اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق

عایق های الکتریکی موادی هستند که مقاومت بسیار خوبی در برابر جریان برق دارند. بنابراین این مواد عایق می توانند یک سد مستحکم در برابر عبور جریان بسازد. این عایق ها این امکان را ایجاد می کند تا از عبور جریان الکتریکی در جایی که لازم نیست جلوگیری کنند.

بیشترین کاربرد عایق های الکتریکی، استفاده از آنها به عنوان پوشش سیم های برق و کابل ها می باشد یا به عنوان دی الکتریک در خازن ها عمل می کنند. مواد عایقی مانند پلاستیک، تفلون، لاستیک یا شیشه می تواند مقاومتی حدود 10 به توان 20 برابر بیشتر از مقاومت فلزهایی مانند مس را داشته باشند. غالباً این عایق ها به صورت رنگی تهیه می شوند.

هوا (مانند جو) نیز یک نوع عایق الکتریکی عالی محسوب می شود. این بدان معنی است که می توان برق از طریق یک ماده رسانا قابلیت عبور دارد ولی از طریق هوا امکان انتقال ندارد چرا که نارسانا است. در واقع در این قسمت می توان گفت بحث عایق در تضاد کامل با بحث رسانایی می باشد.

مشخصه اصلی عایق های الکتریکی آن است که دارای مقاومت بالا و هدایت کم جریان هستند. اتمهای عایق های الکتریکی به گونه ای است که در آن الکترونها قابلیت حرکت و جا به جایی ندارند که در طول ماده حرکت نمی کنند.

از آنجا که الکترون ها ایستا هستند و به راحتی آزاد نمی شوند، جریان نمی تواند به راحتی عبور کند. علاوه بر محافظت در برابر از دست دادن جریان، عایق ها با مقاومت در برابر عبور جریان، مجموع میزان خروجی جریان الکتریکی را بهینه تر می کنند. در این بررسی دو نوع عایق الکتریکی شامل نوار کپتون و میکا ذکر شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>