اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سیلیکون نسوز


سیلیکون نسوز چیست ؟

سیلیکون یک ماده شیمیایی است که تعداد زیادی اتم سیلیسم ساخته شده است. خود سیلیسیم یک پودر جامد، سفید رنگ و ترکیب نیمه هادی است که جزو فراوان ترین عناصر طبیعت محسوب می شود. الاستومر سیلیکون یک ترکیب پلیمری است که از پیوندهای زنجیره ای کربن، هیدروژن و سیلیسیوم ساخته شده است.

پلیمر ایجاد شده که معمولا از ماده اولیه پلی دی متیل سیلوکسان حاصل می شود یک ترکیب خنثی از نظر شیمیایی است و مقاومت حرارتی خوبی دارد که می توان از آن در صنایع دارویی و غذایی استفاده کرد چرا که دارای استاندارهای لازم از سازمان غذا و دارو است. همچنین اگر در حین تهیه پلیمر سیلیکون از یک عامل پف دهنده در ساختار آن استفاده شود می توان ساختار اسفنجی سیلیکون نیز به دست آورد که قابلیت تحمل فشار در آن بسیار خوب است.

همچنین اگر سیلیکون با حلالهایی همچون تولوئن ترکیب شود منجر به تولید چسب های سیلیکونی می شود. ویژگی مشترک همه محصولات مشتق شده از سیلیکون مقاومت حرارتی خوب آنها و توانایی استفاده از آنها در سیستم های حرارتی می باشد. سیلیکون را می توان به صورت محصولات مختلف تبدیل کرده و مورد استفاده قرار داد مثلا به صورت نوار درزگیر نسوز سیلیکون، ورق سیلیکون لاستیکی و اسفنجی، مفتول، الیاف، پارچه، وارنیش، چسب، شیلنگ نسوز سیلیکون اشاره کرد.

ورق سیلیکون لاستیکی

پیوند سیلوکسان از زنجیره بلندی از پیوندهای سیلیسیم و اکسیژن به وجود آمده است که یک زنجیره سیلیکونی یا پلی دی متیل سیلوکسان را ایجاد می کند. زنجیر حاصل یک ترکیب بسیار مستحکم و مقاوم است به طوری که حدود 100 کیلوژول بر مول انرژی پیوند Si-o بیشتر از پیوند C-C است که در بسیار از ترکیبات پلیمری دیده می شود. بنابراین سیلیکون نسبت به بسیاری از پلیمرهای آلی رایج، مقاومت گرمایی بالاتری دارد و عایق الکتریکی بهتری محسوب می شود.

از آنجایی که مولکولهای سیلیکون به صورت مارپیچ هستند و نیروی درون مولکولی آن کم است خاصیت الاستیسیته خوبی دارند، قابلیت فشرده شدن بالایی دارند و همچنین مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی سرد و گرم دارند. از سوی دیگر وجود گروه های متیل پلی دی متیل سیلوکسان- سیلیکون- در قسمت بیرونی زنجیره خواص کشش سطحی فوق العاده ای را در این ترکیب ایجاد می کند

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>