اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لاستیک


خواص و کاربردهای لاستیک NBR

اکریلو نیتریل بوتادین NBR / لاستیک نیتریل عموما به عنوان یک ماده مفید وقابل اعتماد در تولید قطعات لاستیکی اتومبیل و صنایع دیگر مطرح شده است.با انتخاب یک لاستیک(بوتادین) با مقدار مناسب اکریلونیتریل در یک توازن می توان لاستیکی ایجاد کرد که در گستره وسیعی از کاربردها از قبیل نواحی نیاز به مقاومت در برابر روغن، سوخت و مواد شیمیایی استفاده شود.

هنگامی که NBR با فیلرهای تقویت کننده ترکیب می شود، آمیزه ولکانیز شده دارای خواص بسیار عالی خواهد بود و استحکام کششی بهینه بیش از 25 Mpa در سختی 70-80 Shore A به دست می آید.به طور کلی NBR می تواند در طیف وسیعی از نظر سختی در محدوده 20 Shore A تا ابونیت فرموله شود.

همچنین، خواص مکانیکی آمیزه های ولکانیزشده ی این الاستومر به مقدار قابل توجهی به درجه حرارت ولکانیزاسیون بستگی دارد.با یک فرمولاسیون مناسب و شرایط ولکانیزاسیون بهینه ممکن است آمیزه ای با مانایی فشاری بسیار کم فراهم شود. خواص الاستیکی آمیزه ولکانیز شده ی نرم نشده به مقدار قابل توجهی به گونه ی NBR بستگی دارد. مقاومت سایشی آمیزه های NBR ولکانیز شده به فیلرهای نیمه تقویت کننده فرموله شده اند حدود 30 درصد بهتر از آمیزه های NR و15 درصد از آمیزه های SBR می باشد.

مشخصات اصلی NBR

  • مقاومت در برابر روغن، مواد سوختنی و گریسها
  • فرآیند پذیری خوب
  • تنوع سیستمهای پخت
  • مقاومت عالی در برابر هوای داغ
  • مانایی فشار کم
  • مقاومت سایشی زیاد
  • نفوذپذیری کم در برابر گازها

کاربردهای لاستیک NBR

با توجه به مشخصاتی که از NBR در بالا گفته شد و همچنین به دلیل مقاومت عالی این لاستیک در برابر روغنها، سوختهای مایع، گریسها و… به طور کل کاربرد اصلی آن در ارتباط با اینگونه مواد است.از طرفی به خاطر قیمت نسبتا بالای این لاستیک، در کاربردهایی که در کنار خواص مکانیکی خوب، نیاز است که مقاومت خوبی در برابر فرسودگی حرارتی و سایشی داشته باشند، به کار می رود.

در صنعت اتومبیل NBR در قسمتهای مختلفی به کار گرفته می شود.برخی از اینکاربردها عبارتند از:اورینگ NBR، شلنگهای حمل سوخت و روغن، درزگیرها و واشرها، درزگیر یاتاقان، درزگیر محفظه روغن، درزگیر بالایی پیستون، درزگیر اسفنجی، درزگیر جعبه دنده، دیافراگم پمپ سوخت، درزگیر پمپ آب، لنت ترمز، ضربه گیر، درزگیر برای شیرهای شفت و میلنگ، گردگیرهای خرطومی کوپینگ و …در کنار صنعت اتومبیل نیز NBR کاربردهای متنوعی از قبیل:

پوشش غلتکها، شلنگهای هیدرولیک، تسمه نقاله ها، درزگیری انواع لوله کشی ها وتجهیزات و اتصالات، رل چاپ، تخت کفش، آب بند، محفظه روغن، دستکش، چرخ محرک، کفپوشها، عایق لوله های متخلخل، پوشش ظروف، کفش کار، آستر کردن، شیلنگهای مقاوم در فشار بالا، پوشش ها نقاشی و … پیدا کرده است.مواد قابل رقابت با NBR: NBR با کائوچوهای وایتون Viton/ FKM، هایپالون CSM، ECO هیدرین، کلروپرن CR می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>