اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نوار نسوز


نوار نسوز آزبست فویلدار چیست؟

نوار نسوز آزبست همان گونه که از اسم آن مشخص است از الیاف آزبست تهیه شده است. الیاف آزبست جزو الیافی است که از زمان های بسیار قدیم به عنوان یک ماده مقاوم در برابر آتش شناخته شده و مورد استفاده قرار می گرفته است. نوار نسوز آزبست فویلدار یکی از نوار هایی است که به دلیل انعطاف پذیری خوبی که دارد، با وجود اینکه چسبدار نیست اما نحوه استفاده و نصب از آن بسیار راحت است.

به منظور افزایش استحکام نوار آزبست می توان آن را در دو نوع تهیه کرد: نوار آزبست فویلدار و بدون فویل. و نوار آزبست مستحکم شده با سیم فولادی. فویل استفاده شده در این نوار همان فویل آلومینیوم می باشد که از شمش آلومینیوم بر اثر فرایند نورد سرد و گرم نازک شده و به صورت ضخامت های کم در می آید تا برای انواع پوشش دهی ها مناسب گردد. در نوار آزبستی سیم دار نیز از اینکونل و یا فولاد ضد زنگ استفاده می شود که فولاد استفاده شده انواع مختلفی دارد مانند:

نوار آزبستی مسلح

آزبست نام یک سری ترکیب معدنی است که از سیلیکات به همراه درصد های مختلفی از عناصر مختلف ساخته شده است که به طور طبیعی از طبیعت قابل استخراج است. بعضی از آلوتروپ ها - شکل های مختلف آزبست - شامل آموسیت، کریستوتیل، کروکیدولیت، ترمولیت، آتیینولیت و آنتوفیلیت می باشد. هر یک از این ترکیبات دارای نسبت های مختلفی از عناصر آلومینیوم، منیزیم و سایر عناصر معدنی است که منجر به افزایش نقطه ذوب آن ها می شود.

الیاف موجود در این سنگ های معدنی بسیار ظریف و نازک هستند که با چسب و رزین های مختلف ترکیب شده و یک سری الیاف منسجم را ایجاد می کند. با ترکیب این الیاف با چسب و رزین احتمال پراکنده شدن الیاف ریز آزبست در هوا کاهش می یابد و در نتیجه مخاطرات مربوط به ورود آن به دستگاه تنفسی و بروز سرطان کاهش می یابد. با این وجود باید در هنگام برش و خراشیدن ماسک و تجهیزات ایمنی دیگر استفاده شود تا از پراکندگی های احتمالی الیاف ریز آزبست و ورود به ریه جلوگیری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>