اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گسکت

گسکت گرافیت تقویت شده با فولاد ضد زنگ که از دو لایه فویل گرافیتی گسترش تهیه شده است، از یک لایه فولاد ضد زنگ با ضخامت 0.10 میلی متر ساخته شده است. برای قرار دادن لایه استیل ضد زنگ بین ورق های گرافیتی از چسب استفاده نمی شود تا آن را به لایه های گرافیتی بچسبانند زیرا مواد گرافیتی با دندان های کوچک و تیز به داخل درج می شوند.

در نتیجه ورق ایجاد شده بسیار محکم بوده و استحکام مکانیکی عالی دارد. برای برش دادن این ورق، برش دستی توصیه نمی شود بلکه بهتر از ماشین آلات و تجهیزات مخصوص مانند برش لیزری یا با واتر جت به این کار استفاده شود. بازه دمایی بالا و فشار باقی مانده خوب این محصول موجب شده معمولاً از آن برای ساخت واشر در صنایعی چون صنایع سیستم بخار، صنایع پتروشیمی و شیمیایی و به عنوان واشر فلنج برای لوله کشی و ماشین آلات استفاده می شود.

این ورق دارای قابلیت انعطاف پذیری بالا و تحمل دما و فشار خوبی است که نسبت به تمام ورق های تقویت شده با فیبر فشرده برتری چشمگیری دارد. ورق گرافیت تنجید تقریباً در برابر تمام اسیدهای آلی و معدنی به استثنای اسیدهای غلیظ و بسیار اکسید کننده مقاوم است.

معمولا استیلی که برای تقویت گسکت گرافیتی تنجید استفاده می شود از فولاد ضد زنگ 316 می باشد که با یک روش خاص و به صورت مکانیکی و در عدم حضور چسب به گرافیت متصل می شود. استفاده نکردن از چسب در این اتصال موجب می شود در هنگام قرار دادن این ورق در معض دماهای بالا مشکلات ناشی از واکنش چسب در اثر حرارت به وجود نیاید. از سوی دیگر نیز موجب افزایش طول عمر ورق می شود. البته نوع اتصال دهنده با چسب آن نیز وجود دارد.

استیل ضد زنگ از موادی همچون آهن، 0.03% کربن، 16-18% کرم، 10-14% نیکل، 2-3% مولیبیدن، 2% منگنز، 1% سیلیسیم، و کمتر از 0.05% گوگرد و فسفر ساخته شده است. مجموع این عناصر منجر به ایجاد یک فلز بسیار مقاوم و مستحکم شده است. در یک دسته بندی کلی استیل ضد زنگ به دو دسته رایج که شامل 304 و 316 تقسیم بندی می کنند که تفاوت آن ها در میزان محتوان مولیبیدن است.

فولاد ضد زنگ 316 حاوی مقادیر اضافی از مولیبدن است که این امر موجب می شود مقاومت آن به خوردگی بهبود یابد. این امر به ویژه برای محیط که دارای کلرید هستند و موجب خوردگی های عمقی می شود اهمیت دارد. همچنین مقاومت آستنتیک استیل 316 بالا می باشد که این موضوع باعث افزایش مقاومت حرارتی آن می شود. مقاومت حرارتی استیل ضد زنگ 316 چیزی حدود 420 تا 850 درجه سانتی گراد است.

این مقاومت حرارتی باعث افزایش استحکام هر چه بیشتر گسکت گرافیت تنجد در برابر گرما و حرارت می شود. استیل 316 بر اسال میزان استحکام حرارتی و درصد مواد تشکیل دهنده خود به چند دسته تقسیم می شود: که شامل:316، 316L، 316H، ، 316Ti، هستند. نمونه 316Ti دارای مقدار کمی تیتانیوم است. مقدار تیتانیوم در ساختار آن به میزان 0.5 درصد است اما وجود همین میزان اندک باعث حفظ ساختار استیل در دماهای بالای 800 درجه سانتی گراد می شود و می توان آن را به مدت طولاتی تری در معرض دمای بالا نگه داشت بدن آنکه دچار حساسیت شود.

وجود تیتانیوم مانع از رسوب کاربید در ساختار استیل می شود که در نتیجه باعث افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی می شود. یا در نمونه 316H دارای درصد کربن بالاتری است در مواردی استفاده می شود که استحکام بالا در دمای بالاتر از 500 درجه سانتیگراد لازم باشد مانند نمونه 316Ti. در نمونه 316L میزان کربن به مقدار بسیار کمی وجود دارد که موجب می شود در اجزا جوشکاری استفاده شود چرا که مقاومت خوبی در برابر کاربید دارد.

ویژگی اصلی و حایز اهمیت استیل همان گونه که از نام آن مشخص است خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی آن است. این موضوع به علت وجود کروم در آن است. زمانی که استیل در معرض اکسیژن قرار می گیرد یک لایه از اکسید کروم بر روی آن تشکیل می شود در نتیجه مقاومت بسیار خوبی پیدا می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>