اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در این مطلب قصد داریم شما را با روشی ساده برای محاسبه وزن میلگرد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

محاسبه_وزن

اخیرا مشاهده شده است که برخی از تولیدکنندگان اقدام به تولید میلگرد با وزن کمتر از استاندارد نموده اند تا از این طریق بتوانند جایگاهی در بازار برای خود ایجاد نمایند.

بر اساس گزارش شرکت آناهیتا گیلان، متاسفانه برخی از فروشندگان با سوء استفاده از عدم آگاهی مصرف کننده و صرفا برای کسب سود غیر قانونی از این کم فروشی، گرایش بازار را به سمت مصرف میلگردهای سبک و غیر استاندارد برده اند.

این در حالی است که برای مصرف کننده نهایی قیمت میلگرد استاندارد و غیر استاندارد برابر خواهد بود و تنها از این کم فروشی سود سرشاری به جیب فروشندگان و دلالان ریخته می شود.

اکثر مناطق کشور ما ایران در معرض وقوع زلزله های شدید یا نسبتا شدید قرار دارند. در هنگام وقوع زلزله نیرو در اشکال مختلف به یک ساختمان وارد می شود که مصالح سنتی و بتنی به تنهایی قادر به تحمل این نیروها نمی باشند.

با در نظر گرفتن خطر احتمالی وقوع زلزله در کشور عزیزمان ایران، علاوه بر در نظر گرفتن مهندسی ساخت یک سازه، استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.

بر همین اساس، یکی از مصالح پرکاربرد و تأثیرگذار در استحکام سازه، میلگرد می باشد که جهت جبران مقاومت پایین بتن در برابر نیروهای کششی و خمشی استفاده می شود.

قطعا تاکنون فرمول های زیادی در فضای وب برای محاسبه وزن میلگرد دیده اید، اما معمولا این فرمول ها برای مخاطبان گیج کننده می باشد.

محاسبات قدیمی برای به دست آوردن وزن میلگرد را به دلیل وقت گیر بودن آن فراموش کنید. ما قصد داریم در این مقاله یک روش جدید برای این کار به شما معرفی کنیم تا علاوه بر سادگی بتوانید با سرعت زیادی وزن میلگرد را محاسبه کنید.

فرمول ساده محاسبه وزن میلگرد:
همانطور که می دانید وزن میلگرد مطابق با استاندارد ملی وزن مطابق با استاندارد ملی INSO ISNO 3132 ایران باید با یک تفاوت جزئی با فرمولی که در بالا ذکر کردیم، مطابقت نماید.

به عنوان مثال می توان گفت که وزن یک میلگرد آجدار استاندارد سایز 16 بر اساس فرمول یاد شده از راه زیر محاسبه می گردد:

  • (16*16)/162=~1.5802.

وزن یک شاخه بر حسب کیلوگرم:

  • 19~18.95~=12*1.5802.

در آیین نامه تعریف شده این استاندارد، تولیدکننده ملزم است که لوگوی انحصاری شرکت و نوع روش تولید آن را را به صورت برجسته بر روی محصول تولیدی خود حک کند.

برخی از خریداران محترم بر این باورند که به دلیل اینکه کالای میلگرد یک کالای تخصصی است، رسیدن به وزن آن دشوار می باشد.

بر همین اساس، شما در صورت خرید تنها به صحبت های کارشناسان فروش حوزه آهن آلات اطمینان می کنید.

این در صورتی است که شما می توانید با استفاده از فرمول زیر و با کمی دقت و حوصله از استاندارد بودن وزن میلگرد خریداری شده خود اطمینان یابید.

ما معمولا برای خرید وسایل مورد نیاز زندگیمان وقت زیادی صرف می کنیم، اما آیا برای خرید مصالح مورد نیازتان هم وقت صرف می کنید؟

در ادامه محاسبه روشی قدیمی وزن میلگرد که کمی دشوارتر از روش پیشنهادی ما است را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

روشی قدیمی برای محاسبه وزن میلگرد:
در فرمولی که قصد معرفی آن را داریم، تمامی ابعاد بر حسب میلی متر می باشد و وزن نهایی میلگرد نیز بر حسب کیلوگرم محاسبه شده است.

روش قدیمی محاسبه وزن میلگرد:
شما می توانید برای محاسبه وزن میلگرد کارخانه های مختلف از فرمول ذکر شده استفاده کنید. این فرمول برای محاسبه وزن انواع میلگرد ساده، آجدار و کلاف مورد استفاده قرار می گیرد. در جدول زیر وزن میلگرد در کارخانه های مختلف ذکر شده است:

وزن میلگرد

تذکر: سطرهای خالی در جدول فوق نشان دهنده عدم تولید این نوع از میلگرد توسط کارخانه مورد نظر می باشد. همچنین دو وزن در یک سایز برای یک کارخانه نشان دهنده تلرانس وزنی برای این نوع از میلگرد می باشد.

سوالات متداول محاسبه وزن میلگرد:
تفاوت فرمول محاسبه وزن میلگرد ساده و آجدار در چیست؟
برای محاسبه وزن میلگرد ساده و آجدار تنها از یک فرمول استفاده می شود و تفاوتی در آن نیست.

سبک وزن ترین میلگردها مربوط به کدام کارخانه ها می شود؟
میلگرد سیرجان حدید جنوب و میلگرد راد همدان.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>