اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اورینگ


اورینگ سیلیکون اسفنجی

سیلکون اسفنجی یکی دیگر از منسوجات مقاوم به حرارت است که هم به صورت نوار و هم به صورت ورق قابل عرضه می باشد. این محصول را مانند سایر منسوجات نسوز می توان مقاوم کرد، مقاوم سازی آن به گونه ای است که با افزودن نخ می توان خواص فشاری، مکانیکی و کششی آن را بهبود بخشید. قابل ذکر است این محصول تنها محصول رابر و لاستیکی شکل است که استاندارد غذا و دارو و بهداشت را دارد.

اورینگ سیلیکون اسفنجی چیست ؟

یکی از مهم ترین مطالبی که در این اسفنج ها اهمیت دارد نحوه تولید آن است. برای تولید این اسفنج باید از پلیمر اولیه پلی دی متیل سیلوکسان استفاده شود. برای تهیه این پلیمر از پیش ماده کلروسیلان استفاده می شود که طی فرایند روچو تحت پردازش قرار می گیرد. به طوری که مخلوطی از سیلان ها مختلف در دستگاه تقطیر قرار داده می شود و دی کلرو سیلان به دلیل فراریت بیشتر به صورت خالص جدا می شود.

دی کلرو سیلان به دست آمده در حضور کاتالیزورهای مختلف به دی سیلانول که دارای دو گروه هیدروکسیلی است تولید می شود. در مرحله آخر دی سیلانول در حضور کاتالیزور اسید کلریدریک به پلیمر پلی دی متیل سیلوکسان تبدیل می شود. در این قسمت پلیمر سیلان آماده است که هم می توان آن را شکل داد و هم می توان به آن عامل پف کننده یا blowing agent به آن افزود تا مشابه این محصول حالت پف کرده و نرم مبدل شود.

مواد پف دهنده موادی هستند که دمای جوش بسیار پایینی هستند که در اثر افزودن مواد اولیه پلیمر سیلان که هنوز به صورت مایع هستند به سرعت تبخیر شده و باعث ایجاد حباب های هوا در ترکیب سیلیکون می شوند. به همین علت به این گونه ساختار های حباب دار که چگالی کمی دارند، اسفنجی گفته می شود.

ترکیبات اسفنجی به دو دسته کلی سلول بسته و سلول باز دسته بندی می شوند که این دسته بندی به شکل حباب های ایجاد شده در اسفنج مربوط می شود. به گونه ای که اسفنج های سلول بسته دارای حباب های کوچکی بوده و با یکدیگر مربوط نمی شوند، در واقع منظور از لفظ سلول همان حباب های داخل اسفنج است.

در مورد اسفنج های سلول باز نیز موضوع کاملا بر عکس است به طوری که دارای حباب های بزرگ تری است. در نتیجه اسفنج های سلول باز نسبت به اسفنج های سلول بسته حجیم تر و سبک تر به نظر می رسند. اسفنج های سلول بسته مانند همین نوار سیلیکون اسفنجی می باشد که حجم کمی دارد و اگر به حباب های آن دقت شود بسیار کوچک هستند. در کنار این محصول، ترکیبات فومی شکل مانند فوم پلی اورتان دارای حباب های بزرگی است و حجم زیاد و دانسیته کمی دارد. این فوم ها در دسته اسفنج های سلول باز هستند چرا که حباب های داخل این گونه اسفنج ها بزرگ تر بوده و به یکدیگر نیز مرتبط می باشند.

به طور کلی عناصر تشکیل دهنده اورینگ سیلیکون اسفنجی سیلیسیم و اکسیژن می باشد. قابل ذکر است سیلیسیم در دسته موادی است که به صورت خالص آن تحمل حرارتی بالایی دارد به همین دلیل پلیمر تهیه شده بر پایه سیلیسیم و در نتیجه تهیه نوار سیلیکونی از آن، یک ساختار مقاوم به حرارت را ایجاد می کند.

به طور کلی تحمل حرارتی این نوار حدود 200 درجه سانتی گراد می باشد که برای استفاده در دماهای بالاتر به مدت کوتاه می توان آن را در معرض درجه حرارت 350 درجه سانتی گراد نیز قرار داد.ساختار اسفنجی این ترکیب این مزیت را دارد که قابلیت تحمل فشار بالایی دارد به طوری که در برابر فشار های اعمالی قابلیت فشرده شدن و در نتیجه کاهش آسیب به دستگاه ها در اثر اعمال فشار می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>