اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تسمه سرامیک


تسمه سرامیک از چه موادی ساخته شده است

تسمه سرامیک فایبر یک نوع نوار مستحکم حرارتی می باشد که ترکیبی از دو ماده سرامیک و فایبر گلاس غیر قلیاییِ مقاوم به حرارت ساخته شده است. در واقع در زمان بافت تسمه سرامیکی به آن الیاف فایبر گلاس نیز افزوده می شود که این موجب بهبود خواص مکانیکی آن می شود.

قابل ذکر است تسمه های سرامیکی گرد و مربع با وزن مخصوص بالا در اطراف یک مرکز تسمه سرامیکی برای رسیدن به حداکثر مقاومت در برابر کاربرد های مکانیکی تولید می شوند. علاوه بر استحکام بسیار خوب آن ها، نوار های گرد و مربع نیز هنگام برش، کمترین از هم گسیختگی را نشان می دهند.

پارچه تسمه سرامیکی بافته شده، نوار های فایبرسرامیکی و الیاف سرامیکی همگی از خانواده مواد سرامیکی بوده و دارای ساختاری بسیار انعطاف پذیر هستند. برای بهبود خواص مقاومت کششی نوار ها قبل و بعد از قرار گرفتن در معرض گرما، می توان سیم اینکونل نیز در آن ها به کار برد.

از کاربردهای معمولی برای نوار های تسمه سرامیک می توان به استفاده از آن به عنوان واشر، درزگیر کوره ها و پرده های جوشکاری یا درزگیری و عایق بندی لوله ها اشاره کرد. این نوار ها را می توان با انواع سیم و مفتول ضد زنگ مقاوم سازی کرد.

سرامیک ها ترکیبات اکسید فلزی معدنی هستند که استحکام حرارتی بسیار بالا و متعاقبا نقطه ذوب بسیار بالایی دارند. این نوع ماده معدنی از زمان های قدیم به عنوان یک ماده مستحکم و مقاوم حرارتی برای تهیه ظورف سفالی استفاده می شده است.

به طور کلی سرامیک ها دارای خواص عایق بندی الکتریکی بسیار خوبی دارند، مقاومت شیمیایی در آنها بسیار بالا است، و خواص مکانیکی خوبی از خود نشان می دهند. تسمه سرامیکی به دست آمده از ماده سرامیکی، فایبرگلاس و اینکونل در شرایط عادی هیچ گونه دود مضر یا سمی را منتشر نمی کنند. اما اگر این ماده انبار شود، باید اطلاعات فنی مربوط به شرایط استفاده از آن در نظر گرفته شود.

در روش های عادی کار با این نوار به دلیل اندازه الیاف میکرومتری سرامیک، در سیستم های تنفسی خللی ایجاد نکرده و خطرناک نیست. برای شیوه کار ایمن تر بهتر است در حین کار با این الیاف از دستکش، محافظت از چشم در هنگام استفاده از این محصولات از ماسک تنفسی استفاده شود. تسمه سرامیکی به خودی خود دارای خواص مقاومت حرارتی عالی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر دمای بالا، عایق الکتریکی حرارتی، استحکام کششی و هدایت حرارتی کم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>