اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش نشانی

رنگ کپسول های آتش نشانی، امروزه تمامی کپسول های آتش نشانی موجود در بازار به رنگ قرمز بوده و از یک نوار رنگی جهت تمایز میان نوع کپسول ها استفاده می شود. بر این اساس نوار کپسول آتش نشانی آب و گاز به رنگ قرمز، کپسول آتش نشانی کف (فوم) به رنگ لیمویی و یا کرم، کپسول آتش نشانی پودر و گاز به رنگ آبی، کپسول آتش نشانی گاز CO2 به رنگ مشکی، کپسول آتش نشانی هالوژن به رنگ سبز می باشد.

کپسول های آتش نشانی هر کدام با یک رنگ خاص مشخص می شوند. استاندارد رنگ کپسول های آتش نشانی در کشورهای مختلف متفاوت است. در بعضی کشورها مانند کشور ما ایران بر روی کپسول ها اطلاعات مورد نیاز اولیه از جمله نوع کپسول ها و کاربرد آنها درج می گردد.

خاموش کننده های دستی

خاموش کننده های دستی عامیانه ترین وسایل سیستم اطفاء حریق هستند، که برای اطفای حریق های کوچک و شروع حریق های بزرگ مناسب می باشند. با استفاده از خاموش کننده ها در کوتاهترین زمان ممکن حریق مهار می گردد. خاموش کننده های دستی نیاز به آموزش پیچیده ای ندارند و هر شخصی به راحتی می تواند از آنها استفاده نماید.

خاموش کننده ها دارای استانداردهایی هستند، که مشخصات خاموش کننده (نوع ماده اطفایی، کاربرد، ظرفیت و...) باید بر روی بدنه آنها درج شود. با این کار شناسایی نوع خاموش کننده برای افراد راحت و آسان می گردد. کپسول های آتش نشانی دستی دارای حداکثر ظرفیت 14 کیلوگرم و یا لیتر می باشند، به گونه ای که افراد به راحتی بتوانند آنها را حمل نمایند.

انواع خاموش کننده های دستی

  • خاموش کننده آتش نشانی محتوی آب
  • خاموش کننده آتش نشانی محتوی کف (فوم)
  • خاموش کننده آتش نشانی محتوی پودر
  • خاموش کننده آتش نشانی محتوی دی اکسید کربن (CO2)
  • خاموش کننده آتش نشانی محتوی هالون

زمان تخلیه کپسول های آتش نشانی

هر یک از کپسول های آتش نشانی با وزن های متفاوت و میزان طول پرتاب دارای یک زمان تخلیه می باشند. بنابراین نیازی به نزدیک شدن بیش از متراژ مشخص شده به حریق وجود ندارد. بر همین اساس:

  • زمان تخلیه کپسول آتش نشانی با وزن ماده 6- 1 کیلوگرم که طول پرتاب مواد 6- 4 متر است، زمانی بین 10- 8 ثانیه می باشد.
  • زمان تخلیه کپسول آتش نشانی با وزن 12- 6 کیلوگرم که طول پرتاب مواد 6- 4 متر است، زمانی بین 14- 10 ثانیه می باشد.
  • زمان تخلیه کپسول آتش نشانی آب و گاز و خاموش کننده کف (فوم) با وزن 10- 6 کیلوگرم که طول پرتاب مواد 6- 4 متر است، زمانی بین 50- 30 ثانیه می باشد.
  • زمان تخلیه کپسول آتش نشانی هالوژن با وزن 10- 6 کیلوگرم که طول پرتاب مواد 3- 2 متر است، زمانی بین 13- 10 ثانیه می باشد.
  • زمان تخلیه کپسول آتش نشانی گاز کربنیک با وزن 6- 4 کیلوگرم که طول پرتاب مواد 2 متر است، زمانی بین 20- 17 ثانیه می باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>