اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بوتادین


کاربرد لاستیک بوتادین

بیشترین کاربرد لاستیک بوتادین در مواردی است که نیاز به مقاومت بالا در برابر روغن لازم باشد. این محصول معمولا به طور گسترده ای به عنوان درزگیر مورد استفاده قرار می گیرند، به خصوص در برابر روغن و بنزین ( به طور کلی هیدروکربن های آلیفاتیک و آروماتیک). عمده کاربردهای آن شامل واشر، درزگیر، دیافراگم، شیلنگ بنزینی، آستر، لوله، اورینگ و پوشش کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لاستیک بوتادین در دیافراگم های پمپ سوخت و پمپ سوخت، شیلنگ هواپیما، مهر و موم روغن و همچنین لوله های روغنی عملکرد خوبی دارد. به دلیل تطبیق پذیری و مقاومت زیاد، از ماده نیتریل در کاربردهایی استفاده می شود که شامل نه تنها روغن، سوخت و مقاومت شیمیایی بلکه در کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر گرما، سایش، آب و نفوذپذیری گاز دارند نیز وجود دارد. از سکوهای نفتی گرفته تا کوچه های بولینگ، لاستیک نیتریل می تواند ماده مناسبی برای کاربرد شما باشد

ویژگی لاستیک بوتادین

بسیاری از ویژگی های لاستیک بوتادین به محتوای آکریلونیتریل موجود در آن بستگی دارد. انواع درجه های مختلف لاستیک بوتادین یا NBR با توجه به مقادیر مختلفی از اکریلونیتریل که در آن ها وجود دارد از مقاومت ها متفاوتی نسبت به روغن و سایش برخوردار هستند به طوری که لاستیک های بوتادین با مقدار آکریلونیتریل بیشتر دارای مقاومت بیشتری در برابر روغن و ساییدگی هستند، در حالی که نمونه هایی با محتوای اکریلونیتریل کم از انعطاف پذیری و مقاومت پذیری کمتری برخوردار هستند.

به طور کلی، لاستیک های بوتادین دارای خواص بدنی متوسط، سایش خوب و مقاومت عالی در برابر حلال های شیمیایی، روغن و هیدروکربن ها هستند. با این حال، آنها برای استفاده با حلال های قطبی مناسب نیستند.لاستیک های بوتادین همچنین از نفوذپذیری کمی در برابر نفت و روغن برخوردارند، به خصوص آنهایی که محتوای نیتریل بالایی دارند اما مقاومت کمی در برابر نفوذ ازن دارند و مقاومت شان در برابر حرارت متوسط می باشد. برای بهبود خصوصیات فیزیکی این محصول، لاستیک های نیتریل بعضاً کربوکسیله (XNBR) هستند که مقاومت دمایی آنها را بهبود می بخشد.

نمونه های معمولی لاستیک بوتادین دارای مقاومت حرارتی بین 25- تا 100 درجه سانتی گراد می باشد. بعضی از انواع لاستیک بوتادین که دارای مقادیر زیادی آکریلونیتریل هستند می توانند تا دمای کمتر از 50- درجه سانتی گراد استفاده شده و بعضی انواع دیگر که با پروکسید اصلاح شده اند تا دمای 150 درجه سانتی گراد در محیط های گرم استحکام حرارتی دارند.نمونه های لاستیک بوتادین کربوکسیله شده در بسیاری از فرمولاسیون اپوکسی به عنوان سفت کننده لاستیک استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>