اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

توری مش یا توری جوشی یک نوع از توری مشبک فلزی می باشد که با میلگرد ساده و آجدار ساخته شده است.

مش

این توری از مفتول های آهن و گالوانیزه به رنگ سیاه تولید می شود که به سه صورت پنلی، آجدار و فولادی به بازار ارائه می گردد. این محصول متشکل از شبکه های فولادی می باشد که به شکل جدولی به هم جوش داده می شوند.

مقاومت این محصول از سیم مفتول بیش تر می باشد. ضخامت سیم مفتولی که برای تولید مش مورد استفاده قرار می گیرد بر اساس نوع مصرف پانل مشی در شکل های مختلفی از جمله دیوار باربر، سقف، و همچنین پارتیشن متفاوت است.

این محصول کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی و به خصوص مسلح کردن بتن فونداسیون به عنوان شبکه میلگردی دارد.

برای تولید توری مش آهنی، میلگردها را روی هم قرار داده و جوش داده می شوند و به همین ترتیب چشمه هایی مربع شکل ایجاد می کنند.

این نوع از توری کاملا متفاوت با دیگر انواع توری نظیر توری حصاری، توری مرغی و توری گابیون که مفتول ها به هم تابیده و بافته می شوند، می باشد.

به دلیل اینکه میلگردها به صورت نقطه ای جوش داده می شوند این محصول توری جوشی نامیده می شوند و در دو حالت رولی و برگی در بازار موجود می باشد.

توری جوشی مشبک به صورت رولی یا برگی در بازار موجود است. مش جوشی رولی بیشتر از مفتول های آهنی با قطر 2.5 سانتی متر تا 5 سانتی متر تولید می گردد و توری جوشی برگی یا ورقی در ابعاد 1 متر در 2 متر و با میلگرد 4 و 6 میلی متر تولید می شود.

قیمت توری مش یا مش جوشی:
قیمت توری مش آهنی به سایز میلگرد، نوع میلگرد و سایز چشمه های آن بستگی دارد.

میلگرد های آجدار و ساده در سایزهای 4، 6، 8، 10، 12 و 14 میلی متر با چشمه های 5، 10، 15، 20، 25 و 30 سانتی متر برای تولید مش جوشی مورد استفاده قرار می گیرند که پرکاربردترین آن میلگرد 6 ساده و 8 آجدار است و استفاده آن در صنعت ساختمان سازی بسیار متداول است.

بر این اساس هر چه سایز میلگرد بیشتر باشد و یا چشمه ها کوچک تر باشند قیمت توری مش مشبک فلزی بیشتر و بالعکس با کاهش سایز میلگرد و افزایش سایز چشمه ها قیمت آن کمتر می شود.

نحوه خرید توری جوشی:
توری جوشی کاربردهای زیادی در صنایع دارد. از جمله کابردهای این محصول در مصارف صنعتی، ساختمانی، بهداشتی، پتروشیمی، ورزشی و کشاورزی می باشد. علاوه براین، برای مسلح کردن بتن برای کف سازی و مقاوم سازی کف سوله ها، محل عبور ماشین ها و کف و دیواره های استخرها به عنوان شبکه میلگردی مش از آن استفاده می کنند.

در نهایت لازم است که شما برای خرید توری جوشی فلزی لازم است که با توجه به محل مورد استفاده، نوع و سایز میلگرد، سایز چشمه ها و انعطاف پذیری آن، نوع مناسب را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از مش در شبکه میلگرد:
در این روزها از شبکه مش در پروژه های مخلتف ساختمانی و صنعتی برای مسلح کردن بتن استفاده می شود.

در ایجاد شبکه ی میلگردی، معمولا میلگرد های طولی و عرضی با زاویه 90 درجه روی هم قرار می گیرند و نقاط اتصال آن ها با دستگاه های تمام اتوماتیک به وسیله ی جوش به هم متصل می شوند.

