اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه یکی از آلیاژهای بسیار پرمصرف که برای ساخت انواع محصولات و تجهیزات از آن استفاده می شود مفتول می باشد.

مفتول

به طور کلی به وسایلی که از این آلیاژ تولید می شوند محصولات مفتولی می گویند.

در عصر حاضر، مفتول به دلیل ویژگی های خاصی که دارد به عنوان یک محصول مادر خودنمایی می کند. همانطور که می دانید محصولات مفتولی انواع مختلفی دارند.

انواع مفتول را از لحاظ آماده سازی و کاربردهای آن به دسته های مختلفی تقسیم بندی می کنند. در این مطلب قصد داریم به انواع این دسته بندی اشاره کنیم.

مسوار مفتول:
برای تهیه این مفتول در ابتدا سطح مفتول را از آلودگی ها و چربی ها پاک می کنند که البته مقداری از این ناخالصی ها و آلودگی ها به صورت کلرید هاذ و سولفات ها و سولفورها در سطح مفتول باقی می ماند که اگر از بین نروند در روند آبکاری در صنایع مختلف اختلال ایجاد می کند و در نهایت به صورت لکه های سیاه در سطح مفتول خودنمایی می کنند.

درحال حاضر، اکثر مواد اولیه کارخانجات داخل کشور، ساخت کشور اکراین و چین می باشد که در زمان تخلیه در بندرهای ایران در فضای باز و در کنار دریا، دارای رطوبت می شوند.

این موضوع باعث زنگ زدگی های عمیقی در سطح آن می شود که باعث ریزش زیادی در سطح مفتول و هدر رفتن سرمایه داخلی کشور می شود.

این نوع از مفتول کاربردهای گوناگونی دارد که از جمله کاربردهای آن می توان به استفاده از آن در صنعت یخچال سازی، کابیت سازی، چوب لباسی، کیف سازی و غیره می باشد.

مفتول سیاه:
این مفتول در دمای بسیار بالا تولید می شود که نرم و انعطاف پذیر بوده و قابلیت تغییر شکل دارد که همین علت باعث گردیده که کار با آن آسان تر باشد و از این روی در بین مصرف کنندگان طرفداران بیشتری داشته باشد.

این نوع از مفتول در اندازه و قطرهای مختلفی تولید می شود که هر کدام از سایزهای آن برای کار مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت کلاف بسته بندی می شود.

دلیل انتخاب این نوع مفتول سهولت در جابه جایی و استفاده از آن می باشد. معمولا در بسته بندی کلافی، رشته های آن بهم پیچیده می شود تا در هنگام بارگیری جابه جایی آن راحت انجام شود.

مفتول اسیدشویی:
به واسطه یک محلول مناسب اسیدی، پوسته اکسیدی روی سطح ورق این مفتول تمیزکاری می شود. این کار به دو صورت انجام می شود:

بهبود کیفیت سطح مفتول که به خاطر جدا شدن لایه ی اکسیدی از روی آن دارای سطح مرغوب تر و با شکلی بهتر دیده می شود.

آماده کردن ورق برای فرآیند نورد سرد. معمولا پوسته اکسیدی روی سطح ورق سخت و ضدسایش می باشد.

به همین دلیل اگر روی ورق بدون اکسیدزدایی اسیدشویی سرد بشوند، غلتک های نورد سرد به سرعت سایده و از تلرانس خارج می شوند. در کل این عمل، فرآیند نورد سرد را با دشواری روبرو می سازد.

مفتول گالوانیزه:
گالوانیزه فرایندی می باشد که در آن فولاد را در رون وان مذاب روی غوطه ور می کنند تا پوششی مقاوم و محافظ برای فولاد ایجاد شود و در نهایت مقاومت فولاد نیز افزایش پیدا کند.

علاوه بر این، خوردگی و زنگ زدگی فولاد نیز پایین می آید. به طور کلی، در هر جایی که با مشکل خوردگی فلز مواجه شویم، از فرآیند گالوانیزه کردن برای مبارزه با این مشکل استفاده می شود.

این نوع مفتول اگر چه از بابت قیمت گران تر از موارد مشابه می باشد اما طول عمر بالای آن و مقاومت آن باعث مقرون به صرفه شدن آن می شود.

در ادامه باید بگوییم که خود این محصول نیز به دو روش سیم مفتول گالوانیزه گرم و سرد تولید می شود.

کاربرد این مفتول در حفاظت و نگهداری و یا به عنوان حصار برای حفظ امنیت حیطه اتصال و حفاظت از مکان های مختلف اعم از مرغداری مزارع و غیره می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>