اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نخ تفلون


نخ رمی تفلون چیست ؟

نخ رمی تفلون تهیه شده از الیاف گیاهی که با ترکیب تفلون آغشته شده است مجموعا یک محصول بهداشتی را تولید می کند که برای بسیاری از صنایع غذایی و دارویی که در تماس با حرارت هستند بسیار مناسب است. همچنین این پکینگ آب بندی برای انواع پمپ های دوار که در معرض فشار نیز هستند بسیار مناسب است.

نخ رمی تفلون همان گونه که از نام آن بر می آید از الیاف رمی ساخته شده است.. به طور کلی الیاف را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد الیاف گیاهی، حیوانی و الیاف معدنی. یک سری از الیاف مانند فایبرگلاس و پشم شیشه الیافی معدنی هستند که نوع خاصی از سنگ ها مانند سنگ سیلیکاتی استخراج می شوند.

الیاف حیوانی مانند پشم گوسفند یا ابریشم که حاصل از فعالیت ارگانیسم های موجودات زنده است به دست می آید. در این راستا الیاف گیاهی نیز به میان می آیند. الیاف گیاهی مانند الیاف میوه و یا الیاف رمی. الیاف گیاهی یکی از منابع مهم تولید الیاف در صنایع نساجی محسوب می شوند. سلولوز که یک پلیمر طبیعی است به عنوان ماده اولیه تشکیل دهنده الیاف گیاهی محسوب می شود.خود الیاف گیاهی خود به چهار دسته تقسیم می شوند:

الیاف میوه که از پوشش بعضی میوه ها مانند ناریگیل به دست می آید. دسته دوم الیاف دانه ای مانند پنبه که از برای تهیه انواع پتو نسوز از آن استفاده می شود. دسته سوم الیاف ساقه ای هستند که از ساقه گیاهان استخراج می شوند مانند کنف و کتان. دسته چهارم الیاف برگی هستند که از برگ گیاهان استفاده می شوند مانند الیاف رامی. این الیاف رمی را می توان به صورت مصنوعی نیز سنتز کرد و هم به صورت طبیعی قابل استخراج است.

گیاه رامی یا علف چینی از گیاهانی به دست می آید که در مناطق گرم و مرطوب کشت می شود. الیاف رمی یک سری الیاف سفید و شفاف هستند که در طول پروسه استخراج آن به این رنگ مبدل می شوند. در واقع برای استخراج الیاف رامی از روش ریتینگ استفاده می شود. بدان معنا که از مواد شیمیایی هم چون سود سوزآور یا سدیم هیدروکسید استفاده شده و صمغ گیاه را در آن حل می کنند در این مرحله الیاف سلولوزی رامی نیز به رنگ سفید مبدل می شوند.

در واقع ریتینک به کلیه اعمالی گفته می شود که برای جداسازی الیاف گیاهی استفاده می شود که شامل روش هایی مانند استخری، حوضچه، شبم، جریان آب و روش شیمیایی است. که برای جداسازی الیاف رامی از روش شیمیایی استفاده می شود سلولز ماده اصلی تشکیل دهنده دیواره سلولی گیاهان است که به دلیل ساختار منسجم و مستحکم آن در صنعت نساجی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

از لحاظ استحکام کششی، الیاف رمی شبیه الیاف کتان هستند ولی قابلیت ارتجاعی آن کم می باشد. همین موضوع باعث شده از روغن و یا تفلون برای بهبود خاصیت ارتجاعی آن بهره برد که منجر به دو نوع پکینگ مجزا شامل پکینگ رمی تفلون و پکینگ رمی روغنی می شود.

تفلون که ماده دیگری است که در ساختار این پکینگ مورد استفاده قرار گرفته است، درواقع ساختار الیاف گیاهی رمی به کار رفته در این پکینگ موجب شده در صورت استفاده از آن به تنهایی و بدون هیچ افزودنی دیگر، مقاومت شیمیایی کمتر و تحمل حرارتی پایینی داشته باشد اما افزون به تفلون به ساختار آن موجب بهبود خواص مکانیکی و فیزیکی و همچنین شیمیایی آن شده است.در حال حاضر بعد از گذشت نیم قرن از سنتز اتفاقی تفلون، این پلیمر به یکی از پرکاربردترین ترکیبات پلیمری در صنعت تبدیل شده است. از جمله ویژگی های پلیمر می توان به:

  • مقاومت شیمیایی بسیار خوب: به طوری که قادر به تحمل طیف وسیعی از مواد شیمیایی از جمله اسیدها و بازها می باشد.
  • ضریب اصطکاک پایین: که همین ویژگی باعث استفاده گسترده از الیاف PTFE برای تهیه انواع پکینگ شده است که به موجب همین ویژگی مقاومت کششی و سایشی آنها ارتقا یافته و دیرتر دچار فرسودگی می شود.مقاومت دی الکتریک بالا نیز از دیگر ویژگی های مطلوب این پلیمر برای تهیه عایق های الکتریسیته می باشد.
  • مقاومت حرارتی بسیار خوب: که به موجب این ویژگی عایق های حرارتی زیادی از این ترکیب ساخته می شود همچنین با آغشته کردن الیاف مختلف با تفلون ساختارهای پکینگ ها مقاومت حرارتی بالایی پیدا می کنند.
  • عدم حساسیت به رطوبت: آب گریز بودن تفلون باعث شده از این محصول به طور گسترده برای تهیه پکینگ های آب بندی مورد نیاز پمپ ها استفاده شود.

از جمله مزایای استفاده از پکینگ برای آب بندی شفت های دوار می توان به کاهش هزینه های ناشی از سیستم های نرم افزاری کنترلی اشاره کرد. این امر منجر به کاهش قیمت و حفظ سلامت و افزایش طول عمر پکینگ ها می شود. پکینگ ها ساختارهایی مقاوم و مستحکم بوده و قابل اعتمادند. این نوع درزگیر ها و پکینگ های آب بندی برای تعمیرات و نگهداری و نصب کردن به مهارت خاصی نیاز ندارند و فقط در هنگام برش دادن آنها باید دقت لازم و کافی مبذول گردد.

از دیگر مزایای استفاده از پکینگ های آب بندی می توان به نصب و جایگزینی پکینگ های فرسوده با پکینگ های جدید به صورت آسان و سهل اشاره کرد. همان گونه که میدانید در صنایع دو نوع آب بند وجود دارد: آب بند های مکانیکی و پکینگ های فشاری. آب بند های مکانیکی مجموعه ای از قطعات و تجهیرات لاستیک و فلزی هستند که نشت آب در مرز قطعات جلوگیری می شود.

پکینگ های فشاری به الیاف بافته شده از جنس های مختلف گفته می شود که تحمل دما، فشار و انواع مواد شیمیایی را دارد بدون آنکه دچار خوردگی و فرسودگی شود. حال ممکن از برای بعضی از صنعتگران برای انتخاب یک آب بند مناسب دچار تردید شوند که چه نوع آب بندی برای پمپ ها و یا سانتریفیوژها و اطراف شفت ها مناسب تر است. در پاسخ باید گفت تعمیر، نصب و یا جایگزین کردن پکینگ های فشاری به مراتب کمتر از آب بند های مکانیکی است.

در نتیجه در پمپ های دوار با دور بالا که امکان آسیب رسیدن به آب بندها زیاد است باید از آب بندی استفاده شود که راحت تر و با هزینه کمتری تعویض و جایگزین شود. بنابراین از نظر سهولت نصب، مقرون به صرفه بودن و جایگزینی راحت تر، هیچ یک از آب بندها قابل مقایسه با پکینگ ها نیستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>