اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فایبرگلاس


نوار ریز بافت فایبرگلاس

نوار نسوز ابریشمی از سه ماده اصلی تهیه شده است: الیاف فایبر گلاس، روغن تفلون و رزین. به منظور تهیه این نوار ابتدا مواد اولیه الیاف فایبرگلاس که شیشه است داخل ظروف مقاوم به حرارت ریخته می‌شود - ممکن است از سیلیس استخراج شده از معادن نیز استفاده شود - بعد از حرارت دادن که حدود 1200 درجه می باشد، مواد اولیه ذوب می شوند، سپس آن را از کوره خارج کرده و با رزین ترکیب می شود.

رزینی که استفاده می شود ممکن است پلی استر، اپوکسی و یا وینیل استر باشد. که در صورت ترکیب هر یک از آن ها با مواد اولیه خواص متفاوتی ظاهر می شود. بعد از ترکیب الیاف شیشه مذاب و رزین، از اکسترودرهای خاصی که برای تولید الیاف تعبیه شده اند عبور داده می شوند و سپس سرد می شوند.

در مرحله آخر الیاف حاصل شده را به صورت تار و پود بافته می شوند و از آن منسوجات نسوزی همچون پارچه فایبر گلاس، نوار ریز بافت فایبرگلاس یا ابریشمی به دست می آید. برای ارتقا خواص این محصول آن را با یک لایه روغن تفلون پوشش می دهند. وجود این لایه تفلون باعث ایجاد یک سطح خود روان کننده می شود.

فایبر گلاس ماده است معدنی که به طور مستقیم از طبیعت استخراج می شود. همان گونه که از نام آن مشخص است الیاف فایبرگلاس از شیشه یا ماده اولیه مورد استفاده برای ساخت شیشه ( یعنی سیلیسیم در اکسید) استفاده می شود. سیلیسیم دی اکسید جزو مواد بسیار فراوان در کره زمین محسوب می شود به طوری که جنس تمام شن و ماسه و سنگ ها از سیلیسیم می باشد.

بعد از استخراج سیلیسیم طی پردازش های شیمیایی قرار می گیرد و انواع مختلفی از الیاف فایبر گلاس تولید می شود که فایبر گلاس نوع E از جمله مهم ترین انواع فایبر گلاس محسوب می شود که معمولا نوار های فایبر گلاس نیز از این نوع بافته می شود. نوار های ابریشمی فایبرگلاس نوع E، دارای مقاومت حرارتی خوب، استحکام اسید و باز عالی، ضربه گیر عالی و عایق حرارتی می باشد.

لایه رویی این نوار از جنس تفلون است. تفلون یکی از پلیمر های بسیار رایج و پر مصرف در صنایع گوناگون است. در واقع تفلون نام تجاری پلیمر پلی تترا فلوئورو اتیلن است. یک زنجیره بزرگ کربنی که با یک پیوند مستحکم به یکدیگر متصل شده اند، در واقع هر چه شرایط سنتز تفلون بهتر باشد - از لحاظ زمان و مواد اولیه - پلیمر سنتز شده خواص بهتری دارد.

از جمله ویژگی های تفلون که باعث کاربرد گسترده آن شده است شامل: استحکام حرارتی تا 300 درجه سانتی گراد که باعث کاربرد گسترده آن در صنایع حرارتی شده است، خواص ضد اصطکاک و ضد سایش، آب گریز و خواص دی الکتریک خوب و در نهایت خاصیت غیر سمی آن است.

از آن جایی که طبق قوانین استاندارد سازمان غذا و دارو، تفلون یک ماده غیر سمی است، بنابراین وجود یک روکش تفلونی بر روی فایبرگلاس موجب می شود یک محصول کاملا بهداشتی و غیر سلامی برای کاربرد این نوار در صنایع غذایی و دارویی می شود. همچنین تفلون ماده ای است که مقاومت شیمیایی خوبی دارد. در نتیجه وجود تفلون در نوار ابریشمی، باعث استفاده از آن در طیف گسترده ای از مواد شیمیایی شده است.

بهتر است برای نگه داری و انبار نوار ابریشمی فایبر گلاس از محیط سرد و خشک و رطوبت کمتر از 75 درصد استفاده شود و بهتر است دمای محیط بیش از 35 درجه سانتی گراد نباشد. اگر این شرایط برای نگهداری نوار ابریشمی فایبرگلاس رعایت شود، می توان آن را برای مدت طولانی بدون تغییر خاصی در ساختار آن، آن را نگهداری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>