بر اساس سفارش مشتری، مش های میلگردی در دو مدل شبکه پیش جوش آجدار و شبکه مش پیش جوش ساده، انجام می شود.

مصارف توری مش عمدتا در ایجاد ساختمان ها و کف در داخل بتون می باشد و این روزها یکی از متداول ترین روش های ساخت و ساز در ساختمان ها و پروژه های عمده را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، مش بر اساس استانداردهای ایران عبارتست از بافت هندسی میلگردهای عرضی و طولی که با زاویه های قائم نسبت به یکدیگر قرار گرفته باشند و در کلیه ی نقاط تقاطع هم به همدیگر جوش شده باشند.

در عملیات ساخت شبکه این محصول نیز مانند خرپای ساخته شده از میلگرد به منظور جلوگیری از کاهش سطح مقطع میلگرد، لازم است از روش جوشکاری مقاومتی یا همان نقطه جوش استفاده کرد.

تعداد جوش های شکسته نباید بیش تر از یک درصد تعداد اتصال های جوش داده شده میلگرد موجود در هر برگ و یا نصف میزان اتصالات جوشکاری شده میلگرد موجود در طول هر کدام از میلگردها باشد.

مزیت های شبکه های میلگردی مش:
شبکه های میلگردی مش از مزیت های زیادی برخوردار هستند. در زیر به برخی از این مزیت ها اشاره خواهیم کرد.

  • شبکه های میلگردی مش از لحاظ اقتصادی نسبت به روش های دیگه مقرون به صرفه تر هستند.
  • به دلیل جوش های نقطه ای و منظم بودن گره ها از از مقاومت بالایی برخوردار هستد.
  • شبکه های میلگردی مش باعث سرعت بخشیدن به عملیات جایگذاری مفتول نسبت به سایر روش ها می شود.
  • سهولت در حمل و نقل و کاهش هزینه ی نصب.
  • بهینه بودن در مصرف میلگرد

کاربردهای مختلف شبکه مش فولادی:
این محصول در انواع مختلف سقف های کامپوزیت، دیوارها و قطعات از پیش ساخته شده کامپوزیت، کف سالن ها، انبارها، اتوبان ها و فرودگاه ها، ایجاپ پی ساختمان ها و فوندانسیون های بتنی، ایجاد تونل ها، ساخت مترو و پل ها، ایجاد سدهای بتنی، کانال های مخصوص آب رسانی، حصارکشی دور و اطراف انبارها، فرودگاه ها، پارکینگ ها و غیره استفاده می شود.

همچین این شبکه در اغلب سقف طبقات، کف استخرها و غیره، نیز استفاده می شود. در این سازه ها از میلگردهایی با سایز 6 استفاده می شود.

برای کف و شناژبندی ها نیز از مش با میلگردهای سایز 8 و علاوه بر این، اغلب در سقف طبقات، کف استخرها و غیره، از مش با میلگردهایی با سایز 6 و برای کف و شناژبندی ها هم از مش با میلگردهای سایز 8 و 10 استفاده می گردد.

مشخصات انواع شبکه های مش:
عرض این شبکه ها از 100 تا 250 سانتی متر متغیر بوده و طول آن نیز از 1 متر الی 9 متر می باشد. ابعاد چشمه به شکل مربع یا مستطیل بوده و بین 8 الی 40 سانتی متر است.

علاوه بر این، قطر مفتول ها هم از 4 الی 12 میلی متر به صورت آجدار و ساده متغیر است.

توری مش در ابعاد مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود. تولید توری مش در ابعاد 2٫20*6 همراه با سایز میلگرد 6-8-10 و 12 و یا در چشمه ی 5 تا 40 و همراه با مفتول 2، 3، 6 و 8 انجام می شود.

علاوه بر این، از کاربردی ترین نوع توری مش در کار ساخت و ساز نیز می توان به میلگرد 6 ساده با کل چشمه های موجود و 8 آجدار همراه با چشمه های 10*10 - 15*15 و 20 *20 اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>