اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش نشانی

متعلقات جعبه آتش نشانی، یکی از اصول اصلی در ساختمان سازی رعایت نکات ایمنی و اجرای سیستم های اعلام و اطفاء حریق برای جلوگیری از ایجاد خسارات ناشی از آتش سوزی می باشد. اجرای سیستم ها و تجهیزات آتش نشانی در ساختمان از ضررهای جبران ناپذیر جانی و مالی در مواقع بحرانی جلوگیری می کند. تجهیزات آتش نشانی شامل: تجهیزات سیستم اعلام حریق، تجهیزات سیستم اطفاء حریق (کپسول آتش نشانی، جعبه فایر باکس آتش نشانی و...) می شود.

تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

همان گونه که در مطلب جعبه فایر باکس آتش نشانی بیان شد، نمونه ای از تجهیزات سیستم اطفا حریق جعبه فایر باکس آتش نشانی می باشد. جهت دریافت مجوزهای پایان کار ساختمان نصب جعبه های آتش نشانی در ساختمان ها ضروری و لازم است. تجهیزات جعبه های آتش نشانی شامل:

شیلنگ آتش نشانی، قرقره آتش نشانی، شیر و کوپلینگ آتش نشانی و گاهی مکانی در جعبه های آتش نشانی به کپسول آتش نشانی اختصاص داده می شود. نصب جعبه های آتش نشانی نقش بسیار مهم و کلیدی در عملیات اطفای حریق در زمان های اولیه آتش سوزی دارد. استفاده از جعبه های آتش نشانی در ابتدای حریق زمان لازم جهت فرار ساکنین از ساختمان را فراهم کرده و آسیب های جانی و ضررهای مالی ناشی از حریق را به حداقل می رساند.

شیلنگ و قرقره هوزریلی مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

یکی از اجزاء داخل جعبه آتش نشانی قرقره هوزریل است که تامین کننده آب در این سیستم اطفاء می باشد. قرقره ها در انواع گوناگونی ساخته می شوند، قرقره هوزریل دارای شیلنگ غیر قابل نفوذ با طول بیش از 20 متر و قطر کم حدود 19 میلیمتر است.

این شیلنگ ها معمولاً از جنس پی وی سی بوده و وظیفه آنها رساندن آب به محل حریق می باشد. با توجه به اینکه شلنگ به دور قرقره پیچیده می شود، بنابراین شیلنگ های آتش نشانی باید دارای انعطاف باشند. لایه های بیرونی هوزریل به هم چسبانده شده اند تا شیلنگ pvc هوزریل را تشکیل دهند، جنس این لایه ها به گونه ای است که در برابر سایش و فشار مقاوم می باشند.

شیلنگ و قرقره برزنتی مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

شیلنگ مورد استفاده در این نوع از جنس برزنتی نخ پرلون می باشد. در صورتی که از قرقره با بلبرینگ هرزگرد در این جعبه ها استفاده شود، باز کردن قرقره و خارج نمودن شیلنگ ساده تر می باشد. سایز شلنگ و قرقره جعبه های آتش نشانی بین 1.2-1 یا 2-1.2 اینچ است. در صورت بروز حریق، در هنگام پاشش آب باید شلنگ آتش نشانی به طور کامل از دور قرقره خارج و سپس آبپاشی انجام شود، در غیر اینصورت امکان ترکیدن و منفجر شدن شلنگ وجود دارد.

شیر و کوپلینگ آتش نشانی مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

شیرها و کوپلینگ های آتش نشانی در جعبه هایی که دارای شلنگ و قرقره برزنتی هستند کاربرد دارد. در زمان حادثه با استفاده از کوپلینگ، شلنگ آتش نشانی به شیر موجود در جعبه آتش نشانی متصل شده و پس از خارج نمودن کامل شلنگ از دور قرقره بدون هیچ گونه تا و خم شدگی، شیر آتش نشانی باز و عملیات پاشش آب آغاز می شود.

کپسول های آتش نشانی مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

کپسول آتش نشانی یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین تجهیزات اطفاء حریق است، که باید به طور مداوم طبق زمان مشخص چک و شارژ شود تا در زمان حادثه با خیال راحت بتوان از آن استفاده نمود. وجود کپسول آتش نشانی در جعبه های آتش نشانی ضروری نمی باشد و جزء اجزا ثابت جعبه محسوب نمی شود.

وجود و یا عدم وجود کپسول آتشنشانی در جعبه های آتش نشانی به طراحی سیستم اطفاء حریق ساختمان بستگی دارد. بهتر است در صورتی که از کپسول آتش نشانی در جعبه های آتش نشانی استفاده شود، جهت آگاهی افراد یک راهنمای استفاده در محلی که در دیدرس عموم است نصب گردد. اصولاً در جعبه های آتش نشانی از کپسول آتش نشانی CO2 و یا پودر و گاز استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>