اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نوار سرامیکی


نوار سرامیک مسلح

ماده اصلی تشکیل دهنده نوار سرامیکی مسلح، اکسید سیلیسیم یا SiO2 می باشد که این ماده بعد از اکسیژن فراوان ترین ماده در کره زمین و اولین ماده فراوان در سطح پوسته زمین می باشد چرا که این ماده در تمام سنگ ها، خاک ها و شن و ماسه ها وجود دارد. برای تهیه الیاف تشکیل دهنده این نوار، مواد اولیه معدنی مانند ماسه باید تحت پردازش شیمیایی و فرایند لیچینگ قرار بگیرند تا خالص سازی انجام شود.

نوار سرامیکی مسلح از الیاف سرامیکی ساخته شده است که الیاف سرامیکی نیز بر پایه آلومینو سیلیکات با درجه حرارت بالا ساخته شده است. این الیاف معمولا با فایبر گلاس مقاوم شده است. نوارها و پارچه های سرامیکی به دلیل مقاومت حرارتی بالایی که دارند در بسیاری از صنایع حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که پارچه یا نوار سرامیکی که -معمولا با الیاف فایبر گلاس مقاوم می شوند - درای تحمل حرارتی تا دمای 850 درجه سانتی گراد بوده و نوع سیم دار آن تا 1100 درجه سانتی گراد استقامت حرارتی دارد.

این نوار ها معمولا چسب ندارند تا اتصال آنها با چسب انجام شود اما به علت انعطاف پذیری خوبی که دارند نصب و اتصال آنها بسیار راحت است. اگر بخواهیم چند مورد از ویژگی های برجسته سرامیک را نام ببریم می توان به ثبات ابعادی این نوار در دمای بالا اشاره کرد، بسیاری از منسوجات تحت دمای بالا دچار انبساط شده و حالت خود را از دست می دهند، در حالی که این نوار این ویژگی را ندارد.

دومین ویژگی بارز این محصول ذخیره گرمایی پایین است به طوری که در صورت قرار گیری در محیط گرم، گرما را به مدت طولانی در خود نگه نمی دارد و سریع تر خنک می شود. نوار سرامیکی همچین استحکام خوبی در برابر آتش دارد به طوری دیرگداز بودن آن باعث می شود حتی در معرض آتش مستقیم هم دچار تغییر ماهیت نشود.

یکی دیگر ویژگی های این نوار آن است که از آن جایی که این نوار از الیاف سرامیکی به صورت بافته شده ایجاد می شود در نتیجه مقاومت مکانیکی بالایی دارد. و در نهایت ویژگی مهم دیگر آن که باعث تمایز آن در بین منسوجات نسوز شده است مقاومت شیمیایی آن می باشد به طوری که در بین مواد عایق، ساختار های سرامیکی دارای بیشترین مقاومت را در بین مواد خورنده، اسید ها و مواد قلیایی از خود نشان می دهند.

از جمله ویژگی های تخصصی این محصول چگالی نوار سرامیک مسلح فایبر فویلدار است، چرا که وزن مخصوص یا چگالی محصول برای محاسبات وزن وارده در اکثر صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است. چگالی یا وزن مخصوص این نوار به ضخامت فویل روکش شده بر روی نورا سرامیکی بستگی دارد. معمولا ضخامت فویل به کار رفته بین 0.5 تا 0.9 میلی متر می باشد و چگالی این نوار بین 1.5 تا 2 گرم بر سانتی متر مکعب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>