اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش نشانی


زمان شارژ کپسول آتش نشانی

پس از هر بار استفاده از کپسول های آتش نشانی، میبایست سریعاً کپسول شارژ گردد. تا در صورت نیاز به راحتی و به آسانی بتوان از آن استفاده نمود. حتی اگر مقدار کمی از کپسول آتش نشانی استفاده کرده باشید، مجدد باید آن را شارژ نمایید تا کارایی بالایی داشته باشد. در زمان شارژ کپسول های آتش نشانی باید به نوع و وزن کپسول توجه شود.

تمامی کپسول های آتش نشانی باید سالانه شارژ و سرویس دهی شوند ولی کپسول آتش نشانی CO2 باید هر دو سال یکبار شارژ گردد و پس از هر بار استفاده نیز تحت آزمایش هیدرواستاتیکی قرار گیرد. کپسول های آتش نشانی بیوورسال مدت انقضای شارژ آنها 5 ساله می باشد.

طریقه شارژ کپسول آتش نشانی

جهت شارژ کپسول آتش نشانی ابتدا باید تمامی محتویات داخل کپسول آتش نشانی را خالی نمود و با همان ماده ای که کپسول حاوی آن بوده دوباره کپسول را پر نمود. این کار نیاز به یک سری تجهیزات پیشرفته و به روز دارد، که بسیار هزینه بر است و باید توسط افراد متخصص و یا افرادی که دانش لازم را دارند انجام گیرد. بنابراین بهتر است شارژ کپسول های آتش نشانی خود را به افراد واجد شرایط همچون ما بسپارید.

تاریخ مصرف کپسول آتش نشانی

علاوه بر مدت زمان شارژ کپسول ها، سیلندرهای کپسول ها نیز دارای طول عمری می باشند. طول عمر سیلندرهای آتش نشانی طولانی تر از مدت شارژ آنها و به بیش از 10 سال می رسد. در صورت تغییر شکل انواع سیلندرهای کپسول ها، می بایست سیلندرها تعویض شوند. در صورتی که یک بار از کپسول آتش نشانی استفاده شده باشد نیاز به شارژ مجدد دارد. حتی اگر محتوی کپسول به طور کامل تخلیه نشده باشد و کپسول دارای حجم باشد بعد از یک بار استفاده دیگر فشار و قدرت اولیه را نخواهد داشت و در زمان حادثه ممکن است باعث پشیمانی گردد.

بازرسی و نگهداری کپسول های آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی نیز مانند هر وسیله مکانیکی دیگر نیاز به نگهداری دارند و جهت شارژ نیاز به بازرسی دارند. شرایط نگهداری هر کدام از کپسولهای آتش نشانی توسط شرکت سازنده تعیین می گردد. بازرسی کپسولهای آتش نشانی با تعمیر و نگهداری آنها متفاوت است.

بازرسی یک بررسی برای اطمینان از کپسولهای آتش نشانی و شارژ و قابل استفاده بودن آن است. ولی نگهداری از کپسول های اتش نشانی در زمان مشخص معمولاً حداقل سالی یک بار انجام می گیرد. جهت تعمیر و نگهداری کپسول های اتشنشانی بررسی کامل، تعمیرات، شارژ و یا حتی جایگزینی با انجام آزمایش هیدرواستاتیک مشخص می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>