اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

درب ضد حریق

ضوابط درب های مقاوم در برابر حریق، درب های ضد حریق (درب های مقاوم در برابر حریق) به دربهایی اطلاق می گردد که استانداردهای مقاومت در برابر آتش در آنها رعایت شده است. این دربها می توانند از پخش شدن آتش و یا دود در فضاهای دیگر ساختمان جلوگیری نمایند و فرصت فرار از حریق را برای افراد فراهم نمایند.

درب ضد حریق در ساختمان به منظور محافظت از مسیرهای فرار و جلوگیری از آتش سوزی کل ساختمان اجرا می گردد. گفتنی است تمامی دربهای ضد حریق باید دارای گواهینامه فنی تحمل در برابر حریق به میزان لازم از یک آزمایشگاه حریق مورد تایید باشند.

پیرو ابهامات موجود در خصوص در های مقاوم در برابر حریق، استاندارد ها، الزامات و معیارهای ارزیابی، بدین وسیله اعلام می گردد به دلیل عدم انتشار استاندارد ملی ایران در خصوص درهای مقاوم در برابر حریق و روش های آزمون آن این سازمان به دلیل اهمیت موضوع و مساعدت در جهت رفع مشکلات مالکین و شرکت های تولیدی و بازرگانی اقدام به تدوین اصول کلی در خصوص عرضه در های مقاوم در برابر حریق نموده است.

از این رو در صورتی که درهای عرضه شده متناسب با الزامات اعلام شده در بندهای زیر باشند استفاده از آنان در پلکان خروج بلامانع است. لازم به ذکر است این اصول تا یک سال پس از تاریخ انتشار رسمی استاندارد ملی ایران در خصوص درهای مقاوم در برابر حریق و روش های آزمون معتبر می باشد و بعد از آن شرکت های تولیدی و بازرگانی ملزم به ارائه خدمات طبق استاندارد ملی ایران می باشند.

درب ورودی به دهلیز پلکان و لابی آسانسور در همه طبقات باید از نوع مقاوم، دود بند، خود بسته شو و بدون قفل و بست انتخاب و نصب گردد و به مدت 90 دقیقه در برابر حریق مقاوم باشد. در صورتی که درب ورودی واحد ها به لابی حداقل به مدت 90 دقیقه در برابر حریق مقاوم باشد، برای درب ورودی به دهلیز پلکان استفاده از درب مقاوم در برابر حریق به مدت 20 دقیقه بلامانع است.

درهای خروجی می بایست به راحتی قابل شناسایی باشند. بنابراین درهای خروجی باید کاملاً جدا از سازه ها و تزینات مجاور باشند. به دلیل داشتن دسترسی راحت به درهای خروجی، این دربها نباید توسط پرده، آویز و سایر تزیینات پنهان شوند. همچنین بر روی درها نباید آینه و سایر وسایل بازتابی نصب شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>