اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آزبست نام یک سری تکیب معدنی است که از سیلیکات به همراه درصد های مختلفی از عناصر مختلف ساخته شده است که به طور طبیعی از طبیعت قابل استخراج است. بعضی از آلوتروپ ها - شکل های مختلف آزبست - شامل آموسیت، کریستوتیل، کروکیدولیت، ترمولیت، آتیینولیت و آنتوفیلیت می باشد. هر یک از این ترکیبات دارای نسبت های مختلفی از عناصر آلومینیوم، منیزیم و سایر عناصر معدنی است که منجر به افزایش نقطه ذوب آن ها می شود.

الیاف موجود در این سنگ های معدنی بسیار ظریف و نازک هستند که با چسب و رزین های مختلف ترکیب شده و یک سری الیاف منسجم را ایجاد می کند. با ترکیب این الیاف با چسب و رزین احتمال پراکنده شدن الیاف ریز آزبست در هوا کاهش می یابد و در نتیجه مخاطرات مربوط به ورود آن به دستگاه تنفسی و بروز سرطان کاهش می یابد. با این وجود باید در هنگام برش و خراشیدن ماسک و تجهیزات ایمنی دیگر استفاده شود تا از پراکندگی های احتمالی الیاف ریز آزبست و ورود به ریه جلوگیری شود.

کاربرد نوار آزبستی مسلح

نوار آزبست یکی دیگر از منسوجات نسوز است که استحکام حرارتی خوب آن باعث کاربرد گسترده آن در بسیاری از صنایع مخصوصا برای عایق بندی خطوط لوله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و کارخانه ها و ساختمان ها شده است. از دیگر کاربردهای این نوار استفاده آن به عنوان درزگیر و عایق حرارتی بویلر ها و دیگ های بخار، درزگیری کوره ها و قسمت های دیگر اشاره کرد.

ویژگی ها نوار آزبستی مسلح

مهم ترین مشخصه نوار آزبست که باعث استفاده این نوار در صنایع برودتی شده است، استحکام حرارتی آن است. مقاومت حرارتی این نوار تا 550 درجه سانتی گراد می باشد. به کار بردن یک لایه فویل بر روی سطح نوار آزبست باعث عدم تمرکز حرارت و انتقال تمام گرما به آزبست می شود. در واقع سطح براق آزبست این امکان را فراهم می کند که بیش از 90 درصد حرارت تابیده شده به این نوار منعکس شود و دمای محیط عملیاتی آزبست بیشتر شود.

خود نوار آزبست دارای ضخامتی حدود 2 تا 3 میلیمتر است و ضخامت فویل آلومینیوم به کار رفته در آن نیز می تواند بین 0.6 میکرون تا 30 میکرو متر باشد. در نتیجه برای محاسبات وزن مخصوص این نوار باید ضخامت هر یک به دقت مشخص شود اما به دلیل ضخامت بسیار ناچیز فویل آلومینیوم، تأثیر زیادی بر روی وزن مخصوص آن ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>