اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نوار کپتون

نوار کپتون محصول عایقی است که در ساخت قطعات الکترونیکی و به عنوان پوشش و ایمن سازی موقتی قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. نوار کاپتون به دلیل طیف گسترده ای از پایداری دما و قابلیت مقاومت الکتریکی عالی، معمولاً در ساخت قطعات الکترونیک به عنوان یک لایه عایق و محافظت بر روی قطعات حساس و شکننده الکترواستاتیک مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت حرارتی این نوار تا 500 درجه سانتی گراد می باشد. قابل ذکر است در یک سمت نوار کپتون از چسب سیلیکونی آغشته شده است. چسب سیلیکونی استفاده شده در مجاورت مواد شیمیایی و حرارت دچار آسیب نمی شود. این نوار که مقاومت خوبی در برابر شعله دارد، در مقابل دمای متناوب و کوتاه مدت می تواند تا دمای 600 درجه فارنهایت مقاومت کند و می تواند به عنوان عایق الکتریکی و حرارتی مورد استفاده قرار گیرد.

نوار کاپتون معمولاً به عنوان پوششی برای سیم و کابل و همچنین برای محافظت از قطعات الکتریکی هنگام لحیم کاری - هم برنامه های لحیم کاری کوچک و برنامه های لحیم کاری های بزرگ- استفاده می شود. در صنعت الکترونیک، از نوار کپتون در بردهای حامل جریان قبل از لحیم کاری استفاده می شود تا انگشتان میانی را از ماده لحیم کاری محافظت کرده و از برق گرفتگی های ناخواسته جلوگیری کند.

از این نوار همچنین می توان به عنوان یک پوشش موقت در برابر گرد و غبار قابل استفاده است و می توان آن را به راحتی جدا کرد. علاوه بر خواص عایق حرارتی و الکتریکی خوبی که نوار کپتون دارد، ضریب اصطکاک بسیار کمی نیز دارد و به عنوان یک گزینه مناسب برای روانکاری می تواند باشد.از آنجایی که ماده تشکیل دهنده نوار کپتون، پلی ایمید است، به صورت تجاری آن را به این نام نیز می نامند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>