اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آتش نشانی


تجهیزات تولید فوم

در سیستم اطفای حریق فوم مخلوط کردن آب و فوم باید مطابق با استاندارد NFPA II انجام شود. روش های مختلفی برای ترکیب این دو ماده وجود دارد، در زیر به سه روش متداول تولید فوم اشاره می شود.

  •  سیستم بلدر تانک (Bladdar Tank)
  •  سیستم استفاده از پمپ فوم
  • سیستم فوم دوزینگ (Foam Dosing)

سیستم بلدر تانک (Bladder Tank)

سیستم Bladder Tank از دو مخزن که درون یکدیگر قرار می گیرند، تشکیل شده است. برای اینکه مخزن داخلی بتواند انعطاف پذیر باشد، باید از جنس Thermo plastic ساخته شود. محتوی داخل مخزن داخلی معمولاً فوم می باشد.

مخزن خارجی نیز از جنس کربن استیل است که این مخزن حاوی آب می باشد و باعث فشرده شدن مخزن حاوی فوم و خروج فوم از مخزن می شود. سیستم Bladder Tank گنجایش 15000 -500 لیتر را در حالت های افقی و عمودی داشته و توانایی تزریق فوم با گنجایش 3% و 6% را دارد. بخش تانک تحت فشار طبق استاندارد ASME Seo. VIII طراحی و اجرا می شود.

سیستم استفاده از پمپ فوم

این سیستم از مخزن اتمسفر فوم به همراه پمپ تشکیل شده است. این پمپ فوم را در درون خط آب تزریق می کند. در نتیجه در سیستم استفاده از پمپ فوم نیازی به خروج سیستم از مدار نیست.

سیستم فوم دوزینگ (Foam Dosing)

این سیستم از جمله سیستم های تولید فوم است که ساده و از نظر اقتصادی به صرفه می باشد. نیروی لازم برای این پمپ از طریق یک توربین آبی کوپل شده که آب وارد آن شده و باعث چرخش توربین می شود، تأمین می گردد. این سیستم توانایی نصب بر روی تجهیزات فوم موبایل، اطفاء حریق مخازن، ماشین های آتش نشانی، آشیانه های فرودگاه ها و... را دارد.

فوم آتش نشانی

کنسانتره فوم ماده اصلی تولید فوم است و از نظر تنوع دارای گستره ی وسیعی می باشد که متناسب با نیاز سیستم انتخاب و طراحی می شود. فوم پس از تهیه باید به درستی در محل آتش سوزی توزیع شود. لوازم گوناگونی وجود دارد که با استفاده از آنها توزیع مناسب فوم صورت می گیرد. این لوازم باید طبق نیاز انتخاب و طراحی شوند. این تجهیزات شامل موارد زیر می باشد:

 فوم چمبر (Foam Chamber) و فوم پورر (Foam pourer): فوم Foam Chamber و Foam pourer مناسب برای تولید فوم های کم توسعه است که در اطفاء حریق مخازن اتمسفر سقف ثابت و شناور از آن استفاده می شود. این لوازم مطابق با استاندارد NFPA II طراحی و اجرا می گردد.

تجهیزات تخلیه کف آتش نشانی

  • اسپرینکلرهای فوم: اسپرینکلر برای تولید فوم کم توسعه مناسب می باشد. اسپرینکلرها کاربردهای زیادی دارند که برای اطفای حریق مناطقی مثل: انبارها و محل تخلیه و بارگیری مایعات اشتعال پذیر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ژنراتورهای فوم: ژنراتورهای فوم برای توزیع فوم های پرتوسعه کاربرد دارد که در آشیانه های هواپیما و انبار محصولات با خطر حریق مورد استفاده قرار می گیرند.
  • هیدرانت فوم: کاربرد هیدرانت فوم به صورت دستی و توسط شخص انجام پذیر است. هیدرانت ها در سایزهای 4 و 6 اینچ ساخته می شوند.
  •  فوم مانیتورها: در مواقعی که نیاز به برد زیادی باشد، از فوم مانیتور استفاده می شود. این مانیتورها توانایی کنترل از راه دور را نیز دارند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>