اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آتش نشانی


فایر باکس یا جعبه آتش نشانی با شیلنگ آتش نشانی هوزریلی

از این نوع جعبه آتش نشانی معمولاً در ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می شود. این جعبه های آتشنشانی دارای شلنگ آتشنشانی لاستیکی به قطر 19 میلیمتر هستند. آب رسانی به جعبه های آتش نشانی از طریق هرزگرد برنجی مرکز قرقره انجام می شود.

با توجه به قرار گیری این شیلنگ ها بر روی قرقره های مخصوص می توان به اندازه نیاز شلنگ را از جعبه خارج کرد. استفاده از این نوع شلنگ ساده بوده و نیاز به مهارت و آموزش خاصی ندارد و هر شخصی به راحتی می تواند از این شیلنگ استفاده کند. شیلنگ و قرقره این نوع دارای قیمت بالاتر و طول عمر بیشتری نسبت به نوع برزنتی هستند.

فایر باکس یا جعبه آتش نشانی با شیلنگ آتش نشانی برزنتی

جنس این نوع شیلنگ های آتش نشانی از جنس برزنت می باشد و دبی آنها از شیلنگ های هوزریلی بیشتر است. آب رسانی این شیلنگ ها با استفاده از شیر و کوپلینگ مخصوص انجام می شود، از این شیلنگ برای اطفای حریق، آتش سوزی های بزرگ استفاده می شود.

استفاده از این نوع شیلنگ نیاز به مهارت و آموزش دارد و هر شخصی نمی تواند از این شیلنگ استفاده کند، معمولاً استفاده از این شیلنگ ها توسط نیروهای آتشنشانی انجام می گیرد. از این جعبه های آتش نشانی در مکان هایی که احتمال وقوع حریق گسترده وجود دارد، مانند پارکینگ ها، کارخانه ها، فروشگاه ها و... استفاده می شود.

فایر باکس یا جعبه های آتش نشانی کف پاش

علاوه بر فایرهوز، یک مخزن و نازل کف ساز جهت مقابله با حریق در این جعبه های آتش نشانی تعبیه می شود. این جعبه بیشتر در پالایشگاه ها، انبارهای مواد شیمیایی، فرودگاه و... مورد استفاده قرار می گیرند.

روش استفاده از فایر باکس یا جعبه آتش نشانی

ابتدا درب جعبه را با کلید باز کرده (کلید معمولاً در محفظه شیشه ای قرار دارد)، قرقره شیلنگ آتش نشانی با زاویه 90 درجه به سمت بیرون خارج کنید. با چرخاندن قرقره شیلنگ را بیرون آورده، شیر نازل و شیر فلکه آب جعبه آتش نشانی را باز کنید و سر نازل که بر روی شیلنگ قرار گرفته را به دست گرفته و به سمت حریق حرکت کنید، سر نازل را به سمت محل آتش سوزی گرفته و تا زمانی که حریق به طور کامل خاموش نشده به فعالیت خود ادامه دهید.

در صورتی که طول شیلنگ آتشنشانی نسبت به فاصله جعبه آتش نشانی تا محل آتش سوزی کم بود می توانید از شیلنگ یدکی با نصب کوپلینگ بر روی یکدیگر استفاده کنید. در صورت اتمام عملیات شیلنگ ها را از کوپلینگ خارج کرده و پس از خارج نمودن آب و خشک کردن شلنگ، آن را دوباره مانند حالت اول به دور قرقره بپیچید.جعبه های آتش نشانی باید به صورت فصلی بازدید و از کارایی آن اطمینان حاصل شود.برای جلوگیری از آسیب های احتمالی بهتر است از جعبه های آتش نشانی به صورت انفرادی استفاده نشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>