اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


لاستیک


لاستیک NBR

لاستیک NBR کوپلیمریزاسیون اکریلونیتریل-بوتادین برای اولین بار در سال 1930 توسط E.Tschunkur و E.Konard انجام شد.NBR در سال 1934 در لورکوزن آلمان به تولید انبوه رسید. در ایالات متحده نیز در سال 1936 تحقیقات گسترده ای برای ساخت این پلیمر انجام پذیرفت و در ژانویه سال 1939 شرکت بی.اف.گودریچ کائوچوی نیتریل را با ظرفیت 250 پوند در سال و در سال 1940 شرکت گودیر کائوچوی نیتریل را تحت عنوان کمیگام(Chemigum) تولید نمود.

کائوچوهای ولکانیز شده NBR خواص خوبی در برابر روغنها، سوختها و مواد شیمیایی ایجاد می کند که این امر موجب آن شد که میزان مصرف این کائوچو به طور چشم گیری رشد کند. در سال 1983 تولید جهانی آن به 115 هزارتن بالغ گشت، در سال1985 ظرفیت تولید جهانی NBR در حدود0.508 میلیون تن بوده که 4.1 درصد از کل ظرفیت تولید الاستومرهای مصنوعی را داشته است و در سال 2005 نیز مصرف جهانی NBR به 368000متریک تن رسید.

فرآیند تولید لاستیک NBR

در حقیقت اکریلو نیتریل بوتادین NBR یک کمپلکس از کوپلیمر اکریلونیتریل و بوتادین است.از طرفی NBR به روش امولسیونی تولید می شود.آب، امولسیون کننده یا صابون، مونومرها (بوتادین و اکریلونیتریل)، آغازگر رادیکالی ودیگر عناصر، موادی هستندکه به داخل ظرف پلیمریزاسیون اضافه می شود.محصول فرآیند یک لاتکس دلمه شده می باشدکه یا به همین صورت و یا با فرآیند بیشتر به صورت الاستومر جامد در می آید.

برخی از تولیدات ویژه هم به صورت پودر بسته بندی می شوند. تولیدکنندگان NBR دمای پلیمریزاسیون را برای درست کردن پلیمرهای گرم و سرد تغییر می دهند. در تولید NBR بایدنسبتهای مختلف فعالیت بوتادین و اکریلو نیتریل را در نظر گرفت.38درصد وزنی اکریلونیتریل و 62درصد وزنی بوتادین یک ترکیب آژئوتروپ که مخلوطی از دومونومردردمای 25 درجه سانتیگراد است را ایجاد می کند.باید توجه داشت که این نسبت ها به طور جزئی به درجه حرارت پلیمریزاسیون بستگی دارد.

برای یک مخلوط آزئوتروپیک، غلظتهای نسبی اجزا در فاز مونومری امولسیون و در کل پلیمر ومجموع فرآیند پلیمریزاسیون به همان اندازه باقی می ماند.اگر غلظت اکریلونیتریل در مخلوط مونومر کمتر از غلظت آژئوتروپیک باشد، پلیمر در شروع واکنش پلیمریزاسیون، اکریلونیتریل زیادی خواهد داشت و به طورمشابه اگر غلظت اکریلونیتریل در مخلوط مونومر بیشتر از غلظت آزئوتروپیک باشد مقدار اکریلونیتریل پلیمر کمتر از نسبت نسبی مونومرهای اکریلونیتریل/بوتادین شارژ شده خواهد بود.

اگر اختلاف بین نسبت غلظت مونومرها در شارژ پلیمریزاسیون ودر پلیمر بیشتر شود، انحراف از نسبت غلظت آزئوتروپیک برای بوتادین و اکریلونیتریل بیشتر می شود.به منظور اثر کردن این غیر یکنواختی، اغلب سعی می شود اکریلونیتریل در طی واکنش پلیمریزاسیون، به ویژه هنگامیکه گونه ی NBR با نیتریل کم تولید می شود(به عنوان مثال با 18 تا 23 درصد اکریلونیتریل) به تدریج افزایش یابد.

مقدار اکریلونیتریل(ACN) در لاستیک NBR

مقدار ACN یکی از دو شرط عمده در تولید هر گونه از NBR به شمار می رود.میزان ACN به دلایل قطبیت وچندین خصوصیت اساسی مانند مقاومت در برابر روغن و حلالها، انعطاف پذیری در درجه حرارتهای پایین یا دمای انتقال شیشه ای(Tg) و مقاومت سایشی تعیین می شود. افزایش مقدار ACN موجب بهبود مقاومت دربرابر روغن، حلال و سایش، همراه با بیشتر شدن دمای انتقال شیشه ای(Tg) می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>