اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش نشانی

سیستم اطفاء حریق آیروسل، سیستم اطفای حریق بر پایه پودر و گاز (ذرات جامد و آیروسل) می باشد. آیروسل ماده جامد غیر سمی است و تا زمانی پایدار می ماند که به صورت الکتریکی و یا واکنش گرمازا فعال نشده باشد. در صورت فعال شدن ترکیبی با خاصیت خاموش کنندگی تولید می کند. سیستم های آیروسل به هیچگونه لوله کشی پیچیده و یا سیلندر تحت فشار، مخزن آب، نازل، دریچه ها و... نیاز ندارند.

سیستم اطفای حریق اتوماتیک پودری آیروسل (آئروسل)

سیستم اطفاء حریق آئروسل یا آیروسل نمونه ای از سیستم های اطفای حریق است که جایگزین سیستم اطفای حریق هالون 1301 و سیستم اطفاء حریق کربن دی اکسید CO2 پرفشار می باشد. این سیستم شبیه سیستم اطفای حریق گازی یا سیستم اطفای حریق شیمیایی خشک برپایه ذرات است. سیستم اطفای حریق آیروسل از ذرات بسیار ریز جامد و مواد گازی برای خاموش کردن آتش استفاده می کند، ماده جامد و گازی بر اثر واکنش گرمازا تولید می شوند.

بر اثر یک واکنش گرمازا، ذرات ریز آیروسل فشرده و گاز سیال از سیستم اطفاء حریق آیروسل خارج می شوند. برعکس سیستم های اطفای حریق گازی که گاز منتشر می کنند و عوامل خاموش کننده شیمیایی خشک که از ذرات پودری به اندازه 150 - 25 میکرومتر تشکیل شده اند، سیستم اطفای حریق آیروسل فشرده از ذرات بسیار ریز با اندازه 10 میکرومتر تشکیل می شوند. همچنین ذرات جامد آیروسل نسبت به عوامل خاموش کننده شیمیایی دارای جرم بسیار کوچکی هستند، همین موضوع سبب ماندگاری بیشتر آن در هوا می شود.

سیستم اطفا آیروسل در زمان تخلیه در منطقه محافظت شده پسماند کمتری از خود بر جای می گذارد. در مقایسه با سیستم اطفای حریق شیمیایی خشک و یا سیستم اطفای حریق شیمیایی تر (مواد داخل خاموش کننده های کف) که باید مستقیم به سمت شعله نشانه گیری شوند، آیروسل بدون در نظر گرفتن مکان و ارتفاع آتش می تواند به وسیله عمل مکانیکی، الکتریکی و یا الکترومکانیکی (ترکیبی) به سمت هدف پرتاب و بر روی حریق تأثیرگذار باشد.

خاموش کننده آیروسل

اطفاء حریق به وسیله آیروسل به میزان غلظت ذرات آیروسل در مقابل آتش بستگی دارد و مقدار مواد خاموش کننده، وابسته به مساحت منطقه حفاظت شده و نوع خطر حفاظت شده است. هر چه سریعتر اطراف آتش با آیروسل پوشانده شود عملیات اطفا سریعتر انجام می گیرد. 4 روش مهار حریق در زیر بیان می شود.

  • کم کردن و یا ایزوله کردن سوخت
  • کم کردن حرارت
  •  کم کردن و یا ایزوله کردن اکسیژن
  •  مهار واکنش زنجیره ای مواد اشتعال زا

سیلندرهای آیروسل از ذرات بسیار ریز ترکیبات پتاسیم تشکیل شده اند، در صورت تحریک الکتریکی و یا حرارتی در بین ذرات پتاسیم (K) از سیلندر خارج می شوند و با گازهای CO2، N2 و یا بخار آب ترکیب شده و تشکیل ماده اطفایی می دهند. ترکیبات پتاسیم به کمترین انرژی جهت یونیزاسیون نیاز دارند که این انرژی توسط حریق تأمین می شود.

با جذب انرژی ذرات جامد پتاسیم به قسمت های کوچک تری تبدیل شده و یون های پتاسیم را آزاد می کنند. یون های پتاسیم با هیدروکسید، هیدروژن و اکسیژن (OH، H، O) ترکیب شده و مولکول های بی خطری مانند پتاسیم هیدروکسید و آب تولید می کنند، بنابراین بدون کاهش اکسیژن، واکنش زنجیره ای حریق متوقف می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>