اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش نشانی

سیستم اطفاء حریق اسپرینکلر (Sperinkler)، نمونه ای از روش های حفاظت از آتش به شمار می آید. این سیستم از یک منبع ذخیره آب تشکیل شده است و فشار و جریان لازم را برای لوله های توزیع آب تأمین می نماید. اسپرینکلرها به لوله های آب متصل می شوند.

سیستم اسپرینکلر و یا آبفشان یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های اطفاء حریق می باشد و در بیشتر مواقع (بیش از 98%) مانع از وقوع و گسترش آتش سوزی می شود.در سال 1874 اسپرینکلر توسط هنری پارملی اختراع شد. اسپرینکلرها با کمک تجهیزات معمولی در شبکه های لوله کشی از جمله شیرآلات، لوله و اتصالات با هدف حفظ جان و مال مردم در برابر آتش بکار برده می شوند.

اسپرینکلر (سیستم اطفاء حریق اتوماتیک آبی)

سیستم های اطفاء حریق اسپرینکلر در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و همه ساله بیش از 40 میلیون سری اسپرینکلر نصب می شود. آمار نشان می دهد، 37% از حریق ها فقط با فعال شدن یک اسپرینکلر و 59% با کمتر از 3 اسپرینکلر و 83% از حریق ها با کمتر از 10 اسپرینکلر مهار شده اند. اسپرینکلر معمولاً بین 1 الی 4 دقیقه فعال می شود، در صورتی که تا رسیدن مأموران آتش نشانی به محل آتش سوزی تقریباً 5 دقیقه زمان لازم است و تا آماده نمودن تجهیزات اطفاء حریق 10 دقیقه طول می کشد، همین امر خود منجر به افزایش آتش سوزی می شود.

لذا تاکنون هیچ کدام از ساختمان های مجهز به اسپرینکلر دچار خسارات زیاد نشده است. در زمان حریق در تمامی سیستم ها به غیر از سیستم های سیلابی، اسپرینکلرهایی که در اطراف حریق نصب شده اند فعال شده و آب از آنها خارج می شود. در گذشته اسپرینکلر در کارخانه ها و ساختمان های بزرگ تجاری مورد استفاده قرار می گرفت. ولی امروزه در ساختمان های کوچک و منازل با قیمت های پایین به کار برده می شوند.

ویژگی ها و مزایای سیستم اطفا حریق اسپرینکلر

  • دارای تاییدیه های معتبر بین المللی
  • اولین و پرکاربردترین سیستم اطفاء حریق در دنیا
  •  انواع شیرآلات سیستم تر، خشک، پیش عملگر و سیلابی
  • انواع اطفاء حریق اسپرینکلرهای اسپری کننده، مسکونی، پوشش گسترده و...
  • تنوع تجهیزات جانبی

با توجه به استانداردهای بین المللی، از جمله استاندارد NFPA-13 که از مهم ترین و سختگیرانه ترین استانداردهای جهانی است، از دو روش افشانگرهای in-rack یا داخل قفسه (در چند لایه استفاده از افشانه ها در داخل بعضی از طبقات قفسه ها) و یا افشانگرهای زود اطفاء کننده واکنش سریع  (فضای مناسبی برای انتقال دود و حرارت در بین طبقات به بالا وجود نداشته باشد.) برای محافظت اتوماتیک انبار که دارای ردیف هایی از قفسه (rack) هستند، استفاده می شود.

انواع سیستم اطفاء حریق اتوماتیک آبی (اسپرینکلر)

  • سیستم تر
  • سیستم خشک
  • سیستم جریان آزاد
  • سیستم نیمه آزاد
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>