اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نخ کتان

ویژگی های نخ کتان گریس

میزان فشاری که نخ کتان گریس می تواند تحمل کند بسته به نوع قطعه متفاومت است به عنوان مثال در پمپ های دوار تا 10 بار را تحمل می کند و در شیر ها تا 60 بار را تحمل می کند. که با آنکه فشار بسیار مناسب و قابل تحملی است انا در مقایسه با سایر پکینگ ها فشار پایینی محسوب می شود.

همچنین محدوده دمایی که تحمکل می کند منفی 50 درجه سانتی گراد در محیط های سرد و 80 درجه سانتی گراد در محیط های گرم مقاومت حرارتی دارد - پکینگ تولیدی شرکت­های مختلف متفاومت است به گونه ای که این محدوده می تواند بین 20- تا 120 درجه نیز باشد- با وجود محدوده دمایی نسبتا کم آب، اما در صنایع مختلف به صئرت گسترده به عنوان یک پکینگ آب بندی مقرون به صرفه استفاده می شود.

محدوده تحمل مواد شیمیایی این پکینگ نیز کمی محدود است به طوری که فقط pH حدود 6 تا 7 را در محیط های اسیدی تحمل می کند و در محیط های قلیایی pH ای بین 7 تا 8 را تحمل می کند. و این موضوع بدان معناست که این محصول حساسیت زیادی به تغییرات pH دارد و در صورتی که pH مواد از 6 یا 8 تجاوز کند به سرعت دچار خوردگی می شود. در یک جمع بندی در مورد موادی که می تواند در تماس با این پکینگ باشد می توان گفت از آن می توان در محیط های آب شور دریا، آب و الکل با اطمینان استفاده کرد.

ابعاد سطح مقطح این پکینگ که به صورت مربعی بافته می شود، می توان از 3 میلی متر تا 50 میلی متر قابل تهیه و عرضه است. از لحاظ شکل ظاهری این محصول دارای شکل ظاهری زرد رنگ می باشد که علت آن به خاطر رنگ زرد گریس می باشد. خاصیت الاستیکی و انعطاف پذیری خوبی دارد و همچنین کار با آن بسیار راحت است.

در مورد ماهیت اصلی محصول مورد نظر این طور می توان گفت که جنس این نخ از الیاف کتان است. این الیاف از گیاه کتان یا فلکس که یک گیاه دو لپه ای گلدار است. که پس از رشد گیاه، الیاف را از ساقه گیاه استخراج می کنند، ساقه هایی که طول آن ها در این گیاه به 120 سانتی متر می رسد. مرکز رشد این گیاه بیشتر کشور هایی مثل گرجستان، مصر و اتیوپی که آب و هوایی سرد و مرطوب دارد رشد داده می شود.

بعد از برداشت ساقه گیاه کتان، این گیاه تحت فرایند ریتینگ قرار می گیرد، فرایندی که طی آن ساقه های تبدیل شده به الیاف در معرض هوا قرار گرفته می شوند، خشک می شوند و در آب جاری قرار داده می شوند. کیفیت این الیاف را می توان از فاکتور های مختلفی همچون شکل ظاهری، رنگ الیاف، قطر الیاف، خاصیت ارتجاعی، استحکام الیاف متوجه شد. تحمل حرارتی این الیاف به گونه ای است که اگر در معرض دمای 120 درجه سانتی گراد قرار بگیرد تغییر رنگ می دهد و در صورتی که تحت دمای 150 درجه سانتی گراد قرار بگیرد شروع به تجزیه شدن می کند.

در مورد مقاومت شیمیایی این الیاف نیز باید گفت این الیاف فقط در معرض اسید ها و بازهای رقیق از خود مقاومت نشان می دهند، پس در برابر ترکیبات شیمیایی باید با احتیاط استفاده شود. با این مقاومت این الیاف در معرض مواد قلیایی تا حدودی بیشتر از مقاومت آن در محیط های اسیدی است.

جز دیگر نخ کتان گریس، روغن گریس می باشد. واژه گریس از زبان یونانی و از واژه کراسوس که به معنی چربی می باشد استخراج شده است. شکل ظاهری این محصول یک مایع بسیار ویسکوز و مایل به جامد است که از ترکیب روغن که یک مایع نرم و روان است و یک ماده غلیظ کننده یا سخت کننده تشکیل شده است. ماده سفت کننده ای که استفاده می شود می توان به بنتونیت، صابون های فلزی، سیلیکاژل و یا پلی اوره اشاره کرد.

از گریس معمولا به عنوان روانکار در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مزایای گریس به عنوان روان کننده می توان به قابلیت ماندگاری در موضع روغن کاری شده، سهولت مصرف و کاهش دفعات روانکاری و همچنین می توان به آب بندی کامل تر سیستم ها وکاهش نشتی بعد از روانکاری، انطباق پذیری خوب موضع روانکاری شده در شرایط دمایی و فشار بالا اشاره کرد. پس در محصول پکینگ کتان گریس، روانکاری الیاف کتان با گریس موجب سهولت هر چه بیشتر در هنگام استفاده می­شود.

در بعضی از انواع این پکینگ، الیاف کتان با وازلین آغشته شده است که این موضوع باعث می شود به دلیل غیر سمی بودن ترکیب وازلین، این محصول بهداشتی باشد و بتوان آن را در صنایع بهداشتی دارویی نیز مورد استفاده قرار داد. نکته ای که در مورد شکل ظاهری این پکینگ مطرح است آن است که در صورتی که الیاف کتان با گریس آغشته شده باشد به رنگ زرد است و در صورتی که همراه گریس از گرافیت نیز در آن استفاده شده باشد رنگ آن سیاه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>