اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تسمه


تسمه آزبستی چیست؟

تسمه آزبست ماده ای است که از دو هزار سال پیش توسط یونانیان به عنوان یک ماده غیر قابل اشتعال کشف شده بود و از همان زمان برای نامیدن آن از واژه آزبست به معنی "نابود نشدنی " استفاده می شد. اما کاربرد صنعتی آزبست تنها به 200 سال قبل بر می‌گردد زمانی که "وارد جانس" یک صنعت کار آمریکایی توانست ایرانیت را تولید و تجاری سازی کند، استفاده از آزبست نیز افزایش یافت.

آزبست یک ترکیب سیلیکاتی محسوب می شود چرا که در ساختار آن سیلیسیم وجود دارد و همین عنصر باعث افزایش استحکام حرارتی آن شده است. علاوه بر سیلیسیم درصد های مختلفی از عناصر سیلیسیم، منیزیم، آهن و الومینیوم در انواع مختلف آزبست به چشم می خورد.نوار تسمه آزبستی از ماده معدنی آزبست به دست می آید. آزبست یک ترکیبی از مواد مختلف معدنی است که به شکل های مختلف کریستالی در سنگ های معدنی یافت می شود.

کاربرد تسمه آزبستی

خواص عایق بندی تسمه آزبستی باعث استفاده گسترده آن در صنایع پتروشیمی شده است. همچنین در صنایع دیگر می توان به استفاده از آن برای درزگیری درب های دیگ های بخار و کوره ها، عایق بندی لوله های جریانات داغ، لوله های حامل مواد خورنده،

ویژگی تسمه آزبستی

مهم ترین ویژگی تسمه آزبستی که منجر به استفاده از ان به عنوان مواد عایق شده است می توان به استحکام حرارتی آن است به طوری که دمای عملیاتی این نوار می تواند تا 450 درجه سانتی گراد باشد.از دیگر ویژگی های این تسمه آزبستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت خوردگی خوب و استحکام شیمیایی در برابر مواد اسیدی و قلیایی، انواع گاز ها، حلال ها، مایعات و بسیاری دیگر از ترکیبات شیمیایی
  • قابلیت ایجاد ساختاری روان با افزوذن تفلون به آن
  • قابلیت افزایش استحکام مکانیکی با افزودن سیم فولادی درون ساختار آن
  • این نوار سمی است و بهتر است در مسیر آب های رونده بسته نشود
  • انعطاف پذیری خوبی دارد بنابراین نصب آن راحت است
  • مقاومت مکانیکی و استحکام کششی خوب
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>