اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از آلیاژهایی که مصرف زیادی در ساخت انواع محصولات و تجهیزات دارد، مفتول نامیده می شود. به طور کلی به وسایلی که با استفاده از این آلیاژها تولید می شوند، محصولات مفتولی می گویند.

توری_حصاری

انواع محصولات مفتولی:
امروزه یکی از محصولاتی که به عنوان محصولات مادر در کشور ما مورد استفاده زیادی قرار می گیرد، مفتول می باشد.

مفتول کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. این محصول انواع و اقسام مختلفی دارد که شامل توری های حصاری، توری های مرغی، توری های گابیون، سیم خاردار گلخانه ها، سیم مفتول حرارتی و سیاه و مسی، مش ساده و مش آجدار و غیره می باشد.

مفتول ها کابردهای مختلفی در محصولات ساختمانی مثل آرماتوربندی، قالب بندی و همچنین بسته بندی و محصولات زیادی دارد.

هر یک از این محصولاتی که پیش از این ذکر کردیم، می توانند در بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

به به عنوان مثال، در بخش ساخت و ساز و پروژه های عمرانی از محصولات مفتولی در قالب بندی ها، آرماتوربندی ها، و همچنین در اجرای سیستم مش و شات در گودبرداری های عمیق به منظور حفظ پایداری گود و ایجاد فضای حفاظ شده استفاده می شود.

خصوصیات محصولات مفتولی:
محصولات مفتولی به دلیل مقاومت بسیار بالا می توانند فشار زیادی را به سادگی تحمل کنند. علاوه بر این، دوام و طول این عمر این محصولات بسیار زیاد است.

در شرایط کلی و ایده آل محصولات مفتولی می توانند تا 50 سال و یا حتی بیشتر عمر کنند و دوام بیاورند.

محصولات مفتولی را می توان به راحتی فرم داد، زیرا این محصولات از انعطاف پذیری و شکل پذیری بسیار خوبی برخوردار هستند. به این ترتیب، می توان آن ها را به به اشکال مختلف درآورد.

مسئله ای که باعث محبوبیت این محصولات شده است، قیمت مناسب آن ها می باشد. این محصولات را می توان بهترین نوع فلز برای صنایع و صنعت ساختمان سازی به شمار آورد.

پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت محصولات مفتولی:
همانطور که می دانید قیمت محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال محصولاتی مثل توری حصاری و یا همان فنس که به عنوان حصار در اطراف باغ ها، کارگاه ها و حتی در پروژه های عمرانی استفاده می شوند، یک محصول گالوانیزه ضد زنگ گرم است و می تواند مقاومت بالایی را در مناطق شرجی و با نوسانات دمایی داشته باشد.

بنابراین، فرآیند گالوانیزاسیون بر قیمت آن اثرگذار خواهد بود. فرآیند گالوانیزه در خصوص سیم خاردار حلقوی نیز مطرح می باشد.

سیم خاردار حلقوی از جنس مفتول فنری گالوانیزه با کربن بالا و دارای حلقه هایی با قطر 60 تا 100 سانتی متر می باشند.

توری حصاری؛ پرکابردترین محصول مفتولی:
پرکاربردترین محصول در صنایع مفتولی توری حصاری می باشد که با نام های مثل فنس، حصار یا chain wire fence شناخته می شود.

چشمه های لوزی شکل در فواصل مختلف از مشخصه های این محصول زیبا و چشم نواز است.

توری حصاری به دو روش دستی و ماشینی اتوماتیک و در اتفاع های از نیم متر تا 3 متر بافته می شود.

مفتول به کار رفته جهت بافت این محصول بین مفتول 2 الی 4.75 متغیر می باشد که این عدد را سفارش مشتری تعیین می کند.

مفتول به کار رفته در تولید این محصول عموماً مفتول گالوانیزه است که در دو حالت گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم در بازار موجود است.

مفتول های گالوانیزه سرد موجود در بازار عموماً مفتول های چینی هستند که از قیمت ارزان تر و کیفیت پایین تری برخوردار هستند و مقاومت پایینی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند.

مقاومت این محصولات به نحوی است که ما اصلا آن را برای مناطق مرطوب با آب و هوای شرجی یا مناطق نزدیک به دریا توصیه نمی کنیم.

مفتول گالوانیزه گرم موجود در بازار اکثراً ایرانی بوده و دوام بالایی در برابر شرایط بد آب و هوایی دارد و در مرحله بافت توری دارای انعطاف بالایی در برابر پیچش بوده و مشکلی را به وجود نمی آورد.

طول رول های فنس حصاری عموماً 15 متر بوده که می شود بنا به درخواست مشتری مقدار آن را کم یا زیاد کرد.

وزن فنس تولیدی بنا به شرایط تولیدش ( قطر مفتول و اندازه چشمه) تغییر می کند و هر چه قطر مفتول افزایش پیدا کند یا اندازه چشمه کاهش پیدا کند، رول ها سنگین تر می شوند.

بدیهی است که در صورت کاهش قطر مفتول یا افزایش چشمه فنس حصاری وزن رول تولیدی کاهش خواهد یافت که به طور مستقیم در قیمت این محصول پرکاربرد موثر خواهد بود.

تولید توری حصاری:
تولید این محصول در دو نوع کلی انجام می شود. نوع اول با مفتول گالوانیزه گرم و نوع دوم با روکش PVC است.

در نوع اول استفاده از روکش های گالوانیزه گرم سبب افزایش دوام و طول عمر بالای محصول در برابر زنگ زدگی، خوردگی، فرسودگی و شرایط نامساعد آب و هوایی نظیر باد، باران و اشعه UV خورشید گردیده، به طوری که عمر محصول را به بالای 40 سال افزایش می دهد.

همچنین رنگ نقره ای حاصل از گالوانیزاسیون زیبایی بسیار بالایی به بافت توری می بخشد.

در نوع دوم روکش PVC بر روی مفتول گالوانیزه گرم نشسته و دوام محصول را دو چندان می کند. استفاده از توری حصاری با روکش PVC عموماً در جاهایی که زیبایی و ظرافت مد نظر ما باشد مثل پارک ها و استادیوم های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

ضمن اینکه وجود یک لایه پی وی سی روی مفتول گالوانیزه خود سبب افزایش مقاومت و دوام بسیار بیشتر محصول می گردد. تنوع بالای رنگ در این محصول سبب زیبایی خیره کننده آن می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>