اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لاستیک اسفنجی

انواع اصلی لاستیک اسفنجی عبارتند از:

  • سلول باز
  • سلول بسته

ورق و نوار لاستیک اسفنجی سلول باز حاوی منافذ های باز و به هم پیوسته ای است که در صورت فشرده شدن این نوع لاستیک، امکان عبور هوا، آب و سایر مواد شیمیایی را فراهم می شود. ورق و نوار لاستیک اسفنجی سلول بسته دارای سلول هایی مانند بادکنک است که گاز نیتروژن را در خود نگه می دارد و بنابراین مانع عبور این مواد در فشارهای کم می شود.

روش تولید ورق و نوار لایتسیک اسفنجی سلول باز

برای تولید ورق و نوار لاستیک اسفنجی سلول باز، بی کربنات سدیم یا سایر مواد پف زا در قالب های گرم به سایر مواد اولیه اضافه می شود. در طول زمانی که اسفنج نپخته - که فقط مواد اولیه آن با یکدیگر ترکیب شده اند- مانند کیک در حال بالا آمدن و افزایش حجم است، بی کربنات سدیم موجب ایجاد ساختار اسفنجی سلول های باز و بهم پیوسته می شود.

روش تولید ورق و نوار لایتسیک اسفنجی سلول بسته

برای ساخت لاستیک اسفنجی سلول بسته، به جای بی کربنات سدیم از یک پودر شیمیایی که در زیر حرارت و فشار تجزیه می شود استفاده می شود. گاز نیتروژن آزاد شده در طی فرایند تولید به بسته بودن سلول های لاستیک اسفنجی و فشرده سازی قوی و ویژگی های بازیابی آن کمک می کند.

اگرچه نیتروژن یک گاز است، اما مانند مواد دمنده گازی که از لاستیک فوم استفاده می شود، کف ایجاد نمی کند. کف سازی فرآیند تولید خاصی است که لاستیک فوم حاوی سلول های باز به آن نیاز دارند. اگرچه برخی از سلول های لاستیکی فوم بسته هستند، اما این مواد لاستیکی آزمایش های ASTM ( که یک استاندارد برای مواد سلولی بسته است) برای جذب آب نمی گذرانند.

مواد اولیه ای که برای سنتز لاستیک اسفنجی استفاده می شود، شامل رنج وسیعی از مواد می باشد که شامل انواع لاستیک های سبک است. لاستیک اسفنجی تهیه شده از ماده اولیه EPDM یک ماده سلول بسته و با کیفیت بالا است که معمولاً برای ایجاد درزگیر و عایق بندی در برابر هوا استفاده شده و ضد آب است.اسفنج EPDM به دلیل مقاومت خوب آن در برابر اشعه ماوراء بنفش و مقاومت آن در برابر اوزون برای استفاده در فضای باز، بسیار مناسب است.

گذشته از مقاومت خوب این محصول در برابر هوا، EPDM همچنین دارای قابلیت انعطاف پذیری خوب، استحکام کششی و خاصیت بازیابی است. ساختار سلول بسته این محصول آن را قادر ساخته است تا با سرعت بهتری برنامه های آب بندی فشار قوی را انجام دهد. این موضوع به افزایش امید به زندگی از مواد در برنامه های جسمی نیاز دارد.

مواد ورق و نوار لاستیکی اسفنجی EPDM را می توان در انواع مختلفی از درجات کیفیت، چگالی و ضخامت به صورت استاندارد تهیه کرد. این موضوع تضمین می کند که مشتری همیشه می تواند مواد مناسب را با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود تهیه کند. همچنین این محصول می تواند مواد را در قالب های مختلفی از قبیل؛ رول کامل، ورق، طول برش نوار و واشرهای حاشیه ای برش داد.

ویژگی اصلی این لاستیک اسفنجی EPDM سلول بسته، جلوگیری از عبور هوا و ساختار ضد آب آن است. این امر باعث ویژگی های آب بندی حرارتی عالی و همچنین جلوگیری از ایجاد باکتری ها شده است. ساختار سلول بسته این نوع لاستیک همچنین مواد ما را قادر می سازد با استفاده از حداقل فشرده سازی، درزگیری انجام شود. با این وجود، خاصیت آب بندی مواد بسته به چگالی متفاوت است.

گاهی ممکن است ماده اولیه ای که برای ساخت لاستیک اسفنجی استفاده می شود سیلیکون باشد لاستیک اسفنجی سیلیکونی، با استفاده از گرمازدگی پلی متی متیل سیلوکسان مبتنی بر پایه صمغ به دست می آید که گسترش زیادی نیز یافته است و ساختاری شبیه به لاستیک اسفنجی سلول بسته را ایجاد می کند، اما بسیار نرمتر و سازگارتر است.

سیلیکون شاید یکی از شناخته شده ترین مواد لاستیکی برای تهیه اسفنج های لاستیکی باشد. این ماده در طیف گسترده ای از کاربردها به ویژه استفاده از آن در شرایط سخت و شرایط با درجه حرارت شدید مفید است.از جمله ویژگی های کلی ورق و نوار لاستیک های اسفنجی می توان به مقاومت آن در برابر شوک های فشاری و حرارتی نام برد به طوری که میزان تحمل حرارتی این محصول از 40- درجه سانتی گراد تا 110 درجه سانتی گراد می باشد.

قابلیت فشرده سازی بسیار خوبی دارد و انعطاف پذیری آن نیز بسیار خوب است. ورق های لاستیک اسفنجی را در طیف وسیعی از کاربرد ها می توان استفاده کرد شامل الکترونیک، پزشکی، دارو سازی، خودرو سازی، کشتی رانی و...

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>