم در دماهای زیاد بسیار پایدار هستند. اگرچه اضافه کردن پرکننده ها ممکن است خواص این محصول را تا حدودی بهبود بخشد، اما مقاومت در برابر پارگی و کششی نسبتاً لاستیک سیلیکونی همچنان باقی می ماند.

ورق نسوز لاستیک سیلیکون برای استفاده در برنامه هایی که ممکن است به مقاومت شیمیایی احتیاج داشته باشد، نیز می توانند مورد استفاده قرار بگیرد. گر چه این ورق ها نسبت به بسیاری از حلال های شیمیایی دچار خوردگی می شود اما به علت مقاومت بالای آن در برابر گاز آمونیاک، روغن ذرت، روغن ماهی، گوگرد، ازن، سرکه و بسیاری موارد دیگر، می تواند گزینه مناسبی برای تهیه واشر لاستیکی سیلیکونی باشد.

در انتخاب لاستیک نسوز سیلیکونی باید دقت شود و مشخصات برنامه کاربردی و صنعتی که قرار است در آن مورد استفاده قرار بگیرد مشخص شود، در عین حال روش های بسیاری برای تهیه سیلیکون متناسب با نیاز صنایع وجود دارد.

برای تخصیص دادن سیلیکون باید ورق لاستیک سیلیکون تحت برش قرار بگیرد تا برای جاسازی یک برنامه فرایندی مورد استفاده قرار بگیرد که فقط به دانش پروژه نیاز دارد تا مشخص کند کدام فرایند مناسب ترین روش خواهد بود. برخی از تکنیک های مورد نیاز برای انتخاب عبارتند از: برش دستی، برش قالب، برش جت آب و برش لیزر که هر یک از این موارد با محدودیت های دقیق و بودجه گذاری خاص خود همراه هستند.

که در این میان برش دستی جزو مقرون به صرفه ترین نوع برش محسوب می شود. گر چه در دسته روش های بسیار دقیق محسوب نمی باشد اما اقتصادی ترین روش بوده و همچنین برای مواد بزرگ تر یا ضخیم تر که با روش های دیگر قابل پذیرش نیستند، ایده آل است.

ورق لاستیک سیلیکون یک الاستومر (ماده لاستیکی مانند) است که از سیلیکون تشکیل شده است - خود یک پلیمر است - حاوی سیلیکون به همراه کربن، هیدروژن و اکسیژن است. لاستیک های سیلیکونی به طور گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، و فرمولاسیون های متعددی وجود دارد. لاستیک های سیلیکونی اغلب پلیمرهای یک یا دو بخشی هستند و ممکن است حاوی پرکننده هایی برای بهبود خواص یا کاهش هزینه باشند.

لاستیک سیلیکون معمولاً در محیط های شدید و درجه حرارتی بین 55 تا 300 درجه سانتیگراد (67- تا 572 درجه فارنهایت) بدون واکنش بوده و دارای ثبات بوده و در برابر شرایط محیطی شدید مقاوم است و در عین حال خواص مفید خود را حفظ می کند.

با توجه به این خاصیت ها و سهولت ساخت و شکل گیری آن، لاستیک سیلیکون را می توان در محصولات متنوعی یافت، از جمله: عایق کاری خط ولتاژ، تجهیزات خودرو سازی؛ محصولات پخت و پز، لباس ورزشی و کفش؛تجهیزات الکترونیکی؛ ساخت وسایل پزشکی و ایمپلنت؛ و در تعمیر منزل و سخت افزار با محصولاتی مانند درزگیرهای سیلیکونی می توان نام برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